Gå til innhold

Hvor mye kalkun pr pers?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''Noen sier du skal beregne 1/2 kg kalkun per person, men jeg mener du skal kjøpe ca. 600 gr. per person. Da har du rikelig, og rester kan evt. brukes til salater og smørbrød dagen derpå. Du får selvfølgelig heller ikke en kalkun med akkurat den vekten du ønsker, men når du velger, runder du av oppover.''

http://www.bt.no/forbruker/matogdrikke/Festlig-med-kalkun-327370.html

Annonse

Vi har kalkunbryst. Jeg kjøpte fire kilo, og vi er 8 personer.

To barn, og en småspist gammel dame, så jeg tror nok det vil holde. Har jo annet tilbehør også. :0)

Det er større andel spiselig materiale på et bryst enn på en hel kalkun, så dette hørtes ut som rikelig, ja:-)

''Noen sier du skal beregne 1/2 kg kalkun per person, men jeg mener du skal kjøpe ca. 600 gr. per person. Da har du rikelig, og rester kan evt. brukes til salater og smørbrød dagen derpå. Du får selvfølgelig heller ikke en kalkun med akkurat den vekten du ønsker, men når du velger, runder du av oppover.''

http://www.bt.no/forbruker/matogdrikke/Festlig-med-kalkun-327370.html

Tok en på 5 kg jeg ;O) Da har vi rikelig. Hehe. Kjøttet kan vel fryses også?

Vi har kalkunbryst. Jeg kjøpte fire kilo, og vi er 8 personer.

To barn, og en småspist gammel dame, så jeg tror nok det vil holde. Har jo annet tilbehør også. :0)

Ja, brystet er det jo ikke bein i så det holder sikkert :o) Jeg har alltid laget bryst tidligere, men nå vil jeg prøve hel kalkun. 5 kg holder nok. Haha

Til 2-3 personer ville jeg valgt kalkunfilet. Mye enklere og bare reint, fint kjøtt.

Vi brukte hel kalkun tidligere, men har nå gått over til fileter. Endel dyrere er det jo, men for en gang i året er det verdt det synes jeg.

Men filet er litt kjedeligere da :(

Annonse

Tok en på 5 kg jeg ;O) Da har vi rikelig. Hehe. Kjøttet kan vel fryses også?

Ja, det skulle jeg tro:-)

Og så kan du dele opp litt av den i små biter og blande sammen med majones, sennep og diverse grønnsaker og få kalkunsalat til å ha på brødskiva en dag. :-)

Til 2-3 personer ville jeg valgt kalkunfilet. Mye enklere og bare reint, fint kjøtt.

Vi brukte hel kalkun tidligere, men har nå gått over til fileter. Endel dyrere er det jo, men for en gang i året er det verdt det synes jeg.

Det blir jo trist :-( Det beste på kalkunen er jo muligheten til å velge mellom de forskjellige kjøtt-typene, og skinnet - ikke minst!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...