Gjest hermelinerkatt Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Jeg får stadig tilbakevendende sår på ene del av rumpen.Dette er ømt, for så å danne små sårblemmer (a la munnsår). Ser ut til å dukke opp i stressede situasjoner, men kan også komme etter kulde/varme perioder. Mat ser ikke ut til å ha betydning. Har forsøkt antihistaminer- men det hjelper ikke. Best lindring er hydrokortison salve til det går over. Er ikke sikker på at det er elveblest, men det er plagsomt og ser ut til å øke i omfang fra år til år. Hva tror legen dette er og kan noe gjøres for å hindre utbrudd? 0 Siter
Gjest noe lignende? Skrevet 27. januar 2010 Skrevet 27. januar 2010 Jeg vil bare kommentere, jeg lurer på om jeg hadde det samme da jeg var yngre/mindre, 10-12 år. Jeg fikk det når jeg satt rett på toalettsetet hjemme - mulig det var smittsomt? Fikk et femkronestort sår, først som rosa fortykkelse av huden,e tterhvert mørkere rød og mer irritert og sviende... Tror det som hjalp var å smøre sinksalve og passe på å dekke til toalettsetet 0 Siter
filiokus81 Skrevet 27. januar 2010 Skrevet 27. januar 2010 Kan det vært helvetesild forårsaket av herpesvirus? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.