Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et spørsmål som plager meg. Vi mistet vår lille jente ved dødfødsel for syv måneder siden. Hun var inntullet i navlestrengen, hvilket var årsaken.

Men er det virkelig umulig å se navlestrengen på ultralyd?

Noen sier at det er mulig å se navlestrenge, og noen sier at de ikke kan se den dersom den ligger inntil kroppen på barnet.

Er det ikke mulig å kunne se hvor navlestrenger er, de siste dagene før fødselen?

Man kan jo se alt annet.

Er det den som tar ultralyden det står på om hun/han er dyktig nok,til å se dette?

Er viktig for meg å få svar på, så jeg håper du kan svare meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34050-navlestrengen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Man ser alltid navelsträngen på ultraljudet. Ofta mäter man blodströmmen i navelstängen också. Då navelsträngen ligger fritt i fostervattnet, så vill den alltid ligga runt barnet på ena eller andra sättet. Man har i undersökningar inte visat någon nytta av bedöming av navelsträngen, med hänsyn på den kommande förlossningen. Navelsträngskomplikationer upptäck som regel först under förlossning och kan som regel åtgärdas. Jag förstår er stora oro, då ni har drabbats så hårt, av något som är så sällsynt men som tyvärr ändå förekommer.

Jag är säker på att ni kommer att få en god uppföljning vid kommande graviditet. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34050-navlestrengen/#findComment-131766
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...