Gå til innhold

Hemmoride. Hjelp, hvordan få den bort?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamor26

Fødte barn for ca 5 år siden. Hard fødsel. Har noen ganger merket litt hemmorider, men ikke veldig plagsomt, og stort sett innvendig små som bare å dytte inn igjen.

I dag er det en stor blå boble som tyter ut av anus. Og det er vondt! Tror det må være hemmoride?

Er ikke plaget med hard mage så vet ikke hvorfor den kom.

Den ser helt sprengt ut og det frister å stikke hull på! Kan man gjøre det? Hvordan ellers behandle? Salve? Resept eller uten?

Dette er ikke noe kjekt..:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/341034-hemmoride-hjelp-hvordan-f%C3%A5-den-bort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niccola

Nei, du må ikke finne på å stikke hull på.

:-(

Husker tips fra Mamma for første gang-boka:

Putt litt is i en pose, legg deg på magen i senga med rumpa i været, og legg isposen rett på hemorroiden. Ligg sånn i 15 min, må nok gjentas gjennom dagen. Målet er at den skal skrumpe inn så den gjør mindre vondt, og kan trykkes inn igjen.

Få tak i Scheriproct-salve, om du ikke har, den er reseptfri. Ellers finnes reseptfrie stikkpiller, Alcos anal heter de vel.

God hygiene er også viktig, dusj etter avføring. Og du må passe på å holde avføringen myk. En kiwi om dagen gir fart i magen, etter min erfaring... ;-)

Gjest Maribell

Vet helt ærlig talt ikke om det er nok kjekkt å stikke hull på dem.

Men det finnes diverse kremer og sånn for å få dem til å skrumpe inn, du kan jo prøve det.

Jeg pleier å bruke legen jeg hvis jeg er plaget over tid med noe. Hadde noen hemmorider jeg også etter fødsel og fikk skjært dem bort. Skulle ha et annet inngrep nedentil og de tok hemmoridene samtidig. Deilig.

Så det anbefales. Noe sårt og svie og sånn etterpå, men det er det virkelig verdt for å bli kvitt problemet for godt.

Har hørt ymse erfaringer med krem. Går sikkert på hvor hissige hemmoridene er på om de lar seg kue av krem eller ikke. Du kan jo prøve.

Lykke til

Gjest Mammamor26

Nei, du må ikke finne på å stikke hull på.

:-(

Husker tips fra Mamma for første gang-boka:

Putt litt is i en pose, legg deg på magen i senga med rumpa i været, og legg isposen rett på hemorroiden. Ligg sånn i 15 min, må nok gjentas gjennom dagen. Målet er at den skal skrumpe inn så den gjør mindre vondt, og kan trykkes inn igjen.

Få tak i Scheriproct-salve, om du ikke har, den er reseptfri. Ellers finnes reseptfrie stikkpiller, Alcos anal heter de vel.

God hygiene er også viktig, dusj etter avføring. Og du må passe på å holde avføringen myk. En kiwi om dagen gir fart i magen, etter min erfaring... ;-)

Huff:( vil få den bort. Stikke hull skal man altså ikke? Er det farlig? Ser så full ut. Må få tak i salve raskest mulig da.. Synd det er søndag i morgen. Selger de slikt på nettet?

Huff:( vil få den bort. Stikke hull skal man altså ikke? Er det farlig? Ser så full ut. Må få tak i salve raskest mulig da.. Synd det er søndag i morgen. Selger de slikt på nettet?

Om du synes det er dumt at du får tak i morgen forstår jeg ikke helt at du vurderer å bestille på nettet? Du får det jo på apoteket på mandag... Bestiller du på nettet har du det jo ikke på mange dager.

Annonse

Gjest Mammamor26

Om du synes det er dumt at du får tak i morgen forstår jeg ikke helt at du vurderer å bestille på nettet? Du får det jo på apoteket på mandag... Bestiller du på nettet har du det jo ikke på mange dager.

Grunnen til vurdering på internet er bare at det er flaut å komme på apoteket og spørre om hemmoridekrem:(

Gjest Niccola

Hemorroide er en utposning på en blodåre, så nei, du bør absolutt ikke stikke hull.

Gjest Niccola

Grunnen til vurdering på internet er bare at det er flaut å komme på apoteket og spørre om hemmoridekrem:(

Du trenger ikke spørre, den ligger i en av hyllene. Ta med deg et par andre ting i samme slengen, så legger vel ingen merke til det ;-)

Gjest sjøstjerna

enig med niccola.

Men trenger du råd- og må spørre, så kan du kanskje si det er til feks din venninne- eller din mor eller liknende?

Ellers så er de på apotek profesjonelle, og er totalt likegyldig til om du kjøper øyedråper, hemoridekrem, bind, eller shampoo.

asp1365380514

Jeg slet med det samme. Dro til legen og fikk en reseptfri salve og stikkpiller der da de på apoteket ikke hjalp. Han stakk da hull på min hem. for å drenere den, da skrumpa den inn til 1/3 av størrelsen. MEN du må for guds skyld ikke stikke hull på den selv. Det må skje i sterile områder. Og stikke hull på seg selv der bak er vel litt problematisk også. En ser jo ikke så godt i den vinkelen. hehehe.. Lykke til!! :)

OG de på apoteket bryr seg ikke det dugg om du kjøper salve eller ikke.

Du sa du ikke har hatt noen hard avføring. Hem. kan komme av mye stillesitting også..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...