Gjest pregnento Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Nettopp fått påvist graviditet, når kan/bør jeg søke lege? Hva gjør legen første legetimen? Når får jeg første ultralydtime? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341267-hvor-tidlig-s%C3%B8ke-lege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Du rionger fastlegen nå, også får du time ettersom hvilken uke du regner med å være i. jeg var hos legen første gang i uke 11. Hørte fosterlyd, og fylte ut skjema og søkte om fødeplass på ønsket sykehus. Jeg fikk UL i uke 12, og deretter hver tredje uke, men det er pga. risikosvangerskap. Ordinær UL er i uke 17 - 18 som regel, det får alle. Hvis du ikke trenger ekstra oppfølging og du ikke opplever noe spesielt så blir det kun den ULen. Gratulerer, og lykke til! ) Det er SÅÅÅ koselig å være gravid! *misunnerlig* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341267-hvor-tidlig-s%C3%B8ke-lege/#findComment-2882439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Du rionger fastlegen nå, også får du time ettersom hvilken uke du regner med å være i. jeg var hos legen første gang i uke 11. Hørte fosterlyd, og fylte ut skjema og søkte om fødeplass på ønsket sykehus. Jeg fikk UL i uke 12, og deretter hver tredje uke, men det er pga. risikosvangerskap. Ordinær UL er i uke 17 - 18 som regel, det får alle. Hvis du ikke trenger ekstra oppfølging og du ikke opplever noe spesielt så blir det kun den ULen. Gratulerer, og lykke til! ) Det er SÅÅÅ koselig å være gravid! *misunnerlig* Er det din tur snart? Jeg er så forundret over at du ikke er gravid nå, siden jeg er det Vi fikk jo 4-åringene samtidig, gikk fra fedrene deres samtidig, fant nye samboere samtidig... Så jeg antok nesten at vi skulle få andremann samtidig også ^^ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341267-hvor-tidlig-s%C3%B8ke-lege/#findComment-2882440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Er det din tur snart? Jeg er så forundret over at du ikke er gravid nå, siden jeg er det Vi fikk jo 4-åringene samtidig, gikk fra fedrene deres samtidig, fant nye samboere samtidig... Så jeg antok nesten at vi skulle få andremann samtidig også ^^ Hehe.. det hadde jo vært koselig da, men er dersverre ikke gravid nei.. Men forhåpentligvis er helsa bra nok (føles sånn) til at jeg kan bli gravid i løpet av 2010. ) Men det er ingen hastesak.. Skal til legen og bytte ut medisiner man ikke kan ta under graviditet i morgen, og om noen uker skal jeg ta ut spiralen. Ser for meg at vi begynner å prøve etter sommern, men tar ting som det kommer. Blir jeg gravid før så blir jeg det. Tenkt til å slutte å røyke og være forsiktig med vin i hvert fall. Jeg er babysyk, men kjenner det er litt godt med en 4-årng som klarer seg selv også ) Koser meg masse med samboern min når det bare er oss to og, så vil ikke helt gi slipp på den friheten ennå egentlig.. Men en baby er allikevel veldig velkommen! ) Samboern min sier vi tar det som det kommer, og det er jo greit, men jeg har en del ting å ta hensyn til pga. sykdommen min, så jeg velger å forberede kroppen allerede nå. Da får jeg sett om den funker greit med nye medisner jeg kan ta under en evt. graviditet også Det er jo en fordel å sjekke først.. Når har du termin? Vet du om det er gutt eller jente? Jeg har så lyst på en jente jeg da.. men blir fornøyd bare jeg blir gravid/kan bli gravid en gang til og får en friskt barn så klart. Hadde vært gøy med en av hver.