Gå til innhold

Kan man være allergisk mot toalettpapir?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan skyldes overfølsomhet overfor evt. fargestoffer eller andre stoffer, prøv en annen type toalettpapir.

Det kan også skyldes en eller annen form for innvollsorm. Evt. fuktighet, prøv med potetmel mellom skinkene et par dager og se om det hjelper, det holder det tørt, er billig og helt ufarlig. Brukes ofte på bleiebarn. (nei, jeg tuller ikke!)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1264161897' post='4291170]

Jeg er allergisk mot toalettpapir, og kan bare bruke helt hvitt, som Lambi.

Nå vil fuktighet skape irritasjon også, så du kan kanskje prøve sinksalve eller noe som beskytter området.

Pga fuktighet og flekker i undertøy bruker jeg ofte " 2 tørk" for å hindre flekker.Det kan vel hende at papiret irriterer noe selv om det er hvit? Det er vel klorbleket eller hva? Sover naken,så da tar jeg ut papiret før jeg sovner og tørker meg ekstra hvis det er fuktig.Lufttørking fungerer også.(Hvis det er 17+C i rommet)

Gjest Shira :o)

Pga fuktighet og flekker i undertøy bruker jeg ofte " 2 tørk" for å hindre flekker.Det kan vel hende at papiret irriterer noe selv om det er hvit? Det er vel klorbleket eller hva? Sover naken,så da tar jeg ut papiret før jeg sovner og tørker meg ekstra hvis det er fuktig.Lufttørking fungerer også.(Hvis det er 17+C i rommet)

Jeg vet ikke, men du kan jo prøve og bytte merke en stund. Selv bruker jeg Lambi.

Du burde fått egnet produkt for å hindre flekker ved lekkasje, som er mer skånsomme for huden. Det kan du få på resept. Fastlegen din kan hjelpe deg med resept, og apoteket eller bandagist med produkter. Da kan du også få god veiledning mtp salver som skåner huden.

Noen vasker seg med lunket vann og lufttørker, det kan være lurt de gangene det lar seg gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...