Gå til innhold

Merkelig hodepine

Anbefalte innlegg

Gjest smerterr

Hei

Håper noen kan forklare hva dette kommer av.

Har hatt smerter i hodet, kanskje et halvt år, tidligere var det bare om natten, nå er det i perioder gjennom hele dagen.

Hodeverken øker dersom pulsen stiger. Og smertene er lokalisert fremme på ene siden over øyet og mot midten.

Kan være begegelselsutløst, hvis hodet holdes i en spesiell stilling. Smertene virker veldig "fysiske" og som konstant murrende smerter. Samt at det er ledsaget av kvalme.Synet er i orden. Fikk hodetraume frontalt på samme tid som smertene begynnte. dvs..først traume.(harde slag mot hodet frontalt) ..så smerter 2- 3-4 uker etterpå. Det virker som om smertene om natta kommer hvis jeg ligger med hodet med nesa nedover... dvs..ansiktet ned mot pute.

Noen ganger har jeg mindre førlighet i handa på motsatt side, den "glipper" grepet..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340786-merkelig-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hørtes ikke noe godt ut, men jeg tror det finnes hjelp for deg.

Om man får seg en trøkk i hodet kan det oppstå feilstillinger i nakke/ryggvirvler. Dette irriterer igjen en nerve (occipitalis major) som går fra helt øverst i nakken, opp langs hodet og framover mot øyet. Man kan oppleve smerter som på en måte skyter fram. Slike feilstillinger ser man ikke nødvendigvis på MR en gang. Jeg vil tippe på at en kiropraktor kan hjelpe deg med ryggsøyla, men det at du har fått påvirket motorikken i ene hånda skal du ta på alvor. Det er sannsynligvis noe plagede nerver med i bildet der også, men jeg anbefaler deg å snakke med legen din om det.

Ellers er det dessverre noen som får plager etter hodetraume. Bl.a. hodepine. Jeg tror dog at mye av denne hodepinen er underbehandlet.

Håper du får funnet ut av dette!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340786-merkelig-hodepine/#findComment-2876823
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...