Gå til innhold

Gravid, men negativ graviditetstester??

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var seksuelt aktiv for 3måneder siden i 8dager. Det var uten prevensjon. Jeg hadde da gått på p-piller i 1 1/2måned, men hadde slurvet veldig. Hadde sex 12-19dag etter siste mens. Hadde tatt p-pillene hver andre og tredje dag. Og det samme gjalt under den perioden med seksuelt samvær.

Jeg sluttet på p-pillene 2dager før siste samleie.

Jeg har nå gått opp 10cm øve bysten, 12cm øve midjen, 6cm øve bredeste punkt på magen(målte dette målet første gang en måned etter jeg hadde vært med ham), 5cm øve hofter/nedre del av magen. Men ingenting på vekten.

Jeg har vært veeeldig sliten og trøtt. Og har vært plaget med kramper i magen. og har ømme bryster.

Og har i 2mnd hatt lysehvit væske fra brystene.

Jeg har tatt to negative tester, ene 1mnd etter siste samleie, andre 2mnd etter siste samleie.

Og har hatt mensen hver måned etter samleieperioden. Men de tre månedene etter jeg var sammen med ham har de bare vart i 2dager per, mot normalt 5dager(har vart 5dager siden jeg var 13 noe som vil si i 14år).

Hvordan høres dette ut?

Jeg var hos gynekolog og fikk vite at livmoren min lå veldig langt nede for 4år siden. Og jeg har brede hofter.

Men er normalt slank. Så jeg kan ikke kjenne noe spesielt.

Men magen min er hard i området nedenforbi magen. Og er 14cm fra navlen til skambeinet..

Legen synes ikke det var vits i og se på det siden jeg hadde tatt graviditetstester og de var så sikre.

Jeg satt i boblejakke da jeg snakket med henne, men alikevel sa hun at det var nok bare økt væskeansamlinger i overkroppen.

De siste fem dagene har jeg gått opp 1cm rundt bysten, 2cm rundt midjen, 3,5cm rundt magen, 1cm øve hofter/nedre del av magen.

Jeg har den siste måneden hatt endel blod i nesen når jeg har snytt meg og slikt. Og når jeg bare har tørket meg i nesen.

Og jeg er en type som aldri blør neseblod eller har blod i nesen. Har ikke tenkt noe særlig over akkurat det før, men leste at graviditet kan føre til økt sjanse for neseblod.

Har også hatt akkuart som en følsese av bobler i magen..

Hvordan er sjansene for at jeg er gravid?

Finnes det tilfeller hvor graviditetstestene ikke har slått ut på folk som er gravide?

Hvis jeg er gravid er jeg 14uker og 2dager..

Er jeg gravid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340068-gravid-men-negativ-graviditetstester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du køddet i alle fall opp hormonene dine noe skikkelig med å holde på sånn med p-pillene, de er ikke sukkertøy du tar når du gidder!

Om du er gravid eller ikke er det da ingen av oss som kan si. Gå til en annen lege evt. gå til samme lege igjen og forlang en skikkelig undersøkelse og evt. ultralyd.

Det finnes tilfeller, i hvert fall på internett, hvor noen har hatt negative tester, men allikevel vært gravid. Sjansene for at det skal gjelde deg er nok svært små.

Forøvrig er det vel sjeldent livmoren har vokst til over skambeinet så tidlig som du eventuelt er i svangerskapet. Noen merker at brystene vokser en del i begynnelsen av graviditeten og andre får oppblåst mage de første ukene, men så voldsomt større midjemål får de færreste før litt senere.

Den blanke vesken fra brystene burde vel undersøkes? Undrer meg litt over hvorfor det ikke var av interesse for legen din. Jeg har aldri hatt veske som lekker fra brystene ved graviditet - ikke før "melka" eventuelt kommer helt på slutten.

Om du har mulighet, så kan du bestille en privat ultralyd. Bor du i en by?

Det finnes tilfeller, i hvert fall på internett, hvor noen har hatt negative tester, men allikevel vært gravid. Sjansene for at det skal gjelde deg er nok svært små.

