Gå til innhold

åpent forhold?

Anbefalte innlegg

Jeg er en flørtende person av natur og ser ikke noe galt i litt uskyldig flørting (det gjør heller ikke partneren min). Men jeg har absolutt ingen behov for å kysse andre. For meg er det stor forskjell på uskyldig flørting, og kyssing. Men det er meg :)

Ja, det er klart at det er forskjell. Men jeg har merket at de gangene jeg har vært i et forhold med sterke følelser for en mann, så forsvinner dette behovet for flørting med andre. Selv behovet for bare flørting forsvinner.-)

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• anna241365381235

16

• Mary Poppins

4

• meg__123!

4

• Glimtipper

4

Mest aktive i denne tråden

''...da jeg han er så kjempelangt fra mine seksuelle preferanser. Han gjør ingenting for å tenne meg, og gjør ikke det jeg forteller jeg liker. Han er bare så altfor blyg.''

Du beskriver, for meg, et dødfødt forhold. Trygghet er riktignok behagelig, men det er ikke slik at trygghet og et spennende forhold er motsetninger. Man kan finne begge deler i en person.

Jeg har ikke sagt at jeg vil ha andre. Jeg vil ikke ligge på rygg for noen andre enn min mann, men det er jo greitt å vite hvordan vi vil ha det. Kanskje han vil ha det slik jeg vil; jeg vet jo ikke før jeg har spurt han...

syns det var akkurat det du sa jeg.. Hva er det du vil da`?

Jeg har ikke sagt at jeg vil ha andre. Jeg vil ikke ligge på rygg for noen andre enn min mann, men det er jo greitt å vite hvordan vi vil ha det. Kanskje han vil ha det slik jeg vil; jeg vet jo ikke før jeg har spurt han...

"Likevel har jeg tenkt på en siste utveg. Har kanskje lyst til å ha et mer åpent forhold, hvor vi kan få litt flørt og kos hos andre, men likevel ha et fast, trygg og stabilt hjem sammen. Jeg vil naturligvis ikke gi ham mindre sex eller mindre flørt eller kjærlighet."

vet ikke helt hva du mente om du ikke mente at du ikke ville ha andre jeg men..

anna241365381235

"Likevel har jeg tenkt på en siste utveg. Har kanskje lyst til å ha et mer åpent forhold, hvor vi kan få litt flørt og kos hos andre, men likevel ha et fast, trygg og stabilt hjem sammen. Jeg vil naturligvis ikke gi ham mindre sex eller mindre flørt eller kjærlighet."

vet ikke helt hva du mente om du ikke mente at du ikke ville ha andre jeg men..

Litt mer åpent forhold med flørt og kos med andre... Ingenting med klærne av.

Annonse

...du heter ikke tilfeldigvis Anka til etternavn? ;)

Med mindre du med åpent forhold mener "ut å skjerpe apetitten, hjem og spise", så tror jeg det har lite for seg. De åpne forholdene jeg har kjent til har bare vært overgangsfaser for brudd. Noen tar pause, andre velger åpent forhold. Det er sjelden holdbart i lengden å skulle tilfredsstille tryggheten og stabiliteten med samboer, mens spenningen skal hentes utenfra. Det er et av de pose-og-sekk-valgene man må ta her i livet, tror jeg.

anna241365381235

''...da jeg han er så kjempelangt fra mine seksuelle preferanser. Han gjør ingenting for å tenne meg, og gjør ikke det jeg forteller jeg liker. Han er bare så altfor blyg.''

Du beskriver, for meg, et dødfødt forhold. Trygghet er riktignok behagelig, men det er ikke slik at trygghet og et spennende forhold er motsetninger. Man kan finne begge deler i en person.

Ja, det kan man. Vi er veldig like og har det godt sammen ellers. Legger jo voldsomt trykk på det. Vi har jo sex sammen, og jeg synes jo det er godt. Men jeg tror aldri vi blir like sånn sett. Sexen er forbeholdt ham, det han gir meg er nok til jeg kan leve med. Flørten med andre er noe ekstra krydder slik at jeg kan leve med den sexen vi har. På et vis. Vanskelig å forklare.

Ja selvfølgelig! Jeg var bare ute etter noen svar på hvordan jeg skal legge det frem. Litt vanskelig synes jeg.

