Gjest Frustrert Jente93 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Heisann! Det har seg slik at jeg nettop har vært hos gynekolog. Jeg var hos henne fordi jeg nå har gått på minipillen Cerazette i rundt et år. Da jeg ikke kan bruke noe annet enn minipille, hormon- eller kobberspiral (Pga s-protein mangel), var naturligvis Cerazette første løsning. Men etter i underkant av et år på cerazette, med blødninger annenhver uke, gjerne i to måneder i strekk, har jeg besluttet at dette overhode ikke funker for meg. Når jeg i tillegg får betydelig mer problemer med huden, blir alt et eneste stort ork. På gynekologtimen ble det sjekket at alt det fysiske var slik det skal være - noe det var, og både jeg og mamma håpte jeg skulle få muligheten til å få spiral. Men på grunnlag av at "det for jenter på min alder ofte var vanlig å ha samleie med flere, uten å bruke kondom, og at infeksjonsfaren er større og ofte med verre utfall dersom man har spiral", besluttet hun at jeg heller kunne få komme igjen om et år. Jeg har hatt en fast partner i underkant av to år, og forstår risikoene rundt det å få satt in/ha spiral, men akkurat nå ser jeg på hormonspiral som den eneste løsningen som finnes for meg. Da jeg overhode ikke har noe ønske om barn i en alder av 16år og p-sprøyte er helt utelukket pga masse benskjørhet i familien. Er det umulig å få satt inn spiral i en alder av 16? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341700-spiral-siste-l%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.