Gå til innhold

Jeg finner ikke tid i livet mitt til den nye man

Anbefalte innlegg

Gjest sjokoladeplaten

Hvis din nye mann mener å ha et alvorlig forhold til deg, ja, så godtar han at barna er tilstede.

Det er jo det samme som om man var samboere. Ungene er der og man legger opp de intime stundene etter det.

Vil han ha mer fritid uten barn med deg så får han finne seg en annen kvinne. Men siden du sier at han er så snill og god, så må du også tro på ham at han godtar hele din pakkeløsning.

Hvorfor ikke kommunisere med ham istedenfor oss her inne? Si rett ut hva du tenker og føler og er redd for? Gi nå litt mannfolk litt kredit for at de faktisk forstår problemer !

Hei

jo, det viser seg at han helt fint godtar at de er til stede. Han har jo barn selv, så det tor jeg ikke sakremmer han. Men det gjør det litt vanskelig at han bor såpass langt unna også....blir lange kjøreturen for han for å besøke oss/meg. Jeg kan jo ikke dra med meg ungene for å besøke han en kveld midt i uka, når det er 1,5 time med bil...

Klart jeg kan snakke med han, men jeg vil jo heller ikke skremme han bort. Han er informert om situasjonen, og foreløpig virker han fortsatt interessert. Men på sikt vet jeg jo ikke om han orker den kjøreturen, når nyhtens interesse har lagt deg litt, liksom. Men det får vi vel bare ta som det kommer. Uansett, dersom han dropper meg etter en stund pga dette, så har jeg i hvert fall opplevd han ;-) Og hatt fine stunder med han.

Takk for svar.

Fortsetter under...

Hei

jo, det viser seg at han helt fint godtar at de er til stede. Han har jo barn selv, så det tor jeg ikke sakremmer han. Men det gjør det litt vanskelig at han bor såpass langt unna også....blir lange kjøreturen for han for å besøke oss/meg. Jeg kan jo ikke dra med meg ungene for å besøke han en kveld midt i uka, når det er 1,5 time med bil...

Klart jeg kan snakke med han, men jeg vil jo heller ikke skremme han bort. Han er informert om situasjonen, og foreløpig virker han fortsatt interessert. Men på sikt vet jeg jo ikke om han orker den kjøreturen, når nyhtens interesse har lagt deg litt, liksom. Men det får vi vel bare ta som det kommer. Uansett, dersom han dropper meg etter en stund pga dette, så har jeg i hvert fall opplevd han ;-) Og hatt fine stunder med han.

Takk for svar.

Men du skal ikke bare oppleve fine stunder med en mann i en viss periode. Du betyr mye mer enn dette. Er det ikke like bra å utfordre ham med en gang? Så du slipper uvissheten og kan finne deg en annen mann som ikke bare vil ha en kvinne pga. sex.?! Da vil du jo ikke føle deg brukt og kastet når nyhetens interesse er borte.

Jeg synes at barna teller og krever av en mann seriøsitet. En seriøs mann godtar barna OG deg!

Siden denne mannen er mest uten barn, så er det riktig at han kjører til deg. 3 timer i bilen for å treffe sin elskede burde ikke skremme mannen for å gjøre dette et par dager i uka og helga..De fleste menn elsker å kjøre bil.

Lykke til og ikke la deg utnytte, men vær sterk og stolt!

Men du skal ikke bare oppleve fine stunder med en mann i en viss periode. Du betyr mye mer enn dette. Er det ikke like bra å utfordre ham med en gang? Så du slipper uvissheten og kan finne deg en annen mann som ikke bare vil ha en kvinne pga. sex.?! Da vil du jo ikke føle deg brukt og kastet når nyhetens interesse er borte.

Jeg synes at barna teller og krever av en mann seriøsitet. En seriøs mann godtar barna OG deg!

Siden denne mannen er mest uten barn, så er det riktig at han kjører til deg. 3 timer i bilen for å treffe sin elskede burde ikke skremme mannen for å gjøre dette et par dager i uka og helga..De fleste menn elsker å kjøre bil.

