Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Vi er et ektepar som har vært gift i 15 år, og sammen i 21. Vi har 3 barn sammen. Min mann var lite tilstede da barna var små. Han reiste mye, fikk mange "smøreturer" og fikk også utgiftsført egne turer, som gjorde at dette ble "gratis". Det var argumentet han ofte brukte når jeg klagde på at det ble lite turer som jeg fikk være med på. Jeg følte ofte at vi levde to forskjellige liv. Min mann har gjort en god jobb med firmaet sitt og de ansatte. Han drar fremdeles på "gutteturer" som har som eneste formål å være sosial og drikke og ha det moro fra de kommer til de drar. Han er også flink til å lage motivasjonsturer for de ansatte, Mitt problem er at min mann stadig er lite tilstede, selv når han er hjemme. Han sitter som oftest å grubler på et eller annet problem, eller han snakker jobb med noen. Jeg savner å ha en oppmerksom kjæreste, som ser meg og har lyst til å være sammen med og prate med meg. Nå har jeg helt mistet lysten på sex, men vi har sex allikevel for ellers blir han sur både på meg og ungene og det orker jeg bare ikke. Jeg spør ofte hva min mann ønsker av meg når han ikke vil prate meg meg, sjelden vil ha med meg på reise og nesten ikke ringer eller melder meg når han er på reise. Da sier han at han mister selvtillit og føler seg mislykket i forhold til meg når jeg føler sånn, fordi han sier han er glad i meg(noe jeg tror på),reisene får han fremdeles "gratis", han synes vi snakker sammen(om barn og jobben hans ihvertfall) og ingen andre ringer hjem fra tur heller. Jeg er blitt en sånn masete dame som klager over at "du er ikke glad i meg","du gir meg alt for lite oppmerksomhet" og jeg liker meg selv veldig dårlig også. Etter hvert som barna har blitt større har jeg også begynt å gjort mere for meg selv. bla jenteturer og kurs. Og kjenner at min mann bare blir mer og mer fremmed for meg. Min mann synes vi har det fantastisk(hadde bare jeg vært litt mer fornøyd) og synes vi gjør mye mer sammen enn noen han kjenner. Vi går en del på tur i marka,(det liker jeg veldig godt) og er flinke til å dra på kino. Men for meg så er vi mer som venner. Finnes det håp for oss?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/341489-vil-v%C3%A6re-mer-kj%C3%A6reste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar du iniativ til ting dere kan gjøre sammen? Han er kanskje typen som ikke liker å sitte i sofaen og bare se på deg. Eller forventer du at han skal være den som drar i gang alt?

Det er vel litt av problemet. Det er han som gjerne helst vil sitte i sofaen og se på TV. Han bruker det meste av energi og tanker på jobb, og vil slappe av når han er hjemme. Men kan nok sikkert også bli flinkere til å foreslå eller legge opp til ting vi kan gjøre. Vet at all endring må starte med meg, og skal starte i dag.

Gro Isachsen, Sexolog

Det virker litt som om mannen din har fått det beste fra to verdener. Han har fått den uforpliktende ukarstilværelsen når han er på firmareiser, og han får tryggheten, nærheten og vennskapet når han er hjemme. Mens du mest har fått hverdagene og driften av AS Familien og at det har skapt en ubalanse i forholdet.

I ditt forsøk på å få mer oppmerksomhet fra ham, er det mulig du har blitt litt klamrete. Hadde han agert mer i forkant og berømmet deg for alt ansvar du har tatt, sett deg mer og løftet deg og forholdet når han er hjemme, hadde du sluppet å be om oppmerksomhet.

Anbefaler at dere leser Sissel Grans siste bok “Kjærlighetens tre porter” sammen og for hverandre og sammenligner dere med noen av historiene hun forteller. Kanskje han setter av mer tid til deg og familien og legger jobben helt bort når han skjønner hva han risikerer ved å være mentalt fraværende når dere er sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...