Gå til innhold

Det er noe som mangler...........

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert og trist mann

Hei :-) Jeg og kona har vært sammen i over 5 år nå og har det kjempefint sammen på så og si alle måter i hverdagslivet, men det funker ikke helt bra når det kommer til sex. Det har vel egentlig aldri vært optimalt heller, men jenta er super på alle andre områder så jeg vil gjøre det som er mulig for at også dette skal bli bra. Vi har sex men det er sjelden, og måten ting skjer på er veldig ensformig fra hennes side. Det er bare en stilling som gjelder (ligge på ryggen og "sprike") og det meste annet er skummelt og flaut og ikke minst så skal det være mørkt i rommet så jeg ikke ser henne eller hva jeg holder på med på en måte. I tillegg er det alltid opp til meg og "begynne" noe som rett og slett begynner å bli "litt kjedelig". Hun har fortalt meg at hun ikke klarer og si til meg at hun har lyst på meg selv om hun har det (ikke en gang på sms)........hun sier hun ikke fantaserer om sex og jeg vet at hun aldri har sex med seg selv heller. Dette på tross av at vi sammen har kjøpt inn stort sett alt tenkelig leketøy/hjelpemidler hun/vi kan bruke, så ligger det bare der og støver ned hvis ikke jeg begynner "akten" og bruker det på henne. Jeg vet hun sliter litt med selvbildet og hun er ikke fornøyd med hvordan hun ser ut - uten at jeg synes det er noen grunn til det, noe jeg har fortalt henne gang på gang. Jeg har jo tross alt giftet meg med henne, men jeg vet at det må være en faktor siden jeg ikke får lov til å se eller ha lys på når vi har sex. Det hjelper ikke uansett hva jeg sier............men det bør jo uansett ikke være noen grunn for å ikke lære kroppen sin og kjenne, onanere eller fantasere om sex? Hun skjønner ikke poenget med de tingene der sier hun til min store frustrasjon....og jeg er "rar" som er helt motsatt av det der. Men det som er mest frustrerende er jo at jeg savner mer og mer og føle at noen har lyst på meg......og sier det til meg. Høre noen si "Ta meg kjære"!! Det hjelper jo ikke akkurat på lysten min heller når det er sånn som dette. Jeg går jo rundt her og føler at kona ikke har lyst på meg siden hun aldri sier det eller gir uttrykk for det......fordi hun ikke tør og det er flaut som hun sier. Jeg har prøvd å snakke med henne om dette x-antall ganger men det hjelper ikke, så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger. Føler liksom at jeg har prøvd det meste jeg kan prøve nå...... Jeg har jo venninner som gir uttrykk for at de er mer seksuelt interesert i meg enn det kona er og det er ikke bra........ Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/339651-det-er-noe-som-mangler/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Du beskriver store ulikheter i måten dere ser på sex og kanskje også måten dere nyter sexen på.

Mulig hun synes sex er skambelagt og at dette forsterkes av et dårlig kroppsbilde. Hun må ønske å utforske denne delen av samlivet og være nysgjerrig på alt dere går glipp av – og hun må ha som innsgtilling at dere virkelig har noe å tape for å endre et slikt syn på sex. Det er antageligvis også årsaken til at hun er svært passiv.

Mulig dere kunne hatt god hjelp om dere oppsøker en sexolog som jobber med lystproblematikk, men da må også hun ønske å endre måten dere har sex på slik at det blir mer lek, morro og nytelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...