Gå til innhold

Kan gynekologen se på huden om jeg er fruktbar?

Anbefalte innlegg

Gjest fruktbar?

Jeg var hos gynekolog for en tid siden og han mente at ved å kjenne på huden min på kinnet at jeg var ekstremt fruktbar.

Kan ikke si at jeg ble så glad for å høre det, da jeg absolutt ikke ønsker meg barn nå, og er redd for at noe skal gå "galt":

Har dere hørt noe liknende?

Fortsetter under...

Gjest fruktbar?

Det der høres ut som en dårlig spøk. Klart han ikke kan se på huden din om du har eggløsning, åpne eggledere eller en livmor med gode slimhinner.

jeg håper virkelig at det var en spøk, men det virket ikke som om han spøkte.

Det er det rareste jeg har hørt....

Jeg kan nok kalles svært fruktbar (muligens ikke nå lengre ;-)) siden jeg hver gang ble gravid med det samme jeg ønsket det (tre ganger). Før, mellom og etter svangerskapene brukte jeg prevensjon og ble aldri gravid (til tross for at jeg har vært sammen med mannen min i over tyve år). Hvorfor så bekymret dersom du bruker prevensjon (for det regner jeg selvsagt med at du gjør når du er så redd for å bli gravid!)?

Gjest fruktbar?

Det er det rareste jeg har hørt....

Jeg kan nok kalles svært fruktbar (muligens ikke nå lengre ;-)) siden jeg hver gang ble gravid med det samme jeg ønsket det (tre ganger). Før, mellom og etter svangerskapene brukte jeg prevensjon og ble aldri gravid (til tross for at jeg har vært sammen med mannen min i over tyve år). Hvorfor så bekymret dersom du bruker prevensjon (for det regner jeg selvsagt med at du gjør når du er så redd for å bli gravid!)?

Jeg er redd for at noe skal skje til tross for prevensjon. Kjenner flere som har blitt gravide mens de har gått på pillen, eller kondomet har sprukket. Jeg ville av etiske grunner aldri klart å ta abort, derfor sliter jeg veldig hvis jeg skulle bli gravid.

Jeg er redd for at noe skal skje til tross for prevensjon. Kjenner flere som har blitt gravide mens de har gått på pillen, eller kondomet har sprukket. Jeg ville av etiske grunner aldri klart å ta abort, derfor sliter jeg veldig hvis jeg skulle bli gravid.

Det skjønner jeg.... Jeg tror nok mange slurver litt med pillen (f.eks. at de ikke bruker ekstra beskyttelse etter diare/oppkast, tar den for sent e.l.), samt at de kanskje ikke setter på kondomen riktig? Den skal vel ikke sprekke om den blir satt på slik den skal?

Så lenge man beskytter seg så godt man kan, så kan man nesten ikke gå rundt og tenke på graviditet heller. Da blir man sprø!

Det går som regel bra :)

Annonse

Det skjønner jeg.... Jeg tror nok mange slurver litt med pillen (f.eks. at de ikke bruker ekstra beskyttelse etter diare/oppkast, tar den for sent e.l.), samt at de kanskje ikke setter på kondomen riktig? Den skal vel ikke sprekke om den blir satt på slik den skal?

Så lenge man beskytter seg så godt man kan, så kan man nesten ikke gå rundt og tenke på graviditet heller. Da blir man sprø!

Det går som regel bra :)

''Jeg tror nok mange slurver litt med pillen (f.eks. at de ikke bruker ekstra beskyttelse etter diare/oppkast, tar den for sent e.l.)''

Det var nøyaktig slik min lille 4-åring ble til :)

''Jeg tror nok mange slurver litt med pillen (f.eks. at de ikke bruker ekstra beskyttelse etter diare/oppkast, tar den for sent e.l.)''

Det var nøyaktig slik min lille 4-åring ble til :)

Min niese på ni hadde nok heller ikke vært her om søster'n ikke hadde hatt litt magetrøbbel. Aldri så vondt at det ikke er godt for noe ;-)

• 3 uker senere...

Nei, jeg har aldri hørt noe liknende. Ikke tror jeg et øyeblikk på det, heller.

Hvis han videreutvikler den "metoden", kan han få Nobelprisen i medisin. Det er mange som ønsker seg en enkel, ikke-kjemisk / -hormonell metode som kan brukes som prevensjon eller det motsatte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...