Gå til innhold

vad ska jag ta vægen

Anbefalte innlegg

Gjest sillahlady

Hej Mette. jag ær en dam på 30 år som , har just flyttat till norge från sverige. Jag har en såkallade en sjukdom som heter pco.Jag har længe længtat efter att bli mamma och nu nær jag vet att jag har pco så kæns det som att min værld har rasat ner totalt.så snælla mette jag behøver din hjælp och det nu .vart ska jag ta vægen før att få den hjælper jag behøver.,jag vet inte snart vad jag ska gøra med mitt tomma liv

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340222-vad-ska-jag-ta-v%C3%A6gen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Kjære deg! Det å ha PCO betyr absolutt ikke at du ikke kommer til å få barn.

Jeg fikk diagnosen i 1995. Og jeg har 3 barn :)

Det du først må gjøre er å ta kontakt med fastlegen din. Du bør henvises til en flink gynekolog.

Har du barneønske og prøver aktivt, så kan du få tilbud om medikamentell igangsetting av eggløsningen.

Fungerer ikke det, så er det mulig å prøve det som hjalp meg. Operasjon.

Jeg ble operert ved Aker Sykehus i november 1998. Etter det fikk jeg regelmessig syklus på ca 35 dager. 1. mai 1999 tok jeg en positiv graviditetstest!!!

I desember 1999 ble vårt første barn født.

I juni 2000 begynte jeg å føle meg i dårlig form. Var utrolig trøtt... Tenkte jeg skulle ta en gravi-test før jeg dro til legen for en skikkelig sjekk. Og vet du hva? Jeg var jammen blitt gravid igjen - helt uten at det var meningen.

I februar 2001 kom andremann til verden.

Vi lærte etter det, og brukte prevensjon.

I januar 2005 begynte vi å prøve å lage tredjemann. Antok det kom til å ta litt tid, men i februar var gravi-testen positiv, og minstemann kom til verden i oktober.

Så ikke mist håpet! Det er absolutt mulig å bli gravid, selv med PCO.

Til info så har jeg, med noen måneders unntak, hatt ganske regelmessig menstruasjon siden operasjonen. Hadde en periode på et halvt års tid mellom de to siste da jeg kunne hoppe over en mnd, men etter at sistemann kom, har mensen vært regelmessig med en syklus på rundt 30-32 dager.

Bare spør om du vil vite mer :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...