Gå til innhold

Bokgave til ny flamme; søtt eller teit?

Anbefalte innlegg

Har møtt en fyr jeg liker godt, vi er i startgropa av "noe" tror jeg.

Han fortalte meg om en bok han leste da han var ungdom, og som han hadde lånt av faren sin. Faren lovte han at han kunne få den, men han har ikke "fått ut fingeren" og gitt den til han, enda.

Jvet at han liker å eie bøkene han har har et forhold til.

Så jeg tenkte at jeg kunne kjøpe den til han og gi han den neste gang vi sees. Jeg tror den har kommet i nytt opplag, men er ikke helt sikker (det er en klassiker).

Er det en teit greie, eller vil han bli sjarmert, tror dere...? Vi har ikke kjent hverandre i mer enn et par mnd., om det har noe å si.

Vi er ikke kjærester enda, men jeg håper vi kanskje blir det ;-) Vi er i 30-årene.

Fortsetter under...

Kjempekoselig synes jeg! Men jeg ville kanskje ventet til det var sikkert at dere var kjærester, evt. om han har bursdag om ikke så lenge.

Hvorfor det egentlig? Synes du kan gi boken uansett jeg. Trenger vel ingen bursdag eller annen spesiell annledning for å gi noe til noen man liker godt? :) Tror han vil like det uansett jeg. :)

Hvorfor det egentlig? Synes du kan gi boken uansett jeg. Trenger vel ingen bursdag eller annen spesiell annledning for å gi noe til noen man liker godt? :) Tror han vil like det uansett jeg. :)

Hm...bare han ikke misforstår, og synes jeg går for fort frem....? Ble litt i tvil, nå...

det er jo ikke noen dyr greie, tror boka er til salgt for en billig penge...

Annonse

Hm...bare han ikke misforstår, og synes jeg går for fort frem....? Ble litt i tvil, nå...

det er jo ikke noen dyr greie, tror boka er til salgt for en billig penge...

Det er vel ikke en bok som omhandler barn og samboerskap vel? :) Kan jo hende han synes det er kjempesøtt, og hvem liker vel ikke slik oppmerksomhet? Viser jo at du tenker på han og bryr deg om han. Men dette ser du vel an litt selv også, om du venter eller ikke.Skjønner ikke helt dette med at det går for fort frem her jeg.

Kommer an på tonen mellom dere.. I utgangspunktet en hyggelig gest, men det hadde kanskje vært best om gaven ble mer relevant - i forbindelse med noe. :-)

Han har ikke bursdag før om over et halvt år...

Men det er kanskje lurt å se det litt an. Tja.

Det er vel ikke en bok som omhandler barn og samboerskap vel? :) Kan jo hende han synes det er kjempesøtt, og hvem liker vel ikke slik oppmerksomhet? Viser jo at du tenker på han og bryr deg om han. Men dette ser du vel an litt selv også, om du venter eller ikke.Skjønner ikke helt dette med at det går for fort frem her jeg.

Hehe, nei, det er en ganske ordinær (men bra) krimbok. Jeg leser den faktisk nå (måtte jo det, da) -men eksemplaret har jeg lånt på biblioteket. Ikke noe giftermål eller annet skummelt der ;-) Bare mord og død og...!

Jeg blir litt redd for at at han tenker at jeg legger for mye i "oss" hvis jeg kjøper noe til han. Men det er vel typisk jenter å overanalysere slikt....

Fordi jeg synes dette blir en veldig personlig gave, mer personlig enn om hun skulle gitt ham en bestselger han har sagt han kunne tenke seg å lese. Og dersom forholdet fremdeles er såpass nytt og usikkert, hun sier jo de ikke er kjærester ennå, at han kanskje ikke er helt sikker på hva han vil så vil han muligens føle dette som litt ubehagelig. Men det kan vel like gjerne hende at han blir veldig glad. :o)

Hehe, nei, det er en ganske ordinær (men bra) krimbok. Jeg leser den faktisk nå (måtte jo det, da) -men eksemplaret har jeg lånt på biblioteket. Ikke noe giftermål eller annet skummelt der ;-) Bare mord og død og...!

Jeg blir litt redd for at at han tenker at jeg legger for mye i "oss" hvis jeg kjøper noe til han. Men det er vel typisk jenter å overanalysere slikt....

''Jeg blir litt redd for at at han tenker at jeg legger for mye i "oss" hvis jeg kjøper noe til han. Men det er vel typisk jenter å overanalysere slikt....''

Det er akkurat det jeg mener også. :o) Og siden dere tydeligvis er på date-stadiet ennå så kan det bli litt klamt dersom han ikke er helt på ditt stadium ennå. På den annen side kan det jo hende han synes det er kjempekos også da!

''Jeg blir litt redd for at at han tenker at jeg legger for mye i "oss" hvis jeg kjøper noe til han. Men det er vel typisk jenter å overanalysere slikt....''

Det er akkurat det jeg mener også. :o) Og siden dere tydeligvis er på date-stadiet ennå så kan det bli litt klamt dersom han ikke er helt på ditt stadium ennå. På den annen side kan det jo hende han synes det er kjempekos også da!

..så egentlig finnes det ingen fasitsvar....

Skikkelig vanskelig å være forelska, altså....

Annonse

Mary Poppins

Fordi jeg synes dette blir en veldig personlig gave, mer personlig enn om hun skulle gitt ham en bestselger han har sagt han kunne tenke seg å lese. Og dersom forholdet fremdeles er såpass nytt og usikkert, hun sier jo de ikke er kjærester ennå, at han kanskje ikke er helt sikker på hva han vil så vil han muligens føle dette som litt ubehagelig. Men det kan vel like gjerne hende at han blir veldig glad. :o)

Enig med deg. Jeg ville ventet til det var litt mer seriøst.

Tanken er god, men jeg ville ikke kjøpt den til ham. Dette fordi jeg tenker at det antakeligvis er en viss affeksjonsverdi i å få den gamle "opprinnelige" boken fra faren. Da vil en ny bok i nytt opplag bli en dårlig erstatning. Iallefall hvis han har et så personlig forhold til bøker som du beskriver.

Tanken er god, men jeg ville ikke kjøpt den til ham. Dette fordi jeg tenker at det antakeligvis er en viss affeksjonsverdi i å få den gamle "opprinnelige" boken fra faren. Da vil en ny bok i nytt opplag bli en dårlig erstatning. Iallefall hvis han har et så personlig forhold til bøker som du beskriver.

Oj! Det har jeg slett ikke tenkt på!

Hm. Tror i hvert fall jeg venter litt...

Gjest tenker jeg

Oj! Det har jeg slett ikke tenkt på!

Hm. Tror i hvert fall jeg venter litt...

Veldig enig med Platina. Dette handler om mer enn den boken. Den kunne han kjøpt seg på dagen om det var det å gjøre. Ved å kjøpe boken kan du faktisk signalisere at du ikke har forstått han og det han har fortalt deg og hvorfor boken betyr noe spesielt for han, og det er vel det siste du vil formidle.

Så jeg ville ikke kjøpt akkurat denne boken ved noen anledning. At du leser den er vel en bedre gest..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...