Gå til innhold

er jeg urimelig som mor?

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert mor1

Min datter på 29 skal bli samboer . Hun har vært gift før. Men jeg liker ikke at de blir samboere før de gifter seg, syns det er synd. Kan jeg si noe til henne ang. dette? Har hjulpet henne med det økonomiske etter hun ble alene, syns hun kan vise meg såpass respekt at hun gifter seg? Eller er dette helt uhørt fra min side, kan jeg risikere at hun blir sur?

Hilsen frustrert mor

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/341523-er-jeg-urimelig-som-mor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

''Har hjulpet henne med det økonomiske etter hun ble alene, syns hun kan vise meg såpass respekt at hun gifter seg?''

Du kan vel ikke mene dette alvorlig - hvilket århundre lever du i?

Hun gifter seg eventuelt (forhåpentlig) ikke for sin mors skyld, men for sin egen (og mannens).

Dette er fullstendig uhørt fra din side! Greit nok at du mener dette, men det er DIN mening, og ikke noe du kan forvente at datteren din følger opp. I trekk i hvert fall ikke økonomi inn i dette, du skal tvinge din datter til å mene det samme som deg fordi du har støttet henne økonomisk??

I vårt samfunn i dag er det helt normalt å være samboere, så la din _voksne_ datter få leve sitt eget liv slik hun selv ønsker det.

Gjest Shira :o)

Ja, du er urimelig. Ditt syn og tro er nettopp ditt, ikke din datters. Du kan ikke tvinge ditt syn over på andre mennesker, selv om du har hjulpet dem da de har trengt hjelp. Det er ikke relevant i det hele tatt om du har hjulpet økonomisk i dette spørsmålet.

Det er vanlig og være samboere i dagens samfunn.

Annonse

hidi, the scorpion

''Hun har vært gift før. Men jeg liker ikke at de blir samboere før de gifter seg, syns det er synd. ''

Jeg ser hvor du kommer fra, men du kan ikke overføre din tro til din datter... Jeg går ut fra at hun kjenner ditt livssyn, men hennes valg og eventuelle konsekvenser er _alltid_ hennes;)

Mine barn deler ikke nødvendigvis mitt livssyn heller, men jeg vil alltid være der for dem eller hjelpe dem på alle mulige måter, så godt jeg evner!

Man kan elske synderen selv om man personlig tar avstand fra "synden";)

Gjest Elextra

I disse tider med høy skilsmissestatistikk, så vil jeg anbefale absolutt ALLE å bo sammen før de gifter seg. I minst to år.

''I disse tider med høy skilsmissestatistikk, så vil jeg anbefale absolutt ALLE å bo sammen før de gifter seg. I minst to år.

''

Jeg synes det er langt viktigere å vente med å få barn enn med å gifte seg.

''I disse tider med høy skilsmissestatistikk, så vil jeg anbefale absolutt ALLE å bo sammen før de gifter seg. I minst to år.

''

Jeg synes det er langt viktigere å vente med å få barn enn med å gifte seg.

Man får da ikke barn før man er godt gift, Elextra. Det trodde jeg var noe alle visste. :P

Jeg har store problemer med å ta innlegget ditt alvorlig. Vi lever tross alt i 2010!

Du har absolutt ingenting med dette å gjøre og selv om du har hjulpet din datter økonomisk etter at hun blir alene har hun ingen forpliktelser overfor deg av den grunn.

Annonse

hidi, the scorpion

Eller så kan det hende hun følte seg veldig alene med sine meninger - håper virkelig ikke det er mange som tenker slik lenger...

''Eller så kan det hende hun følte seg veldig alene med sine meninger -''

Godt mulig. Tror det finnes mange slike foreldre, men de er ikke onde, bare fortvilte over sitt avkoms livsførsel og valg;)

Er man dypt religiøs, så vil man jo forhindre barna sine i å havne en viss plass!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...