Gå til innhold

Penger til overs, er fri?

Anbefalte innlegg

Gjest Samarbeidsom?

Dette har pågådd lenge og jeg er lei nå! det gjelder økonomien som vi det ikke er noe rettferdig samarbeid på. Det har seg slik at nå i høst, etter 3 års samboerskap har han "samboen" sagt JA til å betale en del på husleia dvs jeg betaler forts. noe mer i leie pga. bedre lønn. Men så står forsikring, strøm, lån på kjøretøy og tv lisensen i mitt navn. Noe han påstår at jeg skal ta av, siden jeg har bedre lønn, barnetrygda for våre 2 og mitt ene + farsbidraget. Samboen mener at det holder at han skrur og vedlikeholder bilen til denne famillien. Men det er ikke det dette med deling er snakk om mener jeg. Jeg mener jo at når jeg har betalt regninger for det jeg klarer og ikke har nok til husleia mere. Så må jeg jo kunne spørre samboen min om han kan være med å bidra, om han har penger til overs?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/341998-penger-til-overs-er-fri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kjempeenkelt.

Jeg er helt rystet. Man tar begges lønn i samme pott. Tar ut penger til faste regninger. Hvis en av partene har særeie på hus e.l. så må dette regnes ut for seg selv og ikke deles fullt.

Deretter går budsjettet på like deler til barnas behov og siden kommer de voksne. Hvis det er noe tilovers etterat det grunnleggende behovet er tilfredstillt, ja da kan man event. ta disse pengene til seg selv i forhold til lønningen i utgangspunktet.

Sett opp budsjett. Det er det enkleste å forholde seg til.

Gjest Elextra

Det første dere bør gjøre er å opprette en felles konto som alle felles regninger og utgifter betales fra.

Til denne kontoen innbetaler dere i forhold til lønn og penger disponibelt ellers, antakelig etter at farsbidrag etc. er trukket fra (dette kan diskuteres). Antakelig setter dere dermed over mesteparten av nettolønnen.

Det som så gjenstår på din konto kan du bruke til det du vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...