Gå til innhold

Navnevalg.. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg venter barn og er begynt å tenke på navn til den lille. Jeg ønsker å bruke Andreas om gutt og Andrea om jente. Men vil gjerne ha et navn til som skal være etter disse. Gjerne på K eller O. (Vi skal kalle opp et par familiemedlem) Jeg sliter litt med å finne navn som passer og klinger fint til de to første, hadde vært enklere om de hadde vært navn nr 2.. :)

Er det noen som har tips til meg??

:)

God jul!

Skrevet

Andrea Korine? Andrea Emilie? Andrea Oline? ikke lett dette her

Skrevet

Andrea Korine? Andrea Emilie? Andrea Oline? ikke lett dette her

hehe..nei, det er ikke det.. ;) Har tenkt på Andrea Oline :) mange flotte navn, men det skal være mulig å få uttalt kombinasjonen og ;)

Takk!

Skrevet

Skal du bruke dobbeltnavn til vanlig? I så fall tror jeg det kan bli noe tungvint nesten uansett hva de andre navnene er.

Andrea Kristine

Andrea Kalin

Andrea Kalina

Andrea Karin

Andrea Odelia

Andrea Odine

Andrea Osanne

Andreas Kristoffer

Andreas Odell

Skrevet

Navn med tre stavelser gjør seg ofte best som andre fornavn synes jeg.

Men Andrea Oline som Nilje foreslo var fint da! :o) Eller Andrea Olise?

Skrevet

Skal du bruke dobbeltnavn til vanlig? I så fall tror jeg det kan bli noe tungvint nesten uansett hva de andre navnene er.

Andrea Kristine

Andrea Kalin

Andrea Kalina

Andrea Karin

Andrea Odelia

Andrea Odine

Andrea Osanne

Andreas Kristoffer

Andreas Odell

Unnskyld meg, jeg mener ikke å være frekk, men er dette virkelig reelle navn:

Kalin, Kalina, Odine, Osanne ogOdell??? De to første høres jo ut som en 2-åring som ikke har lært seg å si r ennå og prøver å si Karin eller Karina...

Skrevet

Unnskyld meg, jeg mener ikke å være frekk, men er dette virkelig reelle navn:

Kalin, Kalina, Odine, Osanne ogOdell??? De to første høres jo ut som en 2-åring som ikke har lært seg å si r ennå og prøver å si Karin eller Karina...

Ja, det er virkelige navn. Det er ikke alle som kun vil bruke norske navn til barna sine :)

Skrevet

Navn med tre stavelser gjør seg ofte best som andre fornavn synes jeg.

Men Andrea Oline som Nilje foreslo var fint da! :o) Eller Andrea Olise?

Helt enig :) Så det spørs om vi går for bare Andrea eller Andreas.. Det er de vi vil bruke og setter vi et annet navn foran blir det fort til at kun første navn blir brukt i mange sammenhenger.. :)

Men om vi setter de bakerst da?

Kasper Andreas?

Oda Andrea?

Skrevet

Helt enig :) Så det spørs om vi går for bare Andrea eller Andreas.. Det er de vi vil bruke og setter vi et annet navn foran blir det fort til at kun første navn blir brukt i mange sammenhenger.. :)

Kasper Andreas?

Oda Andrea?

Jeg synes de to eksemplene dine var kjempefine! Om mye lettere å uttale enn omvendt. :o)

Skrevet

Ja, det er virkelige navn. Det er ikke alle som kun vil bruke norske navn til barna sine :)

''Ja, det er virkelige navn. Det er ikke alle som kun vil bruke norske navn til barna sine :)''

Det har jeg all forståelse for, har ikke valgt navn fra 10-på-topp lista selv akkurat. Men jeg synes man bør tenke seg godt om før man gir barnet et navn som høres ut som en talefeil, som Kalin...

Skrevet

Jeg synes de to eksemplene dine var kjempefine! Om mye lettere å uttale enn omvendt. :o)

:) Vi får se da :)

Skrevet

''Ja, det er virkelige navn. Det er ikke alle som kun vil bruke norske navn til barna sine :)''

Det har jeg all forståelse for, har ikke valgt navn fra 10-på-topp lista selv akkurat. Men jeg synes man bør tenke seg godt om før man gir barnet et navn som høres ut som en talefeil, som Kalin...

Jeg har avslappet forhold til det med helnorsk/skandinavisk navn i England. Ingen uttaler det riktig, ingen staver det riktig - alle trenger hjelp når vi først møtes.

Men det er hverken et irritasjonsmoment for meg eller noe jeg tenker over på generell basis. Så jeg tror ikke man skal problematisere navnevalgene heller.

Skrevet

Jeg har avslappet forhold til det med helnorsk/skandinavisk navn i England. Ingen uttaler det riktig, ingen staver det riktig - alle trenger hjelp når vi først møtes.

Men det er hverken et irritasjonsmoment for meg eller noe jeg tenker over på generell basis. Så jeg tror ikke man skal problematisere navnevalgene heller.

Og om man uttaler det Kaliiin så blir det noe annet enn Kalin som i Karin også. :o)

Skrevet

Kasper Andreas?

Oda Andrea?

Når man velge trestavelsesnavn til fornavn synes jeg de gjør seg best alene. Ellers blir det fort veldig langt.

For ikke å snakke om dersom man har tenkt å velge to etternavn..!

Skrevet

Når man velge trestavelsesnavn til fornavn synes jeg de gjør seg best alene. Ellers blir det fort veldig langt.

For ikke å snakke om dersom man har tenkt å velge to etternavn..!

hehe..ja, så var det etternavn.. jeg og barnefar er ikke gift, jeg har to etternavn, han ett.. så hva vi skal velge der blir morsomt å finne ut av. Skulle helst ønske at vi alle hadde samme etternavn..

Skrevet

hehe..nei, det er ikke det.. ;) Har tenkt på Andrea Oline :) mange flotte navn, men det skal være mulig å få uttalt kombinasjonen og ;)

Takk!

''Har tenkt på Andrea Oline''

Syntes først det stod Andrea Online! :-)

Skrevet

''Har tenkt på Andrea Oline''

Syntes først det stod Andrea Online! :-)

hadde vel passet bra, siden mammaen er rimelig mye online for tiden ;) hehe..

Skrevet

Andrea Karine var det første jeg tenkte på.

Når det gjelder Andreas, kjenner jeg en Ole Andreas. Det synes jeg er fint. Eller hva med Andreas Oliver?

Lykke til med navnevalget :-)

Skrevet

Andreas Olaus

Andreas Kristoffer

Andreas Oliver (med trykk på -i-)

Andrea Olivia

Andrea Karin (med trykk på -i-)

Andrea Otilie/Othilie

Andrea Olin(e)

Andrea Kristine

Jeg tror nok jeg likte aller best Andrea Othilie og Andreas Oliver.

Skrevet

Har en nevø som fikk navnet Andreas + et navn etterpå med tre stavelser. Det ble tungt. Dessuten oppdaget foreldrene at halve nabolaget het Andreas, så de fikk det navnet fjernet i forkeregisteret. Nå har han bare et fornavn, som nesten ingen har, men som noen avdøde slektninger hadde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...