Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 15 uker på vei, og sist jeg var hos legen tok jeg blodprøver for å sjekke for toxoplasmosesmitte. Da jeg ringte legekontoret for å høre hva de hadde funnet ut, sa legesekretæren at "det har vært en infeksjon, men den er gått tilbake, så alt er i orden". Jeg ble litt overrasket, så jeg glemte å spørre mer... Men er det hun mener da at jeg har blitt smittet med toxoplasmose før jeg ble gravid, og at det nå da altså ikke er noen fare for fosteret? Har jeg dannet antistoffer mot dette også da? Er det i såfall slik at jeg jeg ikke trenger å være hysterisk redd for denne type smitte...? (Har nemlig vært det...:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34132-har-jeg-antistoffer-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Har du haft toxoplasmose infektion innan du blev gravid, så skall det inte vara någon fara om du blir smittad under graviditeten. Det är bara fara för fostret/barnet om man får toxoplasmoseinfektion första gången när man är gravid. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...