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341267-hvor-tidlig-s%C3%B8ke-lege/#findComment-2882443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hehe.. det hadde jo vært koselig da, men er dersverre ikke gravid nei.. Men forhåpentligvis er helsa bra nok (føles sånn) til at jeg kan bli gravid i løpet av 2010. ) Men det er ingen hastesak.. Skal til legen og bytte ut medisiner man ikke kan ta under graviditet i morgen, og om noen uker skal jeg ta ut spiralen. Ser for meg at vi begynner å prøve etter sommern, men tar ting som det kommer. Blir jeg gravid før så blir jeg det. Tenkt til å slutte å røyke og være forsiktig med vin i hvert fall. Jeg er babysyk, men kjenner det er litt godt med en 4-årng som klarer seg selv også ) Koser meg masse med samboern min når det bare er oss to og, så vil ikke helt gi slipp på den friheten ennå egentlig.. Men en baby er allikevel veldig velkommen! ) Samboern min sier vi tar det som det kommer, og det er jo greit, men jeg har en del ting å ta hensyn til pga. sykdommen min, så jeg velger å forberede kroppen allerede nå. Da får jeg sett om den funker greit med nye medisner jeg kan ta under en evt. graviditet også Det er jo en fordel å sjekke først.. Når har du termin? Vet du om det er gutt eller jente? Jeg har så lyst på en jente jeg da.. men blir fornøyd bare jeg blir gravid/kan bli gravid en gang til og får en friskt barn så klart. Hadde vært gøy med en av hver.. Det høres veldig fornuftig ut Jeg måtte også slutte å røyke. Det går veldig greit når jeg gjør det for noen andre enn meg selv, resten av tiden bare mislykkes jeg Forhåpentligvis holder jeg meg unna resten av livet nå. Jeg er i uke 25 (snart 26) nå og det er mest sannsynlig en jente, men de var ikke sikre. Vi håper også på en jente, som deg Hadde vært så koselig med en av hver, men en gutt er akkurat like velkommen. 4-åringen ønsker seg en gutt og han skal hete Tommy, visst nok Det skal han aboslutt ikke, men han kan få leve i håpet inntil videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341267-hvor-tidlig-s%C3%B8ke-lege/#findComment-2882449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Det høres veldig fornuftig ut Jeg måtte også slutte å røyke. Det går veldig greit når jeg gjør det for noen andre enn meg selv, resten av tiden bare mislykkes jeg Forhåpentligvis holder jeg meg unna resten av livet nå. Jeg er i uke 25 (snart 26) nå og det er mest sannsynlig en jente, men de var ikke sikre. Vi håper også på en jente, som deg Hadde vært så koselig med en av hver, men en gutt er akkurat like velkommen. 4-åringen ønsker seg en gutt og han skal hete Tommy, visst nok Det skal han aboslutt ikke, men han kan få leve i håpet inntil videre. Hehe.. Så koselig da. Kanskje det blir en Tommine da? Så blir storebror fornøyd og! ;o) jeg røyka sist jeg ble gravid også, hadde trappa ned før graviditeten. Tok test den dagen jeg skulle ha mensen, fikk positiv test og slutta på dagen. Tok ikke et trekk etter det.. Så begynte jeg å ta en røyk i ny og ne etter fødsel, og da jeg kom tilbake på jobb var det pån igjen.. Røykepauser og skravling.. Men men.. Klarer å slutte hvis jeg må - og det må jeg unasett i 2010, legen min er ikke glad for røykinga.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341267-hvor-tidlig-s%C3%B8ke-lege/#findComment-2882453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hehe.. Så koselig da. Kanskje det blir en Tommine da? Så blir storebror fornøyd og! ;o) jeg røyka sist jeg ble gravid også, hadde trappa ned før graviditeten. Tok test den dagen jeg skulle ha mensen, fikk positiv test og slutta på dagen. Tok ikke et trekk etter det.. Så begynte jeg å ta en røyk i ny og ne etter fødsel, og da jeg kom tilbake på jobb var det pån igjen.. Røykepauser og skravling.. Men men.. Klarer å slutte hvis jeg må - og det må jeg unasett i 2010, legen min er ikke glad for røykinga.. Du klarer det nok igjen når du blir gravid, men enda bedre om du klarer det før graviditeten Som deg startet det med et trekk i ny og ne. Jeg ammet ikke og kunne "fest"røyke om jeg spiste ute sammen med brødrene mine eller venner. Etterhvert ble det ut og ta en røyk i ny og ne hjemme, fordi det var så deilig med en "pustepause" fra mamma-livet... Og slik ballet det på seg Men samboeren min nå er så i mot røyk at han nok blir utrolig skuffet og sint om