Bare husk at "pose og sekk" sjelden fungerer. Selv om man har behov, så må mange av dem legges til side hvis man skal bevare et forhold. Det er ikke så ofte man får leve et liv hvor alle behov er tilfredsstilt.

Ja, det kan man. Vi er veldig like og har det godt sammen ellers. Legger jo voldsomt trykk på det. Vi har jo sex sammen, og jeg synes jo det er godt. Men jeg tror aldri vi blir like sånn sett. Sexen er forbeholdt ham, det han gir meg er nok til jeg kan leve med. Flørten med andre er noe ekstra krydder slik at jeg kan leve med den sexen vi har. På et vis. Vanskelig å forklare.

Jeg synes ikke "leve med" er et godt alternativ.

anna241365381235

Jeg tror at hvis du har et så stort behov for å småkysse med andre menn når du er i et forhold så er du ikke forelsket nok. Jeg ville faktisk forstått deg bedre om du var keen på et åpent forhold der du kunne ha sex med andre, men risikere at det blir slutt med mannen din for å småkysse med andre? Nei da tror jeg ikke du er keen nok på dette forholdet desverre.

Takk for at du prøver å forstå. Blir en del bombardering her ser jeg. Men hvis det nå er slik at jeg ikke er "forelsket nok", så må jeg bare ta hatten og gå. Virkelig mange der ute som har masse deilige følelser for sin mann. Å det er jo flott for dere selvfølgelig.

Jeg har vært i et forhold i 6 år tidligere, og tro meg, de første tre årene var jeg så hodestups forelsket at jeg visste ikke forskjell på opp eller ned. Men så roet det seg, og jeg hadde en god følelse for ham, noe sånn som jeg har nå. Tenker det er kjærlighet, men det er tydelig at jeg ikke har mulighet for å oppleve det dere opplever. Jeg har rett og slett ikke de samme følelsene. Jeg flørter med ham, danser med ham, tuller med ham og har sex med ham, og nyter selvfølgelig det jeg får. men det jeg har for ham er ikke nok til å vare altså..?

Jeg kunne ikke tenke meg å ligge med noen andre enn han. Det er bare han jeg vil ha på den måten.

Selvfølgelig er jeg jo skuffet av meg selv fordi jeg har slike behov. Men sånn er jeg skapt, det vil si, jeg er skapt for å være uten fast følge.

Takk for at du prøver å forstå. Blir en del bombardering her ser jeg. Men hvis det nå er slik at jeg ikke er "forelsket nok", så må jeg bare ta hatten og gå. Virkelig mange der ute som har masse deilige følelser for sin mann. Å det er jo flott for dere selvfølgelig.

Jeg har vært i et forhold i 6 år tidligere, og tro meg, de første tre årene var jeg så hodestups forelsket at jeg visste ikke forskjell på opp eller ned. Men så roet det seg, og jeg hadde en god følelse for ham, noe sånn som jeg har nå. Tenker det er kjærlighet, men det er tydelig at jeg ikke har mulighet for å oppleve det dere opplever. Jeg har rett og slett ikke de samme følelsene. Jeg flørter med ham, danser med ham, tuller med ham og har sex med ham, og nyter selvfølgelig det jeg får. men det jeg har for ham er ikke nok til å vare altså..?

Jeg kunne ikke tenke meg å ligge med noen andre enn han. Det er bare han jeg vil ha på den måten.

Selvfølgelig er jeg jo skuffet av meg selv fordi jeg har slike behov. Men sånn er jeg skapt, det vil si, jeg er skapt for å være uten fast følge.

Men hør her, når du skriver "åpent forhold" så tolker de aller fleste det som at du ønsker å ha sex med andre menn mens du er i et forhold. Jeg skjønner i dine andre innlegg at det ikke er tilfelle. Altså er du ute etter å kunne flørte og danse med andre, og det er jo strengt talt ikke så veldig ille? Så lenge du holder deg unna kyssing m.m så er det sikkert ikke noe å lage så big deal av dette.

Jeg flørter og danser med andre menn men er overhodet ikke i noen åpen forhold av den grunn :-)

Og du - menn skjønner ikke hint så dette er det ingen vits å hinte til ham om, jeg tror du kan hinte til du blir både gul og blå uten at han fatter hva du vil si.

