Gjest Nerda Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Nå er det ikke lenge før jeg slutter å ete, for jeg kan våkne med perfekt blodsukker på 5-6, men selv etter å ha spist mørkt dansk rugbrød med gulost på og en real insulindose, samt et stykke å spassere for å komme til det jeg driver med til daglig. Uansertt får jeg høyt blodsukker! Det flyr opp i 15-20 for INGENTING!! Jeg er pumpebruker, økt så vidt på basaldosen med 0,1 IE/time. Jeg VET at det ikke er noe med insulinet, jeg VET at jeg ikke har infiltrater der jeg setter kanylen. Noen ganger lekker kanylen om jeg har den inne for lenge, men dette vet jeg om og derfor skifter jeg ofte. Jeg skjønner ikke hva det er med meg! Blir uvel av dette også - på toppen av jernmagel...Ingen kan komme å si at jeg tar for mye insulin og får stresshormoner fra følinger - for jeg har lite følinger. Hvis jeg går halve Oslo rundt og stresser kan jeg få det... Det er absurd å si det, men jeg savner f**n meg følingene sånn som det er nå. Inntil etter sommeren har min hba1c ligget helt jevnt rundt sju. Nå etter sommeren har den vært oppe i åtte og det liker jeg IKKE. Dia.spesialisten er ikke bekymret ennå. Jeg lå liksom så bra an før sommeren første HbA1c under 7, perfekt blodttrykk, slutta å røyke (fortsatt røykfri siden april i fjor). Også skal det gå sånn til helvete liksom! Jeg er bipolar, gikk på en smell i sommer. Kom meg ikke skikkelig ut av den før jeg fikk litium i desember. Jeg er langt lettere til sinns nå. Kan litium gi høyere insulinbehov? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341208-jeg-drives-til-det-glade-vanvidd-snart/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.