Gå til innhold

Når en venninne skilles

Anbefalte innlegg

Gjest venninnen

Jeg fikk nettopp vite at en venninne av meg og mannen hennes skal skilles. Ufattelig trist, men sånn er det nå engang. De har små barn. Hva kan jeg hjelpe venninnen min med? Er det greit å "bare være der"? Finne på ting, ta henne med ut slik at hun får andre ting å tenke på? Jeg vet at hun ikke har det bra og det er vondt å høre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/341281-n%C3%A5r-en-venninne-skilles/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ta henne med ut og gå en tur, pass ungene så hun får litt tid for seg selv, hjelp henne med praktiske ting når den tid kommer - om det er hun som skal flytte trenger hun kanskje både pakkehjelp og kjørehjelp? Be henne og ungene hjem til deg på middag?

Men om hun viser at hun ikke klarer å motta noe som helst akkurat nå fordi hun er i sjokk så må du respektere det også.

Gjest Også en veninne

Ja, det er trist når slike ting skjer.

Det du kan gjøre er å avlaste henne mht barna, hjelpe henne med praktiske ting som f.eks husarbeide, flyttinga, ta henne med ut litt - men ikke press henne.

Ikke mas for mye på henne om turgåing osv. Det kan fort bli slitsomt når man er langt nede. Mange trenger også alene tid da. Men du kjenner veninnen din best:)

Det viktigste er nok at du er der for henne nå, viss det trengs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...