Gjest (Anonymous) Skrevet 29. august 2001 Del Skrevet 29. august 2001 Jeg er gravid i 13. uke. Etter å hatt mistanke om missed abortion så var jeg på ultralyd i uke 8. Alt stod bra til med fosteret, men legen fant ut at jeg hadde en hjerteformet livmor med (delvis!) to kammer. Jeg spurte da legen om dette hadde noen betydning for mitt svangerskap hvilket han svarte benektende på. I ettertid så har jeg lest bl a her på DOL at de som har denne typen livmor kan ha lettere tendenser både for abort, for tidlig fødsel og setefødsel. Føler meg ganske usikker nå, og lurer på om dette er tilfelle og i så fall er det forskjellige grader av denne tilstanden som kan ha innvirkning på de komplikasjonene jeg nevnte? Synes det er merkelig at legen sa det hadde ingen betydning hvis det motsatte er tilfelle. Bør jeg ha bedre oppfølging i svangerskapet grunnet dette? Må legge til at jeg har et barn fra før. I det svangerskapet så fikk jeg en blødning i fjerde måned. Det kom også masse væske ut og magen ble merkbart mindre. Ingen kunne på det tidspunkt forklare hva som hadde skjedd. Da jeg var på UL denne gang så legen en skygge i det ene "kammeret" som han mente var blod, sannsynligvis etter et tvillinganlegg. Da jeg fortalte om det som skjedde i mitt forrige svangerskap så mente han at det var det samme og at jeg denne gang også måtte forvente en blødning etterhvert som plassen i livmoren ble mindre. Er det pga den hjerteformede livmoren at dette skjer, eller ville det ha skjedd uansett livmortype? Etter flere tidligere spontanaborter så er jeg veldig bekymret denne gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34201-hjerteformet-livmor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
happi Skrevet 29. august 2001 Del Skrevet 29. august 2001 Heisann! Jeg har vert på utredning hos spesialist og fikk vite at jeg hadde hjerteformet livmor. Dvs at jeg hadde to klaffer øverst i livmoren som gikk litt ned, men livmoren min var ikke delt i to( og det regner jeg med at du også har siden din også var hjerteformet. Min spesiist fortalte meg at dette ikke skulle ha noenting å si for eventuell graviditet, og nå er jeg gravid i min 36 uke og allt har gått helt fiiint:-) Har også lest dette med at de med hjerte formet livmor lettere får setefødsel og tidlig fødsel, men iallefall så er jeg et bevis på at det kan gå fint og det gjør det nok somregel. ( ellers ville de vel ha informert meg litt bedre?) Ønsker deg lykketil og håper allt ordner seg for deg. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34201-hjerteformet-livmor/#findComment-132233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 30. august 2001 Del Skrevet 30. august 2001 Det finns olika former av livmodern, allt ifrån två separtata delar till en vanlig med ett rum. Vid hjärtformad livmoder, så har jag liksom dig, uppfattat det som en viss ökning av risker. Då du har fått ett barn innan, så vet du ju att det fungerar. Det är kanske därför som doktorn sa att det inte hade någon betydelse. Det är naturligt att du är orolig, men det finns antagligen inget annat som du kan gjöra, änn gå på de kontroller som finns. Kanske du skal ta up att du önskar mera kontroller för att gjöra dig mera trygg. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34201-hjerteformet-livmor/#findComment-132410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.