Gå til innhold

Er det sykt med en aldersforskjell den gale.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke folk reagerer så veldig på det. Sykt er det i alle fall ikke.

Men om jeg hadde vært damen her, så kunne jeg kanskje ha blitt litt stresset etterhvert som overgangsalder satte inn (både med fysiske og psykiske konsekvenser), det grå håret og rynkene, mens mannen fortsatt ser ung ut...?

Hos oss er det motsatt vei.

Gjest hva syns dere.....

Er det virkelig mer akseptert nå i disse tider mener du?

Synes ikke det var avskrekkende jeg da men. Modenhet har vel så mye å si som alder i år :)

Jeg er kanskje litt gammeldags. Har bare fått det for meg at det er mer akseptert med en mann som er eldre, enn dama. vet ikke hvorfor. Ønsker egentlig ikke tenke slik, men......

Sykt er det selvfølgelig ikke. :o) Selv hadde jeg ikke kunnet tenke meg en partner som var så mye yngre enn meg. Selv om han har barn selv så føler jeg at jeg er på et litt annet stadie i livet enn en mann på 27 år.

Dessuten hadde jeg følt meg kjempegammel i forhold til hans jevnaldrende og jeg er redd vi hadde hatt svært lite til felles.

Men om paret trives sammen og har det fint så er det da ingenting i veien for at de skal fortsette å være et par. :o)

Annonse

Selvfølgelig er det ikke sykt, det er bare mer uvanlig enn det motsatte.

Det at det er mer akseptert med en eldre mann og en yngre kvinne tror jeg handler mest om gamle tradisjoner...og de sitter jo ganske godt i oss.

Men det blir jo stadig flere par hvor mannen er yngst, så tidene forandrer seg og det gjør holdningene også ..sakte men sikkert...:-)

Selvfølgelig er det ikke sykt, det er bare mer uvanlig enn det motsatte.

Det at det er mer akseptert med en eldre mann og en yngre kvinne tror jeg handler mest om gamle tradisjoner...og de sitter jo ganske godt i oss.

Men det blir jo stadig flere par hvor mannen er yngst, så tidene forandrer seg og det gjør holdningene også ..sakte men sikkert...:-)

Skriver under her.

Gjest helt greit

Har alltid funnet dette noe patetisk tidligere, men har større forståelse for det nå som jeg selv er blitt eldre.

Jeg er i 30-årene og tiltrekkes stadig vekk i yngre menn, dvs. fra 25 og oppover. Men alt avhenger av personlighet her synes jeg.

Egentlig er det synd at man skal bry seg om alder.

Om man selv er komfortabel med det, så er jo kjærligheten bare vakker.

Det finnes så mye annet man kan være imot, om man ikke skal motarbeide kjærligheten også.

Når det er sagt, så er det lov å bruke hodet i slike situasjoner også og vurdere fremtidsutsiktene. Spesielt hvis det er barn involvert.

Er midt oppi en slik situasjon selv, hvor det er dype følelser mellom meg og en mann som er en god del år yngre, og det har vært slik i et par år nå.

Vi prøvde det litt ut i det stille, men har nå avsluttet i all vennskapelighet etter å hatt mange samtaler rundt dette.

Vi vurderte situasjonen dithen at dette ville føre til fremtidige problemer oss i mellom, da han helt klart ønsker barn i fremtiden og jeg er ferdig med den perioden.

Vi kunne valgt å overse dette og levd i nuet, som vi begge egentlig ønsker, men det ville bare gjort smerten ennå større.

Så her har vi handlet etter fornuften og jeg vet innerst inne at det er riktig, selv om det er vondt akkurat nå.

Er glad for at vi avsluttet dette nå og fortsatt har gode minner og en god tone, da vi er nødt til å omgås jevnlig.

Har alltid funnet dette noe patetisk tidligere, men har større forståelse for det nå som jeg selv er blitt eldre.

Jeg er i 30-årene og tiltrekkes stadig vekk i yngre menn, dvs. fra 25 og oppover. Men alt avhenger av personlighet her synes jeg.

Egentlig er det synd at man skal bry seg om alder.

Om man selv er komfortabel med det, så er jo kjærligheten bare vakker.

Det finnes så mye annet man kan være imot, om man ikke skal motarbeide kjærligheten også.

Når det er sagt, så er det lov å bruke hodet i slike situasjoner også og vurdere fremtidsutsiktene. Spesielt hvis det er barn involvert.

Er midt oppi en slik situasjon selv, hvor det er dype følelser mellom meg og en mann som er en god del år yngre, og det har vært slik i et par år nå.

Vi prøvde det litt ut i det stille, men har nå avsluttet i all vennskapelighet etter å hatt mange samtaler rundt dette.

Vi vurderte situasjonen dithen at dette ville føre til fremtidige problemer oss i mellom, da han helt klart ønsker barn i fremtiden og jeg er ferdig med den perioden.

Vi kunne valgt å overse dette og levd i nuet, som vi begge egentlig ønsker, men det ville bare gjort smerten ennå større.

Så her har vi handlet etter fornuften og jeg vet innerst inne at det er riktig, selv om det er vondt akkurat nå.

Er glad for at vi avsluttet dette nå og fortsatt har gode minner og en god tone, da vi er nødt til å omgås jevnlig.

''Har alltid funnet dette noe patetisk tidligere''

Patetisk at det er såpass stor aldersforskjell, eller at kvinnen er eldst?

Annonse

Gjest helt greit

''Har alltid funnet dette noe patetisk tidligere''

Patetisk at det er såpass stor aldersforskjell, eller at kvinnen er eldst?

Middelaldrende kvinner med yngre menn. Men det var i mine yngre dager. Man forandrer vel syn på en del ting etterhvert som man blir eldre.

Det slår meg at enkelte yngre mennesker ser på meg som middelaldrende, og jeg er ikke kommet til midten av 30-årene ennå! Mine barn, som er tenåringer, finner meg svært gammel, mens jeg føler det ikke var så lenge siden jeg gikk ut ungdomsskolen :-)

Uansett, så har jeg kommet over det å mene så mye hvordan andre velger å leve livet sitt. Det viktigste er at hver enkelt har det bra, unner alle mennesker å oppleve kjærligheten uansett alder.

Middelaldrende kvinner med yngre menn. Men det var i mine yngre dager. Man forandrer vel syn på en del ting etterhvert som man blir eldre.

Det slår meg at enkelte yngre mennesker ser på meg som middelaldrende, og jeg er ikke kommet til midten av 30-årene ennå! Mine barn, som er tenåringer, finner meg svært gammel, mens jeg føler det ikke var så lenge siden jeg gikk ut ungdomsskolen :-)

Uansett, så har jeg kommet over det å mene så mye hvordan andre velger å leve livet sitt. Det viktigste er at hver enkelt har det bra, unner alle mennesker å oppleve kjærligheten uansett alder.

''Middelaldrende kvinner med yngre menn. ''

Ok, Jeg skjønner allikevel ikke helt det. Er dette verre enn middeladrende menn med yngre kvinner? Er det da mulighet for barneproduksjon du fokuserer på, eller annet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...