Gjest makapaka Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hei. Jeg er 28år og har en datter på snart 2år fra før.Vi ønsker oss en til og har aktivt prøvd å bli gravid de siste månedene.Jeg har denne uken tatt to graviditetstester, hvorav begge var positive. Vi gledet oss stort over dette, helt til i går kveld når jeg fikk skikkelig mensensmerter og begynte å blø masse gelelignende greier.. Jeg antar at dette er en spontanabort, og har forsøkt å lese meg opp på dette på internett. Det sto ingenting om når man burde oppsøke lege. dette var jo i helgen og min fastlege har stengt.tenker også på at jeg mistenkte at dette skjedde sist gang også, og da visste jeg ikke at man burde ta utskrapning. Kan det at jeg ikke gjorde dette sist gang ha hatt noe med at jeg mistet denne også? Begge abortene har i så fall skjedd en ukes tid etter forventet menustrasjon.. Lurer også på når man kan prøve å bli gravid igjen, og når neste eggløsning er etter en slik abort.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341055-spontanabort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekef Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hei! Så leit for deg. Nå er det en stund siden du skrev inn og mest sannsynlig har du funnet ut av dette nå. Blødninger kan tyde på abort (særlig hvis det er mye mørkt blod og klumper), men de kan også stamme fra livmorhalsen, da denne blir mer lettblødende i forbindelse med graviditet (ofte rødt, friskt blod). Fosteret utvikler seg da fint videre og det er aldri noen abort. Kommer blødningen sammen med smerter, er dette selvsagt et mer risikofylt tegn - og man skal ta kontakt med lege, da det kan være et symptom på svangerskap utenfor livmor. Selv hadde jeg enorme blødninger tidlig i svangerskapet. Mye større enn ved mensblødninger. Det rant bokstavelig talt ut av meg. Men det var da rødt, friskt blod og legen så en blodansamling rundt fostersekken som kroppen etterhvert absorberte. Og svangerskapet endte i en skjønn liten fyr som i dag er to år! Mao: Blødninger være ufarlig og de kan bety trøbbel. Eneste måten å finne det ut på er en tur til legen for UL etter uke 6, da man kan se fosterets hjerte banke ,eller ta blodprøver for å se at HCG-nivået stiger tilfredsstillende. Jeg tror ikke at en tidligere utskrapning eller mangelen på den, har påvirkning på senere svangerskap, så fremt legene i sin tid vurderte det dithen at du ikke trengte det. Fikk du derimot infeksjoner i ettertid, kan dette skape sammenvoksninger i underlivet som kan forårsake infertilitet - men det virker ikke som dette var tilfellet hos deg. Jeg håper du fortsatt er gravid og ønsker deg lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341055-spontanabort/#findComment-2894621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.