Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 23 år,har nettopp funnet ut at jeg er gravid, i uke 6. Dette er mitt 3. svangerskap. De to forrige svangerskapene har vært vanskelige, med mye blødninger, premature rier og lange sykehusopphold.

Nå lurer jeg på om vi kan fortsette å ha samleie (uten de store akrobatiske krumspringene selvsagt :o)) så lenge jeg ikke blør? Jeg har ikke hatt noen blødning til nå, annet enn noen få dråper dagen før jeg ventet mensen, og på dag 6 etter forventet mens. Dette har vært så små mengder at jeg nesten ikke gadd å bry meg, da jeg er "vant med" store blødninger i svangerskapene.

Eller blir det som sist - 9 mnd i sølibat....? Er det ikke forholdsvis trygt så lenge jeg ikke blør? Er det sikkert at jeg får en gjentakelse av mine to forrige sv.skap, jeg går bare her og venter på blødninger og etterhvert rier...

Takk for svar :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34056-sex-i-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker att du kan fortsätta med ditt sexliv, så länge som du inte får några blödningar. Chansen att det kommer att bli som de andra graviditerna är stor men inte självsagt. Fortsätt alltså att leva som vanligt, så länge som allt kjänns bra. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34056-sex-i-svangerskap/#findComment-131996
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...