Gå til innhold

Blødninger stort sett hele tiden

Anbefalte innlegg

Gjest CathrineK28

Hei! Jeg er ei jente på 28 år som plages veldig av mellomblødninger mellom mensen. Jeg går på Yasmin p-piller, men har også prøvd Synfase en periode uten noe forandringer. Jeg plages også av tykk, hvitt utflod som kan lukte surt. Pga dette bruker jeg Lacytal eller Vivag, og lurer på om blødningene kan ha noe med dette å gjøre? Det virker som jeg blør når jeg bruker disse. Men dette skal jo være ufarlige melkesyrebakterier? Veldig sikker på at det er grunnen til mye av blødningene. Det kommer mye, og friskt blod. Merker også litt magemurring til tider. Har vært hos fastlege og fått henvisning til gynekolog, men det tar jo en evighet. utfloden er plagsom, men det hjelper med Vivag eller Lactal,men så fort jeg slutter med de kommer utfloden og lukten tilbake. Ingen spesiell kløe eller svie. Men utfloden og lukten syns jeg er svært hemmende og ubehagelig, nesten bedre å blø.. Er det noe annet jeg kan gjøre? Eller hva tror du det kan være? Kan vel ikke være sånn at jeg må gå rundt å blø hver eneste dag? Kan nevne at jeg også har prøvd ecovag, ingen blødninger de dagene, men de hjalp heller ikke på utflod/lukt. Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/341935-bl%C3%B8dninger-stort-sett-hele-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Beklager at jeg ikke har svart dette før, det var en glipp. Utflod som lukter surt er helt normalt, det tyder på at du har godt med melkesyrebakterier i skjeden, og det er bra for å holde andre mikrober borte. Det med mellomblødninger er ikke uvanlig hos kvinner i fruktbar alder, og spesielt hos de som bruker p-piller. Det kan forklares ved at østrogen stmulerer livmorhalsslimhinnen så den vokser ut på overflaten. Den har rikelig med blodkar og blør lett, f.eks. ved undersøkelse eller samleie. En tablett i skjeden kan muligens også irritere til blødning. Det er viktig at du får gynekologen til å sjekke om det foreligger en slik 'ektopi', den kan behandles med laser. Inntil videre synes jeg du skal stoppe med stikkpiller, man skal ikke behandle 'normal' utflod selv om den er rikelig. Jeg håper at du får hjelp. Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...