Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en kvinne på 25 år, som har fått så innmari vondt i underlivet. Smertene er som kraftige menssmerter, faktisk ikke så ulikt rier, bare uten pauser. Smertene sitter i underlivet, men går også ned mot lysken på begge sider.

Jeg har de siste dagene også hatt tildels kraftige smerter i korsrygg. Jeg har mest sannsynlig Bechterews, og tar tabletter for dette. Disse heter Tetram 20 mg., en hver kveld. Smerter i korsryggen er derfor ikke et ukjent begrep for meg, men nå kan det faktisk kjennes ut som om disse smertene har en sammenheng med smertene i underlivet.

Jeg er helt på slutten av mensen, og har aldri tidligere hatt slike smerter under mensen. Jeg fikk også mensen veldig presist denne gangen, ingen forsinkelser i det hele tatt. Etter min første fødsel for snart to år siden, fikk jeg satt inn spiral som jeg nå har hatt i overkant av 1 1/2 år. Spøiralen har heller aldri tidligere gitt meg slike smerter.

Har du noen forslag til hva det kan være? Det kjennes altså ut som kraftige kramper i underlivet, i tillegg til smerter i korsrygg. Smertene er vonde, men ikke slik at min eneste tanke er å oppsøke lege. Jeg er bare litt bekymret for om det skal være noe galt med spiralen eller liknende. Håper på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33966-smerter-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Beklager at ditt spørsmål var hoppet over.

Bekhterev gir jo smerter i ryggen som kan forveksles med underlivssmerter. Hvis en kvinne får sterke menstruasjonssmerter etter hun har født, tenker man på endometriose (evt adenomyose i livmorveggen), begge dele er godartede tilstander som ofte kan behandles /lindres med NSAID-medikamenter (Ibux, Naprosyn etc). Les mer i heleseleksikon under endometriose

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33966-smerter-i-underlivet/#findComment-132411
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...