Gjest Jørgen1975 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei Kjæresten min jobber som operasjonssykepleier. To dager før hun fant ut at hun var gravid (ca uke 4 i svangerskapet) deltok hun i en operasjon der det ble benyttet gass i stede for Propofol. Tuben til oprasjonspasienten var ikke tett dvs. at det har sevet gass ut i rommet store deler av operasjonen. I tillegg ble det sølt gass på gulvet som ble liggende og ikke tørket opp da anestesisykepleieren måtte fylle mer gass på anestesiapparatet. Gassen som har svevet rundt i rommet har hun blitt disponert for i over 4 timer. Hun oppholdt seg et stykke unda tuben og området på gulvet det ble sølt på. Det ble ikke benyttet lystgass, men en annen type gass. Kan fosteret ha tatt skade av dette? Eventuelt hvordan kan vi finne ut om dette har påvirket fosteret? Hvor farlig er det egentlig i å bli eksponert for anestesigass når man er tidlig i graviditeten? På forhånd takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341154-anestesigass-og-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…