tie Skrevet 26. august 2001 Del Skrevet 26. august 2001 Hei! Jeg er en kvinne på 25 år, som har fått så innmari vondt i underlivet. Smertene er som kraftige menssmerter, faktisk ikke så ulikt rier, bare uten pauser. Smertene sitter i underlivet, men går også ned mot lysken på begge sider. Jeg har de siste dagene også hatt tildels kraftige smerter i korsrygg. Jeg har mest sannsynlig Bechterews, og tar tabletter for dette. Disse heter Tetram 20 mg., en hver kveld. Smerter i korsryggen er derfor ikke et ukjent begrep for meg, men nå kan det faktisk kjennes ut som om disse smertene har en sammenheng med smertene i underlivet. Jeg er helt på slutten av mensen, og har aldri tidligere hatt slike smerter under mensen. Jeg fikk også mensen veldig presist denne gangen, ingen forsinkelser i det hele tatt. Etter min første fødsel for snart to år siden, fikk jeg satt inn spiral som jeg nå har hatt i overkant av 1 1/2 år. Spøiralen har heller aldri tidligere gitt meg slike smerter. Har du noen forslag til hva det kan være? Det kjennes altså ut som kraftige kramper i underlivet, i tillegg til smerter i korsrygg. Smertene er vonde, men ikke slik at min eneste tanke er å oppsøke lege. Jeg er bare litt bekymret for om det skal være noe galt med spiralen eller liknende. Håper på svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33966-smerter-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. august 2001 Del Skrevet 30. august 2001 Beklager at ditt spørsmål var hoppet over. Bekhterev gir jo smerter i ryggen som kan forveksles med underlivssmerter. Hvis en kvinne får sterke menstruasjonssmerter etter hun har født, tenker man på endometriose (evt adenomyose i livmorveggen), begge dele er godartede tilstander som ofte kan behandles /lindres med NSAID-medikamenter (Ibux, Naprosyn etc). Les mer i heleseleksikon under endometriose 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33966-smerter-i-underlivet/#findComment-132411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.