Gå til innhold

Er det kjønnssykdom?

Anbefalte innlegg

Gjest helt uten signatur

Etter sex sier han at han ble sår under forhuden, men jeg trodde det kom av at han hoppet på meg uten oppvarming og at jeg ikke var helt nybarbert. Han spøker om det kan være kjønnssykdom, så da leser jeg på nettet. Kan det være klamydia som er en vanlig kjønnssykdom? Jeg ble også litt sår inderst i sprekken, og ser nå etter nesten en uke at det var som litt flass ytterst ved kanten på kjønnsleppene der hårene begynner. Det kan være fordi jeg bruker for mye såpe, eller det kan også være sopp. Det siste tror jeg ikke, og det smitter heller ikke. Har dere noen råd å komme med? Kan klamydia smitte fra toalettseter, eller kan man ha det i flere år før eventuelle symptomer bryter ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340638-er-det-kj%C3%B8nnssykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest - Så sånn er det -

Å jo da, sopp smitter. De gangene jeg har hatt en begynnende soppinfeksjon kan mannen min merke det ved at han blir litt sår og rød. Og da må vi til med kur, begge to. Jeg med stikkpiller og han med salve. Men soppinfeksjon har jo gjerne også litt flere plager som sårhet og kløe i skjedeåpningen, og også økt utflod. Det er viktig at dere begge behandler dere samtidig for å forhindre smitte frem og tilbake. Klamydia vet jeg lite om, men kan jo være greit å ta en soppkur først for å utelukke den faktoren.

Gjest helt uten signatur

Å jo da, sopp smitter. De gangene jeg har hatt en begynnende soppinfeksjon kan mannen min merke det ved at han blir litt sår og rød. Og da må vi til med kur, begge to. Jeg med stikkpiller og han med salve. Men soppinfeksjon har jo gjerne også litt flere plager som sårhet og kløe i skjedeåpningen, og også økt utflod. Det er viktig at dere begge behandler dere samtidig for å forhindre smitte frem og tilbake. Klamydia vet jeg lite om, men kan jo være greit å ta en soppkur først for å utelukke den faktoren.

Kan det også gå over av seg selv?

Gjest borte idag.

Kan det også gå over av seg selv?

Ja, det går over av seg selv. Men det kan ta litt tid.

Et annet symptom på sopp er kløe/svie nedentil og "klumpete" hvit utflod. Så hvis du merker noe av dette, er det ganske sikkert sopp.

Jeg tror det skal mye til å bli smittet av klamydia via et toalett-sete, men helt sikker er jeg ikke.

Dessuten er klamydia kjent for å ha lite merkbare symptomer. Noe som er grunnen til at mange ikke engang vet at de er smittet, før dette blir oppdaget ved "rutine-undersøkelser"

Kjøp Canesten krem og stikkpiller reseptfritt på apoteket.

Hvis det er sopp du har, så forsvinner plagene nesten umiddelbart.

Gjest helt uten signatur

Ja, det går over av seg selv. Men det kan ta litt tid.

Et annet symptom på sopp er kløe/svie nedentil og "klumpete" hvit utflod. Så hvis du merker noe av dette, er det ganske sikkert sopp.

Jeg tror det skal mye til å bli smittet av klamydia via et toalett-sete, men helt sikker er jeg ikke.

Dessuten er klamydia kjent for å ha lite merkbare symptomer. Noe som er grunnen til at mange ikke engang vet at de er smittet, før dette blir oppdaget ved "rutine-undersøkelser"

Kjøp Canesten krem og stikkpiller reseptfritt på apoteket.

Hvis det er sopp du har, så forsvinner plagene nesten umiddelbart.

Jeg har ikke merket noe utflod eller merkbar svie, kun at det jeg skrev i innlegget først og at jeg et par ganger har hatt litt mellomblødning. Nå kjøpte jeg canesten, men uten denne stikkpillen. Det skulle jeg kanskje gjort? Jeg tror canestencremen virker allerede på det såre, så da er det kanskje sopp det er? Og om det hadde vært klamydia, da ville det vel vært liten sjangse for at begge merket sårhet siden klamydia ellers kan være uten symptomer?

Annonse

Gjest helt uten signatur

Det vet jeg ikke, men de gangene jeg har hatt det er det såpass plagsomt at det er en lettelse å få begynt behandling. Gå på apoteket og kjøp Canesten vagitorer og salve. Det er reseptfritt.

Hvor mange dager etter at det så fint ut brukte du salve?

Gjest majas mamma

Hvor mange dager etter at det så fint ut brukte du salve?

husker ikke helt, men tror et par dager med salve etter symptomfrihet, for å hindre oppblussing. Men en god stund sden jeg har hatt det nå siden mammen også er flink å bruke salve samtidig med meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...