Gå til innhold

koffeinavvenning/nedtrapping

Anbefalte innlegg

Gjest livtyler

hei, jeg har lyst til å trappe ned på koffeinet, er i ferd med å kutte nikotinet, skal på røykesluttkurs. Hvordan går jeg fram når det gjelder det å kutte ut koffein uten ubehag, og store abstinenser? jeg har allerede bestilt legetime angående dette. Er det mulig jeg kanskje må ta beroligende en periode? På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340601-koffeinavvenningnedtrapping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at det skaper så store abstinenser å kutte ut koffein? Jeg har drukket kaffe i alle år, helt fram til jeg sluttet brått for 2 år siden. Jeg merket ingen abstinenser, og har ikke smakt kaffe siden. Jeg har ikke engang savnet kaffe og har knapt nok ofret den en tanke etter at jeg sluttet:-)

Opplevde ingen problemer da jeg kuttet ut koffein, tror det skal mye til før det blir svært problematisk.

Det vanligste symptomet ved brå-kutt av koffeininntak er hodepine - så det kan hende du trenger noen paracet i overgangsperioden.

Alternativt kan du trappe gradvis ned. Selv byttet jeg ut kaffen med koffeinfri kaffe, for så å slutte helt.

Jeg tror det er individuelt hvor mye man reagerer på bråseponering av kaffe. For noen år siden var jeg på et sted hvor vi kun fikk vegetarmat og ingen kaffe . Noen av "kaffekjerringene" fikk skikkelig abstinenser. To av dem fikk så vondt i hodet at de kastet opp.

Jeg ville trappet gradvis ned om jeg var deg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...