Gjest propell 123 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hei. Håper du kan hjelpe meg med å finne ut av dette: BESKRIVELSE AV UBEHAGET I de siste 2 -3 månedene har jeg hatt vondt i mageområdet, og da særlig ca 10 cm nedenfor navelen og rundt der omkring. Enkelte ganger er det ubehag oppover mot lunger, bak ribbenene også. Smertene vandrer oppover, nedover, bortover..men varer altså ikke lenge av gangen. Det er mer ubehag/iling i området enn smerter. Disse varer ett sekund og kan komme flere ganger i timen. "Smertene" kjennes ut som om noen klyper..det svir eller stikker på en måte. Det er noen ganger ut på sidene også - over hoftene. Det vandrer litt frem og tilbake, enten rett nedenfor navelen eller på en side eller begge sidene av gangen..Kan på en måte kjenne det nederst i ryggen litt også.. Noen ganger iler det, stråler det nedover på innsiden av lårene også. "SMERTENE" VANDRER ALTSÅ FRA EGGLEDERE OG OPP TIL LUNGE-OMRÅDET..LITT HER ...SÅ LITT DER. Dette har jeg sjekket: Har vært hos gynekolog, med invendig ultralyd. Har også tatt ultralyd av magen. Ingen funn annet enn naturlig cyster i forbindelse med egggløsn og en liten livmorknute som ikke skulle gi ubehag. Har også vært på kolonskopi, heller ingen funn. Blodrøve og urin fin. Grunn til bekymring: Jeg hadde lignende smerter for 2,5 år siden. De kom 6- 7 uker etter fødsel og varte i 3-4 måneder. Var til grundige sjekker da også, de fant ikke noe og mente det var grunnet fødsel og ting måtte "gro" seg til. Disse smertene forsvant av seg selv. Ubehaget jeg nå føler kan ligne på disse symptomene for 2,5 år siden , særlig dette med stråling nedover kan jeg huske. Men ubehaget langt oppe ved lungene er nytt..Men oftest er ubehaget å kjenne langt der nede i dypet i mage/livmor eggstokk kjennes det ut som. Forstår at dette høres rart ut. Hvilke tester og prøver bør jeg ta nå? CT? Utvidet blodprøve... Fastlegen min ser ut til å "fnyse" litt av det hele og jeg føler jeg må stå på selv... Er så redd dette er noe alvorlig og klarer ikke å slå meg til ro med at alle tester har vært fine så langt. Jeg har jo vondt fortsatt, selv om det kan ta pauser en dag eller to og komme tilbake igjen. Slik har jeg gått nå i snart 3 mnd. Hva tenker du om dette? Skriver til deg fordi jeg føler dette er mest i eggstokk, livmor området..Mensen er regelmessig, matlysten er fin og ingen endring i vekt ol. Håper du kan hjelpe..jeg er så fortvilet, redd og lei av at jeg og legene ikke finner ut av det. TUSEN TAKK! Hilsen kvinne 31 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341377-smerter-nederst-i-magen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg gjenkjenner ikke dine symptomer som noe 'gynekologisk' og ber deg legge spørsmålet på forum for allmennmedisin. Eggledere og eggstokker utløser ikke slike smerter. Jeg håper du kan få hjelp til å bli beroliget. Dette skal du ikke betale for. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341377-smerter-nederst-i-magen/#findComment-2883286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.