jeg starter på nytt. I tillegg, selv om jeg røyker ute, er det definitivt best for ungene om jeg holder meg unna. Så de to tingene får være motivasjonen min 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341267-hvor-tidlig-s%C3%B8ke-lege/#findComment-2882457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Du klarer det nok igjen når du blir gravid, men enda bedre om du klarer det før graviditeten Som deg startet det med et trekk i ny og ne. Jeg ammet ikke og kunne "fest"røyke om jeg spiste ute sammen med brødrene mine eller venner. Etterhvert ble det ut og ta en røyk i ny og ne hjemme, fordi det var så deilig med en "pustepause" fra mamma-livet... Og slik ballet det på seg Men samboeren min nå er så i mot røyk at han nok blir utrolig skuffet og sint om jeg starter på nytt. I tillegg, selv om jeg røyker ute, er det definitivt best for ungene om jeg holder meg unna. Så de to tingene får være motivasjonen min Ja, sånn gikk det her og.. Ammet ikke, men pumpet. Men etter jeg måtte slutte å gi mm pga. medisner så begynte jeg å røyke så smått.. Samboern min røyker og, men er villig til å slutte med meg - så da blir det lettere for begge ) Røyker heldigvis ikke mer enn 3 - 7 om dagen så det er ikke så ille.. Nå som det er så kaldt har jeg ikke giddi å gå ut på verandaen for å røyke. Helst klart det beste å kutte ut helt ja.. Men det var godt med pusterom fra mamma-rollen da jeg gikk hjemme ja. Jeg røyka ALDRI når jeg trilla vogn da.. det tar seg ikke bra ut synes jeg. Så smugrøyka i bakgården der jeg bodde før, hehe.. eller hvis jeg var ute sånn som du hadde det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341267-hvor-tidlig-s%C3%B8ke-lege/#findComment-2882461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Ja, sånn gikk det her og.. Ammet ikke, men pumpet. Men etter jeg måtte slutte å gi mm pga. medisner så begynte jeg å røyke så smått.. Samboern min røyker og, men er villig til å slutte med meg - så da blir det lettere for begge ) Røyker heldigvis ikke mer enn 3 - 7 om dagen så det er ikke så ille.. Nå som det er så kaldt har jeg ikke giddi å gå ut på verandaen for å røyke. Helst klart det beste å kutte ut helt ja.. Men det var godt med pusterom fra mamma-rollen da jeg gikk hjemme ja. Jeg røyka ALDRI når jeg trilla vogn da.. det tar seg ikke bra ut synes jeg. Så smugrøyka i bakgården der jeg bodde før, hehe.. eller hvis jeg var ute sånn som du hadde det. Ja, jeg har aldri røyket mens jeg trillet vogn. Ikke fordi jeg trodde det var mer skadelig en annen røyking, men fordi det ser så (unnskyld uttrykket) white trash ut ^^ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341267-hvor-tidlig-s%C3%B8ke-lege/#findComment-2882462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bestill fødeplass nå (i Oslo) Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Ring legen med en gang, så får du time når de mener det passer med første time. I deler av landet hvor det er rift om fødeplassene på enkelte sykehus, lønner det seg med første kontroll tidlig, slik at søknaden om fødeplass sendes tidlig til sykehuset. I et normalt svangerskap med oppfølging hos en lege / jordmor som ikke har ultralyd, tilbys man én ultralyd, litt før halvveis i svangerskapet. Går du til kontroller hos en gynekolog med ultralyd, tas det kanskje ultralyd hver eneste gang. Så det er veldig ulikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341267-hvor-tidlig-s%C3%B8ke-lege/#findComment-2882466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Ja, jeg har aldri røyket mens jeg trillet vogn. Ikke fordi jeg trodde det var mer skadelig en annen røyking, men fordi det ser så (unnskyld uttrykket) white trash ut ^^ Enig ) baby eller barn og røyk er ikke en bra kombinasjon 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341267-hvor-tidlig-s%C3%B8ke-lege/#findComment-2882486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.