Forøvrig er det vel sjeldent livmoren har vokst til over skambeinet så tidlig som du eventuelt er i svangerskapet. Noen merker at brystene vokser en del i begynnelsen av graviditeten og andre får oppblåst mage de første ukene, men så voldsomt større midjemål får de færreste før litt senere.

Den blanke vesken fra brystene burde vel undersøkes? Undrer meg litt over hvorfor det ikke var av interesse for legen din. Jeg har aldri hatt veske som lekker fra brystene ved graviditet - ikke før "melka" eventuelt kommer helt på slutten.

Ja kanskje men.. Jeg var sammen med ham 1 1/2måned før det igjen og 2mnd før det igjen.. så er ikke godt og si.. og da brukte vi ingenting.

Ja kanskje men.. Jeg var sammen med ham 1 1/2måned før det igjen og 2mnd før det igjen.. så er ikke godt og si.. og da brukte vi ingenting.

Jeg forstår ikke helt relevansen i forholdet til resten av situasjonen din. Om du er mye mer enn 14 uker på vei, så hadde du jo visst det med sikkerhet innen nå.

Er det slik at du prøver å bli gravid, men ikke får det til? Hormonene kan spille oss mange puss i så måte. Det er ikke rent få som kjenner graviditetssymptomer hver eneste måned, uten at de har lykkes.

Annonse

Jeg forstår ikke helt relevansen i forholdet til resten av situasjonen din. Om du er mye mer enn 14 uker på vei, så hadde du jo visst det med sikkerhet innen nå.

Er det slik at du prøver å bli gravid, men ikke får det til? Hormonene kan spille oss mange puss i så måte. Det er ikke rent få som kjenner graviditetssymptomer hver eneste måned, uten at de har lykkes.

dette hadde noen skrevet på ei side: Har en venninne som har tre barn men bare negative tester.

dette hadde noen skrevet på ei side: Har en venninne som har tre barn men bare negative tester.

Jada. Man hører om slike. På internett. Jeg har aldri hørt en lege eller jordmor bekrefte denne typen historier.

Jeg gjetter på at du ikke er gravid. Men du får be om/bestille en ultralyd :)

Mensen OG negative tester vil nok tilsi at det er rimelig sikkert at du ikke er gravid, begge deler er sjeldne hendelser under graviditet og at begge skulle oppstå samtidig hos deg er iallefall ikke det mest sansynlige.

Men det høres ut som det er noe hormonelt galt mht væske fra brystene etc. Jeg ville oppsøkt legen på nytt og forklart symptomene og bedt om at de sjekker opp hva det kan være.

Er du så langt på vei skal det ikke være noe problem å kjenne toppen av livmoren over skambeinet. Legg deg på rygg og trykk med fingrene fra navlen og nedover mot skambeinet. Du må legge litt kraft i trykket, for livmoren ligger et stykke ned i bukhulen så tidlig i en evnt graviditet.

Finner du ikke noe som minner om en kul, så er du neppe gravid, men fortsetter disse plagene må du utredes nærmere av legen. Du kan ha en hypofysesvulst(ikke farlig) som medfører veske i brystene.

Jada. Man hører om slike. På internett. Jeg har aldri hørt en lege eller jordmor bekrefte denne typen historier.

Jeg gjetter på at du ikke er gravid. Men du får be om/bestille en ultralyd :)

på forumet snart gravid skrev ei:

Ei venninne av meg opplevde å ha mensen gjennom hele svangerskapet. Hun var det første redd da hun hadde så mye blødninger, men etterhvert så hun mønsteret og blødningen kom med nøyaktig 4 ukers mellomrom.

Så ja, det går an!

Ei venninne av meg opplevde å ha mensen gjennom hele svangerskapet. Hun var det første redd da hun hadde så mye blødninger, men etterhvert så hun mønsteret og blødningen kom med nøyaktig 4 ukers mellomrom.

Så ja, det går an!

ska ta ny graviditetstest i morgen tidlig. forrige var for 5uker siden.. Tok det som ville være i uke 5 og 11. Dvs 3uker etter samleie og 9uker etter samleie.

Så ja, det går an!

Det er noe annet å ha mensen under svangerskapet enn å ikke få positive tester. Testene går på hormoner og viser riktig for de aller, aller fleste.

• 2 uker senere...

Annonse

Symfysen - ikke skamben.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...