Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Jeg skriver her i dette forumet, i håp om å treffe på noen som er blitt gravide med ivf. Jeg fikk selv siste mens i dag før ivf. Håpet til det siste at vi hadde klart å bli gravide på egenhånd, men den gang ei. Nå må vi til pers og jeg begynner på nesespray om tre uker. Det er første gang for oss, men vi har en egenlaget sønn fra før av - så jeg har vært gravid før. Men det har alltid vært vanskelig å bli gravid, jeg har endometriose, er blitt operert for det og har vært gjennom flere MS og SA, samt store blødninger i mitt fullgåtte svangerskap.

Nå skriver jeg her for å høre litt om deres erfaringer med ivf. Jeg trenger balansert, klok og troverdig info - ikke grusomme historier om egguthenting og hormonhælvete. Ikke det at jeg ikke vil ha den siden også, men jeg trenger også å få høre de gode sidene, slik at jeg kan finne motivasjon til å sette i gang med dette. Min største angst er at dette er vår plan B. Hva om det heller ikke fungerer? Og ja, jeg må ærlig innrømme at jeg gruer meg til den egguthentingen...

Mitt andre spørsmål går til legen/jordmoren her på forumet (andre som har info må gjerne svare):

Jeg har alltid hatt uregelmessige blødninger, men de siste årene har jeg blødd mye fra eggløsning og ut til mens. Men jeg vet alltid når mensen starter, for da blir jeg skikkelig dårlig og blør enormt mye med mørkt, men friskt blod. Så syklusene i seg selv er på faste ca. 25 dager. Det er bare det at jeg blør så mye i tillegg. Før mensen er det sparsomme blødninger, men nok til at det ikke holder med truseinnlegg. Det er ofte svart blod som kommer ut. Ofte kommer det mer blod 8-10 dager etter eggløsning. Da ofte med mye koagler - og igjen mye mørkt blod. Kan det hende at jeg spontanaborter mye? At egget har problemer med å feste seg? Finnes det noen medisinsk behandling mot slikt?

Merker jeg er deppa over dette og at jeg redd for at jeg bare kommer til å blø ut eggene ivf-folka setter inn også.

Så til alle dere der ute: Gi meg litt info som kan skape litt orden i kaoset jeg har i hodet nå. Og aller helst fra dere som faktisk har erfaring, ikke bare synsing.

TAKK!

Fortsetter under...

Jeg har hatt "et halvt" IVF-forsøk. Dvs. uten tilbakesetting, for det ble ingen befruktning. Det var ikke helt uventet, siden det var sædkvaliteten som var problemet. Men altså, jeg har hatt hormonbehandlingen og egguthentingen - det er riktignok ca. 13 år siden.

Jeg merket nesten ingenting til forbehandlingen, bortsett fra at jeg ble litt snål i magen. Litt mer på tuppa humørmessig var jeg kanskje også, men jeg vet ikke om det skyldtes hormonene eller at jeg var spent / stressa.

Egguthentingen var ikkeno' Du har født, ikke sant? Det hadde jeg også. Glem hele gruingen.

De andre temaene vet jeg ingenting om, dessverre.

Lykke til!

Jeg har hatt "et halvt" IVF-forsøk. Dvs. uten tilbakesetting, for det ble ingen befruktning. Det var ikke helt uventet, siden det var sædkvaliteten som var problemet. Men altså, jeg har hatt hormonbehandlingen og egguthentingen - det er riktignok ca. 13 år siden.

Jeg merket nesten ingenting til forbehandlingen, bortsett fra at jeg ble litt snål i magen. Litt mer på tuppa humørmessig var jeg kanskje også, men jeg vet ikke om det skyldtes hormonene eller at jeg var spent / stressa.

Egguthentingen var ikkeno' Du har født, ikke sant? Det hadde jeg også. Glem hele gruingen.

De andre temaene vet jeg ingenting om, dessverre.

Lykke til!

Jeg gikk gjennom tre IVF forsøk for ti år siden. Tvillinger ble resultatet på siste forsøk og jeg husker ikke så mye annnet enn at jeg hadde hetetokter på ett av forsøkene og at det var spennende å høste egg for å se hvor mange det ble.

Lykke til.

Hei du

Jeg har hatt 5 ivf-forsøk siden 2001, og jeg kan med hånden på hjertet si at det verste er den psykiske siden av det.. Iallefall for min del. Jeg hadde ingen spesielle hormonelle plager, heller ingen andre kroppslige. Å sette sprøytene ble etterhvert rutine. Egguthenting var litt ubehagelig, mest spennende egentlig. Fikk jo morfin før uthenting, så det gikk fint. Spenningen og ventingen er verst. Jeg var ikke heldig noen av gangene, fikk mens som forventet hver gang. Men..... nå, i en alder av over 40 er jeg spontant gravid med min første :o) .... livet er merkelig. Ønsker deg all mulig lykke videre. Klem, K.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...