Si det rett ut. "Du, jeg føler så veldig for å flørte med andre og smånusse og kline litt, men jeg vil knulle bare med deg altså. Er det greit eller?" Jeg gjetter på at enten sier han ja fordi han er redd for å miste deg og dermed går inn i det som for han vil bli forholdet fra helvete, eller så tar han til fornuften og sier at hvis du vil ha det sånn så får du bli alene.

Jeg synes du skal la denne fyren få "fri" til å finne seg en kvinne som klarer seg med bare ham og så kan du selv gi deg noen år på byen til å flørte rundt før du prøver å binde deg igjen, evt. til du finner en mann som har samme oppfatning som deg selv.

Annonse

Ja, det er klart at det er forskjell. Men jeg har merket at de gangene jeg har vært i et forhold med sterke følelser for en mann, så forsvinner dette behovet for flørting med andre. Selv behovet for bare flørting forsvinner.-)

''Men jeg har merket at de gangene jeg har vært i et forhold med sterke følelser for en mann, så forsvinner dette behovet for flørting med andre. Selv behovet for bare flørting forsvinner.-)''

Selv etter mange år?

''Men jeg har merket at de gangene jeg har vært i et forhold med sterke følelser for en mann, så forsvinner dette behovet for flørting med andre. Selv behovet for bare flørting forsvinner.-)''

Selv etter mange år?

...tenkte på det samme selv...

anna241365381235

Og du - menn skjønner ikke hint så dette er det ingen vits å hinte til ham om, jeg tror du kan hinte til du blir både gul og blå uten at han fatter hva du vil si.

Si det rett ut. "Du, jeg føler så veldig for å flørte med andre og smånusse og kline litt, men jeg vil knulle bare med deg altså. Er det greit eller?" Jeg gjetter på at enten sier han ja fordi han er redd for å miste deg og dermed går inn i det som for han vil bli forholdet fra helvete, eller så tar han til fornuften og sier at hvis du vil ha det sånn så får du bli alene.

Jeg synes du skal la denne fyren få "fri" til å finne seg en kvinne som klarer seg med bare ham og så kan du selv gi deg noen år på byen til å flørte rundt før du prøver å binde deg igjen, evt. til du finner en mann som har samme oppfatning som deg selv.

Du har helt rett. Premisset er at han føler det er naturlig å gjøre det samme, og at han ikke føler det som utpressing. Det ville jeg ikke klart å leve med!

anna241365381235

Men hør her, når du skriver "åpent forhold" så tolker de aller fleste det som at du ønsker å ha sex med andre menn mens du er i et forhold. Jeg skjønner i dine andre innlegg at det ikke er tilfelle. Altså er du ute etter å kunne flørte og danse med andre, og det er jo strengt talt ikke så veldig ille? Så lenge du holder deg unna kyssing m.m så er det sikkert ikke noe å lage så big deal av dette.

Jeg flørter og danser med andre menn men er overhodet ikke i noen åpen forhold av den grunn :-)

Takk. Har bare tidligere hatt et så overanstrengt forhold til hva som er lov og ikke, så det blir litt mye for meg akkurat de følelsene jeg har nå. Jeg vil ham bare godt. Skal jeg, må han ha et ønske om å gjøre det selv, ellers blir alt helt feil. Og da er det naturlig å gjøre det slutt.

Det var da noen voldsomme reaksjoner du har fått på innlegget ditt. Jeg blir ofte overrasket over hvor kategoriske mange er - det finnes da virkelig flere måter å få et forhold til å fungere på.

Jeg tror det som er avgjøredne er hvordan han stiller seg til spørsmålet om et mer åpent forhold. Dersom begge er innstilte på det, kan det nok fungere, det vanskelige er jo å finne balansen, finne noen som ønsker og vil det samme som en selv.

Jeg kjenner til flere par som har et helt åpent forhold, dvs de har sex med andre enn hverandre begge to, og andre som har sex med andre _sammen_, i form av trekant eller to par sammen/partnerbytte.

Jeg forstår godt at du synes det er vanskelig å legge fram dette for ham dersom dere aldri har snakket om det før, men du bør nok være ærlig overfor ham, det tror jeg er det viktigste i et forhold uansett. Prøv å forklare ham hvordan du har det, og spør ham rett ut hva han er åpen for å prøve ut.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...