Gå til innhold

Ville ikke se barnet

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

Ja, det skal du ha. Du har ryggrad!

Men jeg er ikke enig med deg, overraskende nok! Hehe! ;p

Herregud så kjedelig det hadde blitt om vi skulle være enige om alt!!

Fordelen med deg at du ikke legger meg for hat av den grunn - antagelig fordi jeg ga deg fasiten til noe annet før i dag ;)

Fortsetter under...

• Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

53

• Persille1365381127

48

• PieLill

20

• Maximia

15

''...far og sønn har et godt forhold og at han er en god pappa, mer kan man ikke kreve av en mann. ''

Det der er en fornærmelse mot hele den mannlige befolkningen.

Selvsagt kan man kreve og forvente at en normalt oppegående mann har omløp og omtanke nok til ikke å gå rundt å øse eder og galle ut over sitt barns mor. Og man kan også forvente at han skjønner sammenhengen mellom sex og barn, selv når det er statistisk usannsynlig.

mvh

''far og sønn har et godt forhold og at han er en god pappa, mer kan man ikke kreve av en mann.'' Jeg tenker på av en mann i denne situasjonen ikke generelt.

''...far og sønn har et godt forhold og at han er en god pappa, mer kan man ikke kreve av en mann. ''

Det der er en fornærmelse mot hele den mannlige befolkningen.

Selvsagt kan man kreve og forvente at en normalt oppegående mann har omløp og omtanke nok til ikke å gå rundt å øse eder og galle ut over sitt barns mor. Og man kan også forvente at han skjønner sammenhengen mellom sex og barn, selv når det er statistisk usannsynlig.

mvh

''Og man kan også forvente at han skjønner sammenhengen mellom sex og barn, selv når det er statistisk usannsynlig.'' Han tryglet henne om abort og ønsket ingen kontakt med barnet, ett år etter fant han ut at dette ble feil, så han tok kontakt med mor/barnet da barnet var ett år. Her ser det ut til at mannen fant ut at dette ble feil og dumt og at både han og barnet ville ha stor glede av å ha kontakt. Jeg spekulerer i vei og er ikke sikker på om mor til barnet har tilgitt han for dette og tolker ting pappa gjør og sier i negativ retning, det kan være like mye tilfelle som at at faktisk prater stygt om henne/barnet.

Gjest segunda

''Jeg hater da ingen så inderlig at jeg ønsker vedkommende alt vondt''

Det er bra :)

Men det kan jo hende at noen har opplevd noe som får dem til å føle det sånn - og da bør man kanskje ikke sjokkeres over at man ikke vil ha kontakt med vedkommende...

Nei jeg er overhodet ikke overrasket over at du ikke vil ha kontakt med vedkommende. Det er flere enn en som jeg ikke ønsker noen form for kontakt med, men jeg snakker aldri om dem.

I begynnelsen snakket jeg til mine nærmeste, men etterhvert så tenker jeg ikke på dem.

I forhold til det trådstarter forteller så kan en kvinne ikke krenke en mann med å bli gravid etter sex og bære frem et barn. Han kan ha blitt forvirret og dette kan ha kommet på han som julekvelden på kjerringa, men hun har ikke krenket han på det groveste dvs. hvis hun ikke har voldtatt han. Det er en stor krenkelse.

Persille1365381127

Nei jeg er overhodet ikke overrasket over at du ikke vil ha kontakt med vedkommende. Det er flere enn en som jeg ikke ønsker noen form for kontakt med, men jeg snakker aldri om dem.

I begynnelsen snakket jeg til mine nærmeste, men etterhvert så tenker jeg ikke på dem.

I forhold til det trådstarter forteller så kan en kvinne ikke krenke en mann med å bli gravid etter sex og bære frem et barn. Han kan ha blitt forvirret og dette kan ha kommet på han som julekvelden på kjerringa, men hun har ikke krenket han på det groveste dvs. hvis hun ikke har voldtatt han. Det er en stor krenkelse.

Men vi VET ikke hva han har følt.

''I begynnelsen snakket jeg til mine nærmeste, men etterhvert så tenker jeg ikke på dem.''

Og det vanskelig å ikke tenke på det når du har noe der som minner deg på det HELE tiden...

Et barn, en regning, et arr - det mange ting som minner oss om hendelser vi gjerne skulle vært foruten, dessverre.

