Gå til innhold

Ble kaldt lausunge.

Anbefalte innlegg

Kaka11365381158
Skrevet

*ler*

Nå har du jo akkurat lest selv at å være hore og å drive med hor er to forskjellige ting :)

Det er du som skriver at vi skal følge ordboken og ikke si hva vi forbinder med ordet. Ordet hore kan også bety en person som driver hor. hore "I hore f2 (norr hóra) kvinne som driv hor; skjøkje, prostituert

II hore v1 (norr hóra) drive hor "

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kaka11365381158

12

• Lillemus

2

• nick

2

• jubalong70

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Kaka11365381158
Skrevet

Det er du som skriver at vi skal følge ordboken og ikke si hva vi forbinder med ordet. Ordet hore kan også bety en person som driver hor. hore "I hore f2 (norr hóra) kvinne som driv hor; skjøkje, prostituert

Og ordet hor betyr: "hor n1 (norr hór) seksuelt samliv mellom gift person og andre enn ektemaken; seksualliv som vekkjer forarging; utukt gjere, drive h-"

Skrevet

Nei, overhode ikke. Men når ordet lausunge blir brukt, så tenker jeg på en unge som er født av en hore. Ikke nødvenigvis en som har tatt seg betalt, men av ei som ligger med omtrent alle menn som vil ha de.

''Men når ordet lausunge blir brukt, så tenker jeg på en unge som er født av en hore. Ikke nødvenigvis en som har tatt seg betalt, men av ei som ligger med omtrent alle menn som vil ha de.''

Da er du helt på villspor. En lausunge er et barn født utenfor ekteskap og har absolutt ingenting med at mora er hore eller ligger rundt med kreti og pleti å gjøre.

Gjest Sleng ikke rundt med ord
Skrevet

Nå er jeg sikkert vrang men, ei hore kan drive hor. Men å drive hor gjør en ikke til hore.

Det var vel det du skrev i svarene dine i førsten? (hore)

Skrevet

Mange (gode) lærere bruker humor som verktøy i undervisningen for å skape et bra læringsmiljø og godt forhold til elevene. Spesielt er dette effektivt på videregående der det ikke lenger er en barn-voksen relasjon. Når tonen i klasserommet er åpen og munter ser jeg ingenting galt i det læreren sa. Det virker heller som at læreren har et personlig og tillitsfult forhold til elevene. Han så sikkert an eleven og hadde garantert ikke sagt det hvis det var noen som helst fare for at hun tok seg nær av det. Jeg er i hvert fall kjempeglad for at mine lærere ikke var grav alvorlige hele tiden. Det hadde blitt dønn kjedelig!

At mannen din ble provosert ser jeg bare som et tegn på at han er glad i og stolt av datteren sin og ønsker å hevde ansvar for hennes eksistens. Ganske søtt egentlig. :-)

Gjest Kjempeanonym ;-)
Skrevet

Oi, her var forskjellige reaksjoner.

For det første. Det er en kvinnelig lærer.

Da dette skjedde hadde de det hyggelig i klasserommet og fleipet og tullet.

Ja, det er noen som har nevnt tidligere at hun ser spansk ut, men hun er overhodet ikke usikker på hvem som er foreldrene. Vi har til og med sagt det selv. Hun ligner på faren både av utseendet og væremåte. (Bortsett fra at hun lettere kan skille mellom spøk og alvor) Folk bør heller tvile på hvem som er moren i så fall;-)

Faren er heller ikke usikker på at han er faren, så det ligger ikke der.

Jeg synes fortsatt ikke det er noe å reagere på. Hun vil garantert ikke få reksjoner senere. Såpass godt kjenner jeg henne.

Hun mener faren er fullstendig på jorde og at han helt har misforstått.

Men det er som Togli sier. Læreren kunne jo ikke vite. Tenk om jeg kanskje hadde vært en tur i Spania? ;-)

Dette hadde hun nok begynt å tenke pålitt senere i timen, da hun kom bort og ba om unnskyldning og skrøt av hvor pen hun var.

Jeg er veldig sikker på at dette var helt uskyldig. Der stoler jeg mer på henne som er snart 19, enn det jeg gjør på faren.

Og man ringer da ikke rektor på vegne av ei som snart er 19 år.

Skrevet

Det er datteren din som har opplevd dette, og når hun synes det er ok, så er det etter min mening sannsynligvis også det. Det er som regel ikke hvilke ord som blir brukt, men måten ordene blir sagt på, som avgjør intensjon, innhold osv.

Mannen din bør ikke la sin egen sårbarhet gå ut over datteren ved å lage styr rundt dette.

synes

Enig. Men læreren bør passe kjeften sin litt, for det kunne slått relativt feil ut.

Kaka11365381158
Skrevet

Nå er jeg sikkert vrang men, ei hore kan drive hor. Men å drive hor gjør en ikke til hore.

Det var vel det du skrev i svarene dine i førsten? (hore)

Nå skrev jeg bare hva ordboken skrev og det kan ikke misforstås. Der står det jo helt tydelig svart på hvitt at en hore er en som driver hor. Så det som står der må en bare godta selv om en liker det eller ei. Når det er sagt skal det mye til før jeg tenker på en dame som hore. Slik det er i dag så tenker jeg også på horer som de som er prostituerte. Før var det ikke sånn da ble du sett på som hore også om du var litt lett på tråden. Du skal heller ikke mere enn 20 år tilbake i tid før det å være lett på tråden ble forbundet med å være hore.

Når jeg hører ordet lausunge så har jeg altså sett at det brukes når moren ble omtalt som hore. Men mulig jeg har fått en feil oppfatning av ordet. Hvis det kun betyr og blir oppfattet at det er unge utenfor ekteskap så kan jeg heller ikke se noe negativt med ordet. Da kan en jo like godt bruke dette ordet når det passer.

Gjest Sleng ikke rundt med ord
Skrevet

Nå skrev jeg bare hva ordboken skrev og det kan ikke misforstås. Der står det jo helt tydelig svart på hvitt at en hore er en som driver hor. Så det som står der må en bare godta selv om en liker det eller ei. Når det er sagt skal det mye til før jeg tenker på en dame som hore. Slik det er i dag så tenker jeg også på horer som de som er prostituerte. Før var det ikke sånn da ble du sett på som hore også om du var litt lett på tråden. Du skal heller ikke mere enn 20 år tilbake i tid før det å være lett på tråden ble forbundet med å være hore.

Når jeg hører ordet lausunge så har jeg altså sett at det brukes når moren ble omtalt som hore. Men mulig jeg har fått en feil oppfatning av ordet. Hvis det kun betyr og blir oppfattet at det er unge utenfor ekteskap så kan jeg heller ikke se noe negativt med ordet. Da kan en jo like godt bruke dette ordet når det passer.

Det var jo det jeg skrev også :) En hore kan drive hor, men å drive hor er ikke nødvendigvis å være hore ;)

Altså med "normal" norsk: ei hore kan drive hor, mest trolig gjør de aller fleste horer det siden kundene jo gjerne er gifte menn. Dessuten brukte de også ordet hor på sexuelle ekskapader av dårlig moral, og det har vel alltid det å være hore vært ansett som

Men de som driver hor, altså har sexuelle ekskapader med dårlig moral, bør slettes ikke ta seg betalt for gymnastikken. Altså har det å drive hor ingen samhørighet nødvendigvis med å være hore, altså ta seg betalt for de sexuelle tjenestene den yter.

Lausunge er et barn født utenfor eksteskap, og bør slettes ikke ha noen ting med hverken "hore" eller "å drive hor" å gjøre.

;)

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...