Gå til innhold

får ikke mens tilbake etter amming..

Anbefalte innlegg

Gjest haukelidsæter girl

Jeg er en lykkelig,gift 4 barnsmor på 25 år. jeg fikk en sønn 23.01-09.( han er straks 1 år) når han var 8mnd sluttet jeg å amme på dag tid..og frem til nå ammer jeg kun litt på nattaen,det er nesten ikke mel,så det er bare kosen sin skyld..men en ting jeg lurer på. jeg har ikke fått mensen tilbake...jeg har ikke mulighet til å bli gravid nå når jeg ikke har fått den tilbake? ( føler meg litt dum når jeg spørr sånn,men lurer fælt!)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/341242-f%C3%A5r-ikke-mens-tilbake-etter-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest eggløsningen kommer før mensen

Du kan bli gravid på første eggløsning (som kommer ca 14 dager før du får første mens). Du vet jo ikke om du får tilbake mensen i dag eller om fire måneder,så hvis du ikke ønsker å bli gravid bør du absolutt bruke prevensjon!

Hvis du ønsker å bli gravid igjen nå, _kan_ det hjelpe å kutte ut den siste lille ammingen, men når man får tilbake mensen etter fødsel er veldig indivduelt, og behøver ikke å påvirkes av hvorvidt man ammer eller ikke. Jeg hører om flere som har fått tilbake mensen mens de fullammer, og flere som ikke får tilbake mensen før lenge etter de har sluttet helt å amme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...