Persille1365381127

''du sier at hun ikke har rett til å bli sint og sur over hans reaksjon.'' Det var ment som en generell kommentar fra min side i forbindelse med at det er mors valg å bære frem barnet og når hun velger det må hun se om hun makter og orker å ta på seg en slik byrde uten å bruke energi på hva far gjør og ikke. Grunnen til at jeg er så engasjert i den siste biten, er personlig erfaring med foreldre som møttes på den måten. De giftet seg men det var ingen kjærlighet, men skilte seg da jeg var 3-4år og han døde rett etterpå. Jeg har aldri hørt et positivt ord om min far. Alle mine feil og mangler som barn kom fra min far. Gjorde jeg noe som minnet om min far var det ikke måte på hvor håpløs og gapen jeg var. Kort sagt en oppvekst med en hylende utslitt mor som aldri gjorde noe feil, for all feil kom fra far.

Så jeg blir litt personlig engasjert i en slik tråd. Når man blir uplanlagt gravid på den måten, må mor sette seg ned og finne ut, makter jeg denne omsorgsoppgaven alene. Det er så urettferdig overfor barnet og ikke innse at man er alene med barnet og bruker masse energi på å irritere seg over far som ikke er tilstede og hva han gjør og ikke gjør. Mange kvinner involverer barnet i denne prosessen og ser ikke at man gir barnet en følelse av og være en slitsom byrde man trenger avlastning fra.

Veldig ok å lese hvordan et barn (selv om du er voksen nå) av "slike" foreldre tenker, det har jeg nemlig lurt mye på.

Jeg forsøker å nyansere debattene noe på generell basis, fordi jeg har sett en negativ mor på nært hold - og opplevd at det i større grad ødela for at far skulle engasjere seg, enn inviterte til det. Som igjen resulterte i at han ble negativ også.

Takk for godt innspill :)

Annonse

Men vi VET ikke hva han har følt.

''I begynnelsen snakket jeg til mine nærmeste, men etterhvert så tenker jeg ikke på dem.''

Og det vanskelig å ikke tenke på det når du har noe der som minner deg på det HELE tiden...

Et barn, en regning, et arr - det mange ting som minner oss om hendelser vi gjerne skulle vært foruten, dessverre.

Hva han har "følt"?

Det burde han jo tenkt på før, og uansett så skal han oppføre seg ovenfor henne og barnet, for ingen av dem har gjort noe galt.

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra

Kall det hva du vil.

Hun har endret livet hans, og alle hans forutsetninger for å planlegge det videre.

Hun kunne jo valgt å få barnet uten å si noe til ham? Det var hennes valg å få barn med en fremmed mann, det er faktisk begrenset hva hun kan kreve fra ham i ettertid når hun har tatt valget for dem begge, og mot hans vilje.

Man kan ikke tvinge henne til abort mot hennes vilje, men man kan tvinge en mann til å bli far mot hans vilje.

''Hun kunne jo valgt å få barnet uten å si noe til ham?''

Hadde jeg først fått barn med en jeg hadde "plukket opp på byen", ville jeg nok "angitt" ham som barnefar og latt ham få vite det.

Jeg synes man skylder både barn og far å få vite om hverandres eksistens.

Gjest Elextra

Jeg synes du undervurderer barn sterkt når du påstår at de ikke påvirkes av at far er sint på mor!

Det er fryktelig umodent av en far å være sint på mor mange år etter at barnet er født. Barnet er helt uskyldig oppi dette her og hva må ikke barnet føle om det får vite hvorfor pappa er bitter på mamma?

Begge burde hatt vett til å bruke prevensjon for å unngå graviditet. Hvis mor allikevel ble gravid, så er det hennes kropp og hennes valg hva som må skje videre. Man kan rett og slett ikke løse en slik sak på andre måter. Jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan det ville vært om menn skulle ha vetorett på om kvinnen skulle beholde barnet eller ikke. Det hadde iallefall vært et overgrep mot kvinnen. Klart det ikke er ideellt for en mann som ikke ønsker et barn å akseptere at kvinnen bærer fram barnet, men man kan rett og slett ikke gjøre dette på andre måter.

Enig!

Herregud så kjedelig det hadde blitt om vi skulle være enige om alt!!

Fordelen med deg at du ikke legger meg for hat av den grunn - antagelig fordi jeg ga deg fasiten til noe annet før i dag ;)

Hahaha, ja jeg tør ikke annet nå vett du! Kan jo hende jeg trenger flere fasit svar. Hihi! ;p

Jeg har ikke forventet at hun skulle ta abort?!

