Gjest mannen som lurer Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei! Vi er et par i førtiårene som har det veldig fint på mange måter. Samarbeider flott om familens behov og har det egentlig perfekt. Men vi sliter ganske mye når det gjelder å kommunisere som kjærester. Vi har rett og slett ikke samme opplevelse av det å være intimt involverte i hverandre. Det medfører altfor ofte at jeg mister lysten på sex og ikke opplever tilfredsstillende samliv. Men jeg tar opp saken enten i feil setting når jeg blir frustrert midt i en skuffelse, eller ikke i det hele tatt for å unngå å ødelegge stemning. Det kan godt hende hun ønsker å snakke om ting men ikke vet hvordan, men jeg opplever at hun kanskje ikke er interessert. Og det er vel det “kanskje” som gjør meg trist. Jeg aner ikke hvordan jeg skal sette ord på det jeg savner eller er lei meg for uten å skuffe, men samtidig forklare riktig. Hva konkret er det andre opplever som tilfredsstillende seksualliv? Og da mener jeg ikke kvantitet, ofte eller slike ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/340839-samliv-sex-og-kommunikasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snakke snakke dame Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hos oss er det jeg som er den ivrigste til å snakke snakke, som mannen min kaller det og det er han som ikke kommuniserer så mye som jeg gjerne skulle ønske. Men vi har da klart å finne en gjensidig tilfredshet med seksuallivet. Vi hadde også ulik oppfatning om hva som er tilbakemelding, det å vise lidenskap og lyst, berøring osv., men vi kom oss gjennom det på en god måte. Jeg forbinder i hvertfall godt sexliv med det å oppleve at partneren synes det er deilig å ta på meg, kysse, klemme og gi meg tilfredsstillelse når vi har sex. Oppmerksomhet på mine følelser og reaksjoner er nesten like viktig som selve sexen. Og det samme er viktig for min mann. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/340839-samliv-sex-og-kommunikasjon/#findComment-2877186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annonym for øyeblikket Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hos oss er det jeg som er den ivrigste til å snakke snakke, som mannen min kaller det og det er han som ikke kommuniserer så mye som jeg gjerne skulle ønske. Men vi har da klart å finne en gjensidig tilfredshet med seksuallivet. Vi hadde også ulik oppfatning om hva som er tilbakemelding, det å vise lidenskap og lyst, berøring osv., men vi kom oss gjennom det på en god måte. Jeg forbinder i hvertfall godt sexliv med det å oppleve at partneren synes det er deilig å ta på meg, kysse, klemme og gi meg tilfredsstillelse når vi har sex. Oppmerksomhet på mine følelser og reaksjoner er nesten like viktig som selve sexen. Og det samme er viktig for min mann. Enig =) Tilfredstillelse og oppmerksomhet er viktigst for meg også og så hater jeg ¤himle med øya¤ reaksjonen hans hvis jeg ikke fullfører. Neida, men jeg kjenner dt stikker litt Vi er nokkså enig om at halve sexen er å nyte hverandres orgasme og tilfredsstillelse. Jeg tenkte i førstningen ikke så mye over at samboeren fortsatte på seg selv etter utløsning =), helt til jeg skjønnte han ikke var tilfredsstilt selv om utløsningen kom. men så er det jo md meg også 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/340839-samliv-sex-og-kommunikasjon/#findComment-2877251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mannen som lurer Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hos oss er det jeg som er den ivrigste til å snakke snakke, som mannen min kaller det og det er han som ikke kommuniserer så mye som jeg gjerne skulle ønske. Men vi har da klart å finne en gjensidig tilfredshet med seksuallivet. Vi hadde også ulik oppfatning om hva som er tilbakemelding, det å vise lidenskap og lyst, berøring osv., men vi kom oss gjennom det på en god måte. Jeg forbinder i hvertfall godt sexliv med det å oppleve at partneren synes det er deilig å ta på meg, kysse, klemme og gi meg tilfredsstillelse når vi har sex. Oppmerksomhet på mine følelser og reaksjoner er nesten like viktig som selve sexen. Og det samme er viktig for min mann. Takk for svaret! Noe av det som kompliserer det for oss, er at hun brøt ut av forholdet for noen år siden. Og det er en liten frykt i meg for at hun ikke helt vil/klarer å reetablere de intime følelsene. Og den lille usikkerheten har jeg noen grunner for å ha. Det var utroskap med i bildet, men hun valgte å gå tilbake til meg og familien. Jeg regner meg ferdig med historien, men jeg tror hun mener jeg har for høye forventninger til hva slags intimt forhold vi kan ha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/340839-samliv-sex-og-kommunikasjon/#findComment-2877308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snakke snakke Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Takk for svaret! Noe av det som kompliserer det for oss, er at hun brøt ut av forholdet for noen år siden. Og det er en liten frykt i meg for at hun ikke helt vil/klarer å reetablere de intime følelsene. Og den lille usikkerheten har jeg noen grunner for å ha. Det var utroskap med i bildet, men hun valgte å gå tilbake til meg og familien. Jeg regner meg ferdig med historien, men jeg