Gå til innhold

12 uker - ingen mage - 2. gangs gravid

Anbefalte innlegg

Jeg er 12 uker på vei med barn nr. 2 og trodde at alle 2. gangs gravide fikk store mager på et blunk...... Er derfor veldig engstelig når min mage ikke ser ut til å vokse i det hele tatt...... Skulle den ikke ha gjort det?

Har hørt om missed abortion, dvs. at fosteret går til grunne uten utstøtning.....og er livredd for det. Forsvinner alle graviditetssymptomer da (ømme bryster, magesmerter etc.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34092-12-uker-ingen-mage-2-gangs-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er nok helt i orden. Det er slett ikke alle som får mage noe tidligere ved 2. eller seinere graviditeter. Selv venter jeg nå barn nr. 6 (7. graviditet - en spontanabort), jeg er akkurat 12 uker på vei i dag og har ikke antydning til mage. Det har jeg heller ikke hatt på denne tiden ved noen av de andre sv.skapene.

Du kan jo prøve å vente til du er skikkelig tissetrengt og legge deg flatt på rygg og kjenne like over skambeinet om du kan kjenne livmora der.(Når blæra er full presses livmora litt oppover) Jeg kjenner den når jeg ligger i senga før jeg står opp og går på do om morgenen, etter jeg har vært på do er den forsvunnet nedfor kanten igjen. Dvs akkurat i det siste har jeg kunnet kjenne littegrann over kanten uten full blære også, men det er bare litt og bare nå de siste dagene.

Jeg hadde ikke synlig mage i uke 12 hverken i 2. eller 3. svangerskap. Tredje svangerskap endte i missed abortion, men livmorstørrelsen stemte med antall uker på vei, uten at jeg hadde synlig mage av den grunn. Jeg kunne heller ikke si noe ut ifra svangerskaps symptomer at noe var galt.

Åsa Prebensen, Jordmor

Missed abortion är inte så vanligt, så chansen för att detta skulle ha hänt dig är ganska liten. Det varierar mycket, när man börjar få mage. Detta kan variera från gravditet tillgraviditet och från kvinna till kvinna. Visst är det många 2 gånga gravida som får mage fort men det är antagligen ,lika många som det inte syns på. Jag tycker därför inte att det är anmärkningsvärt att du ännu inte har fått någon mage. Fostret är ju trots allt bara ca 9 cm lång och väger ca 30 gr. Jag önskar dig lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...