Med tanke på barna kan det være greit at de voksne har funnet ut hvor de står i forhold til hverandre før barna introduseres. I en startperiode kan de være greit å treffes uten barna og møte hverandre som seg selv og ikke som forelder. Jeg ønsker ikke å treffe en potensiel kjærestes barn før det er alvor, ikke for at jeg ikke ønsker å treffe barna eller godtar de, men det er ikke riktig å la barna treffe den ene etter den andre hvis det kan unngås. Det er det jeg tror sjokoladeplate tenker på uten at jeg er sikker på det. Jeg sier ikke at det er galt å ta med seg barna på date med en ny flamme, men det er ikke ideelt for barna og bli involvert i en mann som kanskje skal bli kjæresten til mamma.

Gjest Sjokoladeplaten

Hm...så du mener jeg bør spørre rett ut? Hva vil du, liksom..Det kan være lurt, men er skummelt! Jeg tipper han kommer til å si at vi får se hva som skjer...

De gange han har vært her på kveldstid har barna lagt seg, eller nesten lagt seg. De vet at han har vært der, og det virket greit for dem. Men han har ikke overnattet mens de har vært her. Det har bare vært en selvfølge for begge, uten at vi har pratet om det.

Da jeg var hos han sov jeg på sofaen.

Helt enig med Maxima, jeg vil ikke introdusere barna for mange "onkler", men jewg har fortalt at han er en venn av meg. Jeg har jo lov til å ha venner ;-)

De er forresten ikke dumme, og jeg vet at de vet at jeg liker han. På kjæreste-måten. Selv om jeg ikke har sagt det til dem.

Nei, det er klart at jeg ikke skal la meg bruke, men jeg er jo med på det jeg også. Det er bare det at jeg ønsker meg noe mer enn bare sex. Det er jo greit å vite hva han ønsker, så kanskje jeg bare MÅ spørre...

Med tanke på barna kan det være greit at de voksne har funnet ut hvor de står i forhold til hverandre før barna introduseres. I en startperiode kan de være greit å treffes uten barna og møte hverandre som seg selv og ikke som forelder. Jeg ønsker ikke å treffe en potensiel kjærestes barn før det er alvor, ikke for at jeg ikke ønsker å treffe barna eller godtar de, men det er ikke riktig å la barna treffe den ene etter den andre hvis det kan unngås. Det er det jeg tror sjokoladeplate tenker på uten at jeg er sikker på det. Jeg sier ikke at det er galt å ta med seg barna på date med en ny flamme, men det er ikke ideelt for barna og bli involvert i en mann som kanskje skal bli kjæresten til mamma.

Ja, selvsagt bør barna ventes med i den ideale verden. Men her er det bare ikke til å få til. Skal da mammaen la vær å treffe menn i det hele tatt da? Man får si til barna at man treffer gode venner og hvis det ikke blir ny mann hver uke eller måned så tror jeg at barna overlever dette også.

Gjest mener jeg

Ja, selvsagt bør barna ventes med i den ideale verden. Men her er det bare ikke til å få til. Skal da mammaen la vær å treffe menn i det hele tatt da? Man får si til barna at man treffer gode venner og hvis det ikke blir ny mann hver uke eller måned så tror jeg at barna overlever dette også.

Nei, jeg synes ikke at hun skal vente til barna er store nok til å flytte ut av redet før hun dater. Men som voksen setter man barnas behov foran seg selv, uansett hvor mye en fortjener lykke selv etter å ha levd i et vanskelig samliv.

Selv har jeg ventet noen år, nettopp for å gi barnet mitt tid etter skilsmissen. Jeg antar at også disse barna har hatt en opprivende tid slik omstendighetene rundt denne skilsmissen er beskrevet. Spesielt i skilsmissesaker hvor barna kommer i konflikt med dårlig samvittighet og må ta "vare" på enten far eller mor er det uheldig med nye partnere inn i bildet raskt. Dette er et klassisk slik eksempel, med syk far.

Det ble for mye for barnet mitt på en gang, og da går hans behov og barndom foran mine. Det blir tidsnok tid for kjærligheten for meg.

Jeg unner sjokoladeplaten kjærligheten for alt i verden, men mener at barna går først i denne perioden. Man får ikke alltid i pose og sekk.

Annonse

Gjest sjokoladeplaten

Enig der. Og det er jo ikke snakk om mange menn, jeg har faktisk bare hatt to menn i hele mitt liv....

Men bør jeg spørre han rett ut hva han vil, eller virker jeg fullstendig desperat dersom jeg gjør det...?! Har kjent han siden september/oktober, begynte å date skikkelig i november. Så det er jo ferskt...har tatt litt av nå, da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...