Hun er i sin fulle rett til å få barn! Men når den hun er gravid med ikke vil ha noe barn - så må hun også akseptere at han ikke vil ha noe med dem å gjøre, og gå gjennom hele prosessen alene.

Når man VELGER å få barn med en som ikke vil ha barn, da må man også akseptere resultatet; man er alene om det.

Ville bare si at jeg er veldig enig med deg her :-)

Sør legger nå ord i munnen din for å finne på noe å diskutere og "ta" deg på.

Annonse

Gjest Elextra

Ikke jeg heller - før jeg for noen år siden leste om en kirke i Noregs land som nekta framføring av denne sangen i kirka nettopp på grunn av den strofen!! ;-)

Men "far" kan jo være "sosial far" også, da.

''Ikke jeg heller - før jeg for noen år siden leste om en kirke i Noregs land som nekta framføring av denne sangen i kirka nettopp på grunn av den strofen!! ;-)''

Er det sant!?

Av og til kan en virkelig lure hva slangs fantasi og undertrykte lyster en del av de religiøse har.

''Ikke jeg heller - før jeg for noen år siden leste om en kirke i Noregs land som nekta framføring av denne sangen i kirka nettopp på grunn av den strofen!! ;-)''

Er det sant!?

Av og til kan en virkelig lure hva slangs fantasi og undertrykte lyster en del av de religiøse har.

Ja, du kan så si.

Jeg husker også jeg leste om en skole på Sørlandet som på 60-tallet hadde innført forbud mot at barna i friminuttene sang sangen om tante Monica pga verset om "sånn svaier skjørtet" - dette kunne gi seksuelle assossiasjoner, mente man!!

Look who's talkin', sier jeg barre...

Er du litt treg?

Forstår du virkelig ikke det Persille skriver, eller kverulerer du bare videre fordi du egentlig har gått tom for argumenter?

Evner du ikke å lese hva som står?

Pernille skriver: "Men det var ikke hans VALG å gjøre henne gravid."

Jeg svarer: "Han ble ikke tvunget til å gjøre henne gravid, Persille. Det valget var 100% hans!"

Selvsagt var det hans valg. Hvem sitt var det ellers?

Med vennlig hilsen

Jeg svarer: "Han ble ikke tvunget til å gjøre henne gravid, Persille. Det valget var 100% hans!"

Med vennlig hilsen

Sør, nå er du på bærtur.

Han har valgt å ha sex, men han har ikke valgt å få barn.

Pernille illustrerer det veldig bra med bil eksempelet sitt. Les det en gang til.

Med vennlig hilsen

Ehh.. her understreker du jo at du ikke oppfattet poenget hennes!

Ja, han valgte Å HA SEX med henne, men han valgte IKKE Å GJØRE HENNE GRAVID!

Dette er to vidt forskjellige ting!

Graviditeten var en "uheldig konsekvens" av sexen.

Hadde han visst at hun skulle bli gravid, så hadde han nok temmelig sikkert gjort et annet "valg"!

Jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvordan du, utifra dette, kan påstå at han VALGTE å gjøre henne gravid?

Det blir det samme som å påstå at du VALGTE å kjøre ned et menneske, bare fordi tok avgjørelsen å kjøre bil...

Ehh.. her understreker du jo at du ikke oppfattet poenget hennes!

Ja, han valgte Å HA SEX med henne, men han valgte IKKE Å GJØRE HENNE GRAVID!

Dette er to vidt forskjellige ting!

Graviditeten var en "uheldig konsekvens" av sexen.

Hadde han visst at hun skulle bli gravid, så hadde han nok temmelig sikkert gjort et annet "valg"!

Jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvordan du, utifra dette, kan påstå at han VALGTE å gjøre henne gravid?

Det blir det samme som å påstå at du VALGTE å kjøre ned et menneske, bare fordi tok avgjørelsen å kjøre bil...

Du skriver: "Graviditeten var en "uheldig konsekvens" av sexen."

Vel, ja, men den muligheten var han 100% klar over FØR han gikk til sengs med henne. Likevel VALGTE han en aktivitet som han VISSTE kunne resultere i barn.

Det der burde han ha lært på skolen, og han har INGEN "rett" til å være sint/sur/skuffet på henne. Hun har ikke gjort noe som helst galt.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...