Gå til innhold

pco

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet -81

hei hei. Håper virkelig du kan gi meg litt hjelp. Er veldig fortvilet nå. Har pco og går på Spirix tabletter og Diane. Holder kvisene greit sjakk, selv om jeg får noen fortsatt. Vi har i mange år ville hatt barn men når jeg har sluttet med tablettene får jeg igjen store byller som gir arr. Mine spørsmål er: Er det mulig å bruke Spirix under svangerskap? (det jeg har fått høre er at hvis fordelen veier opp for en mulig risiko) er det mulig å evt. bruke Roaccutane forebyggende,(for å bli kvitt de kvisene jeg har nå og hindre at de kommer tilbake når jeg slutter på tablettene).Kan de evt. brukes over lang tid i små doser for å minske bivirkninger. Veldig takknemlig for et utfyllende svar som kan gjøre min fortvilelse litt bedre. Har vætr plaget av disse kvisene i 15 år og hemmet meg så mye.Kan bare ikke få de tilbake igjen hele ungdomstiden min ble ødelagt av de. Har fortsatt arr,kan ikke få flere. Vennlig hilsen "fortvilet" Jente 29 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/341449-pco/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan forstå at du er fortvilt, men nå er det viktig for deg at du satser på å bli gravid. Jeg har ikke mulighet for å sjekket det akkurat nå, men jeg tror ikke at der er noe i veien for å bruke Spirix under graviditet. Det er et velkjent medikament man har lang erfaring med. Du bør ikke bruke Roacutan hvis du ønsker å bli gravid. Så snart du er gravid, vil hormonforholdene endre seg så meget at det sannsynligvis ikke blir aktuelt med behandling. Jeg skal sjekke det ved Spiorix og gi tilbakemelding i løpet av en ukes tid. Husk å bruke folat hvis du planlegger å bli gravid.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/341449-pco/#findComment-2885740
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...