Gå til innhold

Smerter etter menstrasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Dame, 29år

Jeg har vondt når jeg tisser (smerter i underlivet/ krampaktige smerter som føles som er fra urinveien) siste dag av menstruasjonen, og det varer nesten to uker..... Vært hos lege, tatt prøver for kjønnsykdom og celleprøve, og for urinveisinfeksjon - disse har vist negativt. Går ikke på p-piller så legen sa det kunne være pga eggløsning - Begynte på p-piller igjen, gikk på dem i 3 mndr. - men ingen forskjell. Så jeg sluttet med dem igjen. Har registrert når disse smertene kommer, og det kommer nesten alltid siste dag av mens og varer pluss/minus i 14 dager. Jeg har vært hos gynekolog som tok ultralyd; viste ingenting. Fikk beskjed om at jeg skulle avvente dette og event ta smertestillende mens det holdt på, hvis det vedvarte noen mnd til skulle jeg ta kontakt igjen....Men dette har allerede vart i snart halvannet år og merker at det går utover humøret. Er det noe du kan gi meg svar på?? Har normal menstrasjonssyklus.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/339649-smerter-etter-menstrasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

I og med at smertene kommer i forbindelse med menstruasjon, kan man forsøke å stoppe blødningene med p-piller som tas uten pause. Forsøk det i et par måneder. Blir det ikke bedre, foreslår jeg at du henvises til urolog for cystoskopi (titt inn i urinblæren), evt undersøkes for urethradivertikkel (utposning på urinrøret).

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...