Gå til innhold

Fossblødning og deretter brun utflod i ukesvis

Anbefalte innlegg

Gjest gravid og bekymret

En time før nyttårsaften fikk jeg en fossblødning og var selvsagt redd for SA. Var da i uke 12. Gynekolog på Sykehuset undersøkte samme natt uten å finne noe, men hadde kommentarer som "vi får se i morgen...", ikke spesielt beroligende. Har hatt UL etterpå, der fant de at morkake ligger litt langt nede, men 14 dager med blødning er uansett ikke normalt for dette? Kommer litt hele tiden, men innimellom like mye som en mens blødning. Ingen kan svare på hva det er. Er fortvilet og bekymret.

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Jeg synes gynekologen ikke har gjort jobben sin! Selvfølgelig skal du ikke gå rundt slik....

Jeg hadde oppsøkt lege/legevakt/sykehus på nytt og ikke gitt meg før noen ga meg vettuge svar!

Synes virkelig synd på deg, så lykke til;)

Mette Moen, Gynekolog

Det kan jo være blødning fra den lavtsittende morkake, og det vil ofte gi seg etter hvert. Når livmoren vokser, vil morkaken trekkes med oppover. Brun utflod er gammel blod som tømmer seg. Hvis du nå er 14 uker og fosteret viser fullverdige livstegn, så er det all mulig grunn til optimisme. Hvis du fortsatt har blødning, synes jeg at du bør du få en sjekk før den rutinemessige 18 ukers kontroll?

Lykke til videre med svangerskapet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Gjest gravid og stadig mer bekymret.

Jeg synes gynekologen ikke har gjort jobben sin! Selvfølgelig skal du ikke gå rundt slik....

Jeg hadde oppsøkt lege/legevakt/sykehus på nytt og ikke gitt meg før noen ga meg vettuge svar!

Synes virkelig synd på deg, så lykke til;)

Tja, når jeg var hos min vikar for fastlegen i går så uten mitt samtykke begynte han å trykke hardt i området hvor placenta er plassert og i hele går kveld så kom det masse "slimete" brunt blod. Har helt sikkert mistet 3-5 dl. med blod.

Sykehuset (gynekologisk avdeling) sier at de kan selvfølgelig undersøke meg, men fikk inntrykk av at nå i helgen er det ikke noen oppegående leger til stede. Føden sier at legevakten er rette sted og ikke dem ettersom jeg er gravid i uke 14. Begynner å bli litt skeptisk til hjelpen jeg kan få.

hidi, the scorpion

Tja, når jeg var hos min vikar for fastlegen i går så uten mitt samtykke begynte han å trykke hardt i området hvor placenta er plassert og i hele går kveld så kom det masse "slimete" brunt blod. Har helt sikkert mistet 3-5 dl. med blod.

Sykehuset (gynekologisk avdeling) sier at de kan selvfølgelig undersøke meg, men fikk inntrykk av at nå i helgen er det ikke noen oppegående leger til stede. Føden sier at legevakten er rette sted og ikke dem ettersom jeg er gravid i uke 14. Begynner å bli litt skeptisk til hjelpen jeg kan få.

Kjære deg, jeg hadde beinflydd til legevakta og bedt om skikkelig undersøkelse! Du kan da ikke gå slik! Det er ren tortur...

Håper virkelig du får skikkelig hjelp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...