tror hun mener jeg har for høye forventninger til hva slags intimt forhold vi kan ha. Det kan jeg forstå at du er skeptisk til å godta. Jeg hadde i hvertfall aldri godtatt det hvis mannen min skulle være utro, kommet tilbake med martyr-instilling. Enten går hun tilbake fordi hun likevel elsker deg, eller så avviser du henne. Det er min reaksjon på det du skriver. Og jeg tror det skal uendelig mye mer til for å overbevise om kjærlighet hvis man har vært utro. Og seksuelt blir det jo enda større krav til henne enn du forventer, hun bør jo levere mer enn forventningen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/340839-samliv-sex-og-kommunikasjon/#findComment-2877394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mannen som lurer Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Det kan jeg forstå at du er skeptisk til å godta. Jeg hadde i hvertfall aldri godtatt det hvis mannen min skulle være utro, kommet tilbake med martyr-instilling. Enten går hun tilbake fordi hun likevel elsker deg, eller så avviser du henne. Det er min reaksjon på det du skriver. Og jeg tror det skal uendelig mye mer til for å overbevise om kjærlighet hvis man har vært utro. Og seksuelt blir det jo enda større krav til henne enn du forventer, hun bør jo levere mer enn forventningen? Takk fortsatt, men vi elsker hverandre og går ikke hver vår vei. Jeg må bare få luftet noen sorger :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/340839-samliv-sex-og-kommunikasjon/#findComment-2877569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snakker ikke mye Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Tilfredsstillende seksualliv for meg er at jeg får tilbakemelding på at det jeg gjør mot min bedre halvdel blir satt pris på. Nærhet og fortrolighet, å vite og føle at jeg er attråverdig for partneren. Egen orgasme er ikke avgjørende for min opplevelse av tilfredsstillelse, men ser at kanskje mannen måler det slik. Jeg faker av og til faktisk for det gjør at min mann føler han har gjort en bragd og fullført oppdraget. Dette gjør ikke min opplevelse dårligere, men hans bedre. Han forstår ikke alltid at jeg kan være fornøyd uten å komme. Vi snakker ikke så mye om akkurat det, har prøvd noen ganger men føler det blir for teoretisk og magien forsvinner litt. Han er ikke en som typisk ønsker å analysere for mye og jeg er i grunnen fornøyd med det. Men vi er nokså flinke begge to til å gi signalene underveis. Jeg tror og håper min mann er fornøyd med sexlivet vårt og generelt ellers. Vi har en god og varm tone i hjemmet, mye kroppskontakt og for min del føler jeg meg ivaretatt i forholdet. Bottom line: et tilfredstillende seksualliv for meg er når man er bevisst på hverandres behov og har et uselvisk ønske om å oppfylle disse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/340839-samliv-sex-og-kommunikasjon/#findComment-2877753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trist kvinne Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Vi er også i førtiårene. Vi sliter vi også. Har heller ikke den samme måten å uttrykke oss på, men kan snakke gangske direkte om ting. Problemet her er hans manglende sexuelle vesen. Jeg er veldig sexuell. Han orker ikke ha sex hvis han er trøtt. Han velger heller bort sexen faktisk, selv hvis det er lenge siden sex, og det sårer meg. Han er dessuten veldig på å gjøre samme leksa i senga. Hver gang det skjer noe utenom det vanlige så føler jeg det er jeg som står for det. Vi har leketøy, men han tar de aldri opp. Hvis jeg gjør noe spesiellt i senga så nyter han veldig. Men han setter aldri i gang med dette selv. Altså så kan han ha kjempeflott sex fordi vi gjør noe spesiellt en gang, men altså ikke igjen hvis ikke jeg setter det i gang. Han undskylder seg med at han er dårlig på å finne på ting. (selv om det ikke må finnes på da for det er jo allerede gjort) Han har også problemer med nytt. Han har en måte å stå på når han slikker meg, som jeg synes kan være litt okey å variere på noen ganger. Men det går ikke, da gir han seg med en gang. Han klarer ting ved å stå på den måten, men ikke om det forandres. Så da er det tilbake til det gamle. Han er lite bevisst. Han kan ligge som en potetsekk oppå meg noen ganger. Det er ikke så lett å nyte oralsex hvis partneren klemmer lårene dine flate eller har albuen stukket langt inn i leggen din. Jeg føler jeg ikke kommer noen veg jeg da, selv om jeg har såret som du sier ved å være ærlig. Jeg synes vel egentlig det å være ærlig er greit jeg. Men å si det på en god måte selvsakt. Jeg har problemer med sexlysten min jeg nå. Er en kjempekåt kvinne men mister gnisten når jeg føler jeg blir møtt med så lite sexualitet tilbake. Synes det er synd at jeg som er i en flott alder sexuellt ikke skal få koke mer enn jeg gjør. Jeg kan finne på litt spennende nytt i senga og han nyter veldig. Han sier det etterpå også. Men han tar aldri opp den tråden selv. Altså så lar han heller vær å oppleve dette igjen enn å sette det i gang selv. Det gjør at han virker tam for meg. Han virker usikker på nye ting. Han har en 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/340839-samliv-sex-og-kommunikasjon/#findComment-2879453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.