Gå til innhold

Kan han ha funnet ut hvor hun bor?

Anbefalte innlegg

Gjest Litt nervøs på hennes vegne

Søstra til mannen min skilte seg for noen mnd siden. Det var hennes valg og ikke mannens. Hun villa det pga han ikke behandlet henne bra.

Nå har hun flyttet. Har fått hemmelig mobil nr sånn at han ikke skal finne ut hvor hun bor.

Idag lå det ei avis på trappa og hun ringte til avisen og spurte hvorfor og dem sa at hun hadde bestilt den. Hun sa at det har hun ikke og at det var mannen som hadde avis når dem bodde sammen men hun sa den opp da han flyttet.

Hvordan har den fått i adressen hennes?

Hun har ikke bestilt den på nytt etter hun flyttet.

Kan det være x mannen som spiller henne ett puss?. Gir henne ett hint om at nå veit jeg hvor du bor?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340806-kan-han-ha-funnet-ut-hvor-hun-bor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke normalt nick

Jeg har hemmelig adresse og det var en ganske omfattende prosess. Fikk hemmelig adresse uten noen dom. Men politiet var selvfølgelig involvert. Saken ble henlagt pga bevisets stilling, ingen var i tvil om skyldspørsmålet, men det ville ikke holde i retten. Ble farligere når h#n ikke ble dømt for da kunne h#n være troendes til det meste mente politet.

Og det er kun noen få i politiet som nå kan finne adressen min.

Gjest Han er slu

Jeg har hemmelig adresse og det var en ganske omfattende prosess. Fikk hemmelig adresse uten noen dom. Men politiet var selvfølgelig involvert. Saken ble henlagt pga bevisets stilling, ingen var i tvil om skyldspørsmålet, men det ville ikke holde i retten. Ble farligere når h#n ikke ble dømt for da kunne h#n være troendes til det meste mente politet.

Hvor kan ha ha fått opplyst hennes adresse da?

Annonse

Det er mange eksempler på at selv "ordentlig" hemmelig adresse ikke holder, dersom eksen virkelig går inn for å spore opp bostedet. Så han kan nok ha funnet det ut.

Men det kan også hende det er avisen som roter. Det er minst like vanlig. Spesielt hvis hun har et vanlig navn, kan det være der feilen ligger. Er navnet sjeldent, hadde jeg kanskje vært litt mer bekymret.

Hemmelig mobilnr. er ikke det samme som hemmelig adresse. Hennes adresse får man jo hos folkeregisteret, kan godt være at eksmannen ikke har noe med dette å gjøre. Hun har sikkert meldt adresseforandring til folkeregisteret og da får avisen tak i ny adresse.

Gjest ikke normalt nick

Hvor kan ha ha fått opplyst hennes adresse da?

Dersom hun kun har hemmelig telefonnummer og ikke hemmelig adresse er det ikke noe problem å finne adressen. Det holder ikke at telefonnummeret ikke står i telefonkatalogen.

Finnes sikkert mange måter å finne adressen på. Jeg har ikke prøvd selv, men vet at noen fant en venninne av meg som ikke stod i telefonkatalogen. Hvordan hun fant det ut vet jeg ikke.

Du kan jo evt ringe politet å høre hva som skal til for å få hemmelig adresse. Og også spørre hvordan man får tak i adresser som ikke står oppført i telefonkatalogen. Det er det beste svaret jeg kan gi dessverre.

Gjest Fortsatt litt redd

Han fant ut hvor hun bor ja for i dag lå den pakke i postkassen fra han

Gjest ïkke normalt nick

Han fant ut hvor hun bor ja for i dag lå den pakke i postkassen fra han

Uff så skummelt! Jeg ville kontaktet politet for å høre hvilke muligheter hun har. Om hun kan få hemmelig adresse uten anmeldelse slik jeg fikk feks.

Gjest Fortsatt litt redd

En kan jo lett få en adresse til noen ved å ringe folkeregisteret, med mindre personen har hemmelig adresse.

Har fått adresser når jeg har ringt dit, i alle fall.

Opplyser dem adresser til gud og hver mann da?. Trodde ikke det jeg

Annonse

Gjest ikke normalt nick

Opplyser dem adresser til gud og hver mann da?. Trodde ikke det jeg

Det trodde ikke jeg de gjorde heller, men har full tillit til djsla.

Får litt lyst til å ringe folkeregisteret imorgen og spørre etter en adresse, sjekke hvor enkelt det er.

Gjest Fortsatt litt redd

Det trodde ikke jeg de gjorde heller, men har full tillit til djsla.

Får litt lyst til å ringe folkeregisteret imorgen og spørre etter en adresse, sjekke hvor enkelt det er.

Gjør det å gi beskjed hvordan det går.

Bør klage vist det er så enkelt

Gjør det å gi beskjed hvordan det går.

Bør klage vist det er så enkelt

http://www.personvern.uio.no/pvpn/avgjorelser/somb/somb_ref1994-34.html

'' "I § 13 i Lov om folkeregistrering av 16. januar 1970 nr. 1 er følgende fastsatt om taushetsplikt om folkeregisteropplysninger:

"Enhver som i stillings medfør eller som i medhold av denne loven eller bestemmelser gitt i medhold av loven, har høve til å gjøre seg kjent med opplysninger i folkeregistrene om noens private forhold, er pliktige til å bevare taushet om det han får kjennskap til. Som private forhold regnes ikke en persons fulle navn, fødested, fødselsdato og personnummer, adresse og eventuell dødsdato med mindre slike opplysninger kan røpe et klientforhold eller andre forhold som må anses som personlig. -"

Adresseopplysninger er således som utgangspunkt ikke omfattet av de opplysninger enhver som har lovlig tilgang til folkeregisteropplysninger har plikt til å bevare taushet om" ''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...