Gå til innhold

Er det sykt med en aldersforskjell den gale.....

Anbefalte innlegg

Gjest helt greit

''Middelaldrende kvinner med yngre menn. ''

Ok, Jeg skjønner allikevel ikke helt det. Er dette verre enn middeladrende menn med yngre kvinner? Er det da mulighet for barneproduksjon du fokuserer på, eller annet?

Nei, det er jo ikke verre egentlig, det handler vel om at det tradisjonelt har vært mindre sosialt akseptert, om enn stilltiende.

Men som nevnt i tidligere tråd, så har jeg lagt slike holdniger bak meg i takt med økt alder...og kanskje også økt klokskap?

Fortsetter under...

Det blir sykt når noen legger seg bort i hvordan andre voksne velger å leve livet sitt. Jeg kjenner mange par med aldersforskjell _den_ veien. Voksne greier fint selv å velge partnere ut fra andre kriterier enn alder.

Veldig enig.

Hvorfor skulle det være sykt?

Jeg tror det nå blir mer og mer vanlig med aldersforskjell på den måten at kvinnen er eldst. Jeg tror det har å gjøre med at kvinner nå er mer selvstendige og kan velge mann ut i fra helt andre kriterier enn tidligere (man har egen, solid økonomi, ikke avhengig av mannen på samme måte som tidligere osv.).

Det virker også som ganske mange menn verdsetter modne kvinner på en helt annen måte nå.

Mannen min (vi er gift) er mer enn 10 år yngre enn meg, og det fungerer veldig bra.

Det er ikke alderen man velger, det er personen.

hidi, the scorpion

Hvorfor skulle det være sykt?

Jeg tror det nå blir mer og mer vanlig med aldersforskjell på den måten at kvinnen er eldst. Jeg tror det har å gjøre med at kvinner nå er mer selvstendige og kan velge mann ut i fra helt andre kriterier enn tidligere (man har egen, solid økonomi, ikke avhengig av mannen på samme måte som tidligere osv.).

Det virker også som ganske mange menn verdsetter modne kvinner på en helt annen måte nå.

Mannen min (vi er gift) er mer enn 10 år yngre enn meg, og det fungerer veldig bra.

Det er ikke alderen man velger, det er personen.

''Det er ikke alderen man velger, det er personen.''

Helt enig;)

Men, og det er et men, når menn/kvinner velger partnere som 25-100 år yngre enn seg, da er det noe galt ved begge, mener jeg!

Jeg er nærmere femti enn førti, og kunne _aldri_ falt for en unggutt på 20-30 år, ingen på den alderen har den samme livserfaring som jeg....

''Det er ikke alderen man velger, det er personen.''

Helt enig;)

Men, og det er et men, når menn/kvinner velger partnere som 25-100 år yngre enn seg, da er det noe galt ved begge, mener jeg!

Jeg er nærmere femti enn førti, og kunne _aldri_ falt for en unggutt på 20-30 år, ingen på den alderen har den samme livserfaring som jeg....

Jeg tror jeg selv ville hatt problemer med aldersforskjell hvor en partner var like gammel eller yngre enn barna er.

Ut over det, så har jeg nå erfart at det ikke er i tallene i alderen livserfaringen sitter :).

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...