Gjest wun98 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg har i flere mnd nå forsøkt å bli gravid. I et år før jeg begynte å prøve lå hver periode på 31-32 dager i mellom. Pussig nok så begynte periodene å bli lenger så snart jeg begynte på forsøket på å bli gravid. Men de er like fullt ganske stabile på 32-35 dager. Forrige gang: Jeg har et nydelig barn fra før, som kom etter å ha ha forsøkt i 1,5 år. Den gang ble jeg henvist til gynekolog som ga meg pergotime. Det tok jeg en gang. Jeg fikk beskjed av gynekologen at jeg mest sannsynlig ikke fikk eggløsning den mnd, men jeg ble gravid:) Mannen har testet seg og er et prakteksemplar (gynekologens ord:) Jeg funderer på om jeg burde gå til lege å be om henvisning til gynekolog igjen denne runden også. Forrige runde ga meg masse søvnløse og triste netter, og jeg begynner å kjenne på følelsen igjen denne gangen også til tross for at jeg gjentar for meg selv at dette kan ta tid, og at jeg ikke må stresse med det. Men om jeg ikke har eggløsning likevel så blir det nok vanskelig å få det til uten litt "veiledning"?! Hva vil du anbefale meg å gjøre? Som sagt så har jeg prøvd 5 mnd nå bli gravid, denne mnd har jeg tatt brukt eggløsningstest uten at det har gitt noe utslag. (den dyre varianten av Clearblue, hvor en tester opptil 20 dager, jeg begynte å teste den 6 dagen etter mensen) En uke etter mensen fikk jeg masse slim/ utflod- kan det ha vært eggløsningen? Virker veldig rart så lenge perioden min ligger på 31 dager+ . Jeg er 29 år, ganske normal i formen, kanskjet et par kg for mye rundt magen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341841-ingen-eggl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 1 uke etter mensen høres normalt ut. 1 uke mens, eggløsning 1 uke etter det igjen= ca 14 dager. Mensen skal komme 14 dager etter eggløsning. Såvidt jeg har skjønt er slim etc gjerne tilstede et par dager _før_ eggløsningen, og da går jo regnestykket opp. Men fremdeles underlig at det ikke var noe utslag på eggløsningstestene. Har selv ca 42 dagers syklus, fikk ikke tilbake eggløsning før 1 år etter jeg sluttet på p-plaster - og ble gravid ca 6 mnd etter dette. Tilsammen prøvde jeg jo da 1,5 år, men det første året var jo rimelig bortkastet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341841-ingen-eggl%C3%B8sning/#findComment-2888726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wun98 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 1 uke etter mensen høres normalt ut. 1 uke mens, eggløsning 1 uke etter det igjen= ca 14 dager. Mensen skal komme 14 dager etter eggløsning. Såvidt jeg har skjønt er slim etc gjerne tilstede et par dager _før_ eggløsningen, og da går jo regnestykket opp. Men fremdeles underlig at det ikke var noe utslag på eggløsningstestene. Har selv ca 42 dagers syklus, fikk ikke tilbake eggløsning før 1 år etter jeg sluttet på p-plaster - og ble gravid ca 6 mnd etter dette. Tilsammen prøvde jeg jo da 1,5 år, men det første året var jo rimelig bortkastet. Slimet kom på dag 12 ca av syklusen, så kanskje jeg var veldig tidlig ute? Men veldig rart at utslag ikke ville vise seg ja. Da har vi nok bommet denne måneden:S for i de tidene var mannen bortreist. Kjedelig d, får satse på neste mnd da. Ville du gått til legen? Hvor lenge bør jeg forsøke før jeg tar turen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341841-ingen-eggl%C3%B8sning/#findComment-2888840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Slimet kom på dag 12 ca av syklusen, så kanskje jeg var veldig tidlig ute? Men veldig rart at utslag ikke ville vise seg ja. Da har vi nok bommet denne måneden:S for i de tidene var mannen bortreist. Kjedelig d, får satse på neste mnd da. Ville du gått til legen? Hvor lenge bør jeg forsøke før jeg tar turen? De sier jo at man har rett til utredning etter 1 år. Jeg brukte typen billige eggløsningstester, regner med du finner dem om du googler på billige tester. På den måten kunne jeg teste hver eneste dag en periode. Hadde jeg ikke fått utslag i det hele tatt på et par mnd med intensiv testing ville jeg nok tatt turen selv om det ikke hadde gått 12 mnd. Iallefall her i kommunen er ventelisten hos gynekolog så lang at man kan like gjerne stille seg i kø så tidlig som mulig. Så får man heller trekke seg om det skulle komme til å ordne seg naturlig. Hos oss ble det full klaff da vi forsøkte akkurat da slimet kom, er nå 13 uker på vei. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341841-ingen-eggl%C3%B8sning/#findComment-2888853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wun98 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 De sier jo at man har rett til utredning etter 1 år. Jeg brukte typen billige eggløsningstester, regner med du finner dem om du googler på billige tester. På den måten kunne jeg teste hver eneste dag en periode. Hadde jeg ikke fått utslag i det hele tatt på et par mnd med intensiv testing ville jeg nok tatt turen selv om det ikke hadde gått 12 mnd. Iallefall her i kommunen er ventelisten hos gynekolog så lang at man kan like gjerne stille seg i kø så tidlig som mulig. Så får man heller trekke seg om det skulle komme til å ordne seg naturlig. Hos oss ble det full klaff da vi forsøkte akkurat da slimet kom, er nå 13 uker på vei. Så deilig da:) Gratulrerer så mye! Skal satse for fullt neste mnd, bare noen få uker igjen Tar nok turen til legen etter neste prøveperiode om ikke noe skjer, eller testene viser ingen eggløsning. Har denne: http://www.clearblue.com/no/clearblue-fertilitetsmonitor.php så den burde jo gi en god indikator. Hvis heller ikke neste mnd eggløsning vises så tar jeg nok turen til legen. Tror ikke vi har sånn eviglang kø til gyn. her, tror det tok 1,5-2 mnd sist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341841-ingen-eggl%C3%B8sning/#findComment-2888856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Med regelmessige menstruasjoner har du med stor sikkerhet også eggløsning. Hvorfor testen ikke gir utslag, er vanskelig å forklare. Sikreste metode er å få tatt en blodprøve en uke før ventet menstruasjon for å bestemme progesteron som er sikkert tegn på eggløsning. Hvis det er i orden vil jeg anbefale deg å se det an til det har gått 12 måneder med forsøk. Husk at den fruktbare periode er seks dager som slutter på eggløsningsdagen som igjen er 14 dager før neste menstruasjon. Samleie 2-3 ganger i denne periode er optimalt. Hvis du ikke har oppnådd graviditet innen et år eller hvis det ikke kan dokumenteres eggløsning, kan du be din lege om henvisning til gynekolog og pergotime kan overveies. Det beste vil være å bli gravid spontant, du er relativ ung, så jeg synes du skal følge de vanlige rutiner. Husk å bruke folat. Jeg håper det skal lykkes, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341841-ingen-eggl%C3%B8sning/#findComment-2889232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.