Gå til innhold

Hva gjør en når en tror en mann prøver seg..

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en alenemor på 34 år.

Via FB ble jeg "addet" av en lærer på skolen som jeg ikke hadde sett siden skolen, noe jeg syntes var hyggelig og tenkte derfor ikke mer på det enn som en hyggelig kontakt. Han kunne dessuten vært faren min.

Barna og jeg ble invitert hjem til han, og siden jeg mente jeg kjente han fra skoletiden, så jeg på det som en trygg og hyggelig invitasjon.

Jeg har begynt å lure på om vedkommede prøver seg på meg.. Han begynner å bli vel intens og gjør tilnærminger som gjør meg usikker inkl utrygg. Men jeg vet jo ikke om det er slik da jeg generelt er svært skeptisk til menn og deres hensikter. Og i tilfelle jeg tar feil så er det veldig flaut og vanskelig å konfrontere han med det..

Hva gjør man i slike tilfeller uten at vedkommede blir støtt av det og jeg dumme meg helt ut? Om jeg blir avvisende, vet jeg ikke hvordan han vil reagere.

Fortsetter under...

Hva med å styre unna typiske opplegg som grenser mot date.. si nei takk.., at det ikke er naturilg.. dersom han ikke da tar hintene, så må du kanskje si det mer rett ut.. at du blir usikker, og bare vil være klar på at du ikke ønsker noe mer.. Går jo an å være høflig uten å sette den andre i forlegenhet..tenker jeg.

Jeg tror du har rett i at han er ute etter noe mer, det er bare at vi kvinner ofte har vanskelig for å tro at det han gjør er tilnærmelser og slike ting.

Si klart fra at du har inntrykk av at han legger mer i dette enn det du gjør og at du ikke er ute etter noe annet enn å være venner. Eller trekk deg helt unna.

Jeg tror du har rett i at han er ute etter noe mer, det er bare at vi kvinner ofte har vanskelig for å tro at det han gjør er tilnærmelser og slike ting.

Si klart fra at du har inntrykk av at han legger mer i dette enn det du gjør og at du ikke er ute etter noe annet enn å være venner. Eller trekk deg helt unna.

Takk for svar.

Har du et forslag til hva jeg kan si om jeg virkelig tar feil? For da har jeg vel dummet meg helt ut..?

Annonse

Takk for svar.

Har du et forslag til hva jeg kan si om jeg virkelig tar feil? For da har jeg vel dummet meg helt ut..?

Trenger du å si noe allerede nå? Tenker hva han gjør videre vil klargjøre mye... Tenker på hva han evt. skriver på Facebook, om han inviterer deg alene på noe osv. Såvidt jeg forstår deg så tenker ikke på han som en venn engang, mer som en bekjent, og da er det vel ikke naturlig å ha noe særlig mer kontakt? Du må i hvert fall sørge for å ikke sende ut signaler om at du kanskje vil noe mer, dvs at du ikke tar initiativ til noen flere treff, sender meldinger etc.

Gjest Tatjana

Jeg støtter Nickløsheletias forslag. Si noe slikt:

"Jeg lurer på om du legger litt mer i dette enn jeg gjør, og jeg syns det er mest realt å si fra til deg her og nå at jeg ikke er interessert i noe forhold, bare vennskap."

Hvis du har rett og han prøvde seg, får han en vennlig påminnelse. Hvis han ikke har lagt noe mer i det, vet han i alle fall at du heller ikke har lagt noe mer i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...