Gå til innhold

åpent forhold?

Anbefalte innlegg

Du har helt rett. Premisset er at han føler det er naturlig å gjøre det samme, og at han ikke føler det som utpressing. Det ville jeg ikke klart å leve med!

Husk også at et sånt forslag kan gi et forhold en real knekk. Samme hvor godt og trygt man mener forholdet er på forhånd. Så tenk godt over det før du evt. presenterer forslaget for ham og tenk også godt over hvordan du selv vil reagere på de ulike svarene du kan komme til å få.

Hva gjør du om han sier:"Nei, det går jeg ikke med på, jeg synes vi har det fint som vi har det og vil at vi skal fortsette sånn"?

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• anna241365381235

16

• Mary Poppins

4

• meg__123!

4

• Glimtipper

4

Mest aktive i denne tråden

Det var da noen voldsomme reaksjoner du har fått på innlegget ditt. Jeg blir ofte overrasket over hvor kategoriske mange er - det finnes da virkelig flere måter å få et forhold til å fungere på.

Jeg tror det som er avgjøredne er hvordan han stiller seg til spørsmålet om et mer åpent forhold. Dersom begge er innstilte på det, kan det nok fungere, det vanskelige er jo å finne balansen, finne noen som ønsker og vil det samme som en selv.

Jeg kjenner til flere par som har et helt åpent forhold, dvs de har sex med andre enn hverandre begge to, og andre som har sex med andre _sammen_, i form av trekant eller to par sammen/partnerbytte.

Jeg forstår godt at du synes det er vanskelig å legge fram dette for ham dersom dere aldri har snakket om det før, men du bør nok være ærlig overfor ham, det tror jeg er det viktigste i et forhold uansett. Prøv å forklare ham hvordan du har det, og spør ham rett ut hva han er åpen for å prøve ut.

Lykke til!

Jeg tror poenget er at man kan ha et åpent forhold om utgangspunktet er at man er svært fornøyd med den man er sammen med. Ikke fordi man savner et tilfredstillende sexliv.

I tillegg stusser mange på at hun vil kline med andre, men ikke noe mer. Jeg vil tro dette er å leke med ilden, i tillegg til at det kanskje framstår som litt "meningsløst".

anna241365381235

Det var da noen voldsomme reaksjoner du har fått på innlegget ditt. Jeg blir ofte overrasket over hvor kategoriske mange er - det finnes da virkelig flere måter å få et forhold til å fungere på.

Jeg tror det som er avgjøredne er hvordan han stiller seg til spørsmålet om et mer åpent forhold. Dersom begge er innstilte på det, kan det nok fungere, det vanskelige er jo å finne balansen, finne noen som ønsker og vil det samme som en selv.

Jeg kjenner til flere par som har et helt åpent forhold, dvs de har sex med andre enn hverandre begge to, og andre som har sex med andre _sammen_, i form av trekant eller to par sammen/partnerbytte.

Jeg forstår godt at du synes det er vanskelig å legge fram dette for ham dersom dere aldri har snakket om det før, men du bør nok være ærlig overfor ham, det tror jeg er det viktigste i et forhold uansett. Prøv å forklare ham hvordan du har det, og spør ham rett ut hva han er åpen for å prøve ut.

Lykke til!

Tusen takk for støtten. Har blitt litt bombardert. Skal naturligvis legge frem hele saken for ham.

Annonse

Gjest sa hun

Hvis du ikke er fornøyd med han, hvorfor er dere sammen da?

Et åpent forhold kan nok funke på kort sikt, men i det lengre... så går dere bare lengre og lengre fra hverandre.

Jeg vil anbefale å ta deg en prat med ham...

om dere kan gjøre noe mer med det seksuelle...

om du tror dere kan ha et forhold videre.

Åpne forhold kan være bra om begge vil det, men jeg forstår ikke helt vitsen med å være sammen da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...