Gå til innhold

kløe og iritasjon på penis

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet-gutt 21år

Hei! Har hatt plage med kløe under forhuden på penis i 3år. Ca. en gang i uken dukker dette opp. Starter med stikking så kommer en intens kløing. Når eg ser etter, er huden rød, det vesker, 2-4 synlige hvite klumper dannes ved overgangen mellom penishodet og insiden av forhuden.Ofte på samme plass, noen ganger også på penishodet. varigheten av dette varierer fra 2 til 4 dager. Så forsvinner det gradvis, til det er helt borte. Har vert til legen 3 ganger med dette problemet. Når eg forklarer han om mitt problem sier han at det er herpes og at det finnes ingen medisiner mot dette. Noe som jeg ikke helt kan forstå, siden herpes gir mer blemmer og blødninger.(legen er dansk, vi forstår lite av hverandre) Var i min barndom plaget av atopisk eksem, men vil ikke tro det kan ha noen sammenheng med dette problemet.. Har hatt forskjellige sex-partnere i løpet av desse 3 årene. Har ikke hørt noe fra dem om dette problemet. Tror heller ikke at eg har andre sykdommer da min siste partner testet seg for kjønnsykdomer, uten noe påvisning av sykdomer. Nå har det gått over så lang tid at eg har på en måte vendt meg til å leve med det. Men vil så gjerne få det vekk! Legen har sett på det 3 ganger og virker som han ikke kan finne ut av problemet. Synest det er rart at han ikke tar noen prøver eller tester av dette. hva kan eg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/339650-kl%C3%B8e-og-iritasjon-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,, Det er desverre ikke mulig å stille noen diagnose i et slikt tilfelle uten klinisk undersøkelse, en skikkelig, samtale og eventuelle prøver. Men beskrivelsen di passer ikke med herpes. Det er jeg enig med deg i . De viktigste symptomer med herpes er blemmer, rød slimhinne og smerter. Ikke kløe. Men som sagt det er det som står i bøkene og som de fleste leger ser erfaringsmessig oftest. Kløe, iritasjon, rød hud ser man ofte med soppinfeksjon, spesielt med soppen Candida. Det kunne være en ide å prøve å behandle med et antisoppmiddel, som f. eks. Caneste. Du kan kjøpe krem uten resept. Beste ville være å vise det til noen som har sto erfaring med kjønnsykdommer, f. eks. Olafiaklinikken (hvos du bor i Osloområdet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...