Gå til innhold

Ville ikke se barnet

Anbefalte innlegg

Biologisk ja. Men han kan også velge å ikke gjøre noe mer enn å betale. Det er hans valg. På samme måte som det var hennes valg å få barnet. Så kan alle andre mene hva de vil om begge to, men det fjerner ikke det faktum at de begge har tatt noen egoistiske valg underveis.

Hvilket egoistisk valg har hun tatt?

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

53

• Persille1365381127

48

• PieLill

20

• Maximia

15

Persille1365381127

Det er egentlig ganske irrelevant hvem han snakker nedlatende til. Hun har ikke gjort noe som helst galt, eller gitt ham noen grunn til å være sint/negativ/skuffet.

Med vennlig hilsen

I dine øyne har hun ikke det, i mine øyne står dette som noe helt annet.

Hvis han ikke ønsker at barnet skal fødes når hun har blitt gravid så skal han finne på noe annet? Hva da? Kjøre henne ned?

Når hun først har blitt gravid, så er det ene og alene opp til henne om det skal fødes et barn eller ikke. På samme måte som det er ene og alene opp til ham om han vil delta i det eller ikke.

Det er begrenset hva de kan forvente av hverandre, de er tross alt to fremmede mennesker - og de er i sin fulle rett til å ta egoistiske valg begge to.

Nei, hvis han ikke ønsker barn så løses det ved ikke å gjøre henne gravid.

Når hun først er gravid så har han ingen som helst rett til å forvente at hun ta abort på grunn av ham.

Med vennlig hilsen

Persille1365381127

Også har hun alltid rett, er til tider arrogant og skal definitivt ha det siste ordet!

Jeg tør i det minste å stå for det jeg skriver, være ærlig - og holde nicket mitt.

Jeg anonymiserer ikke svarene mine, og jeg slenger ikke dritt.

Det gjør meg ingenting å bli stemplet som arrogant om det er det samme som å svare på tiltale, nyansere bildet - og å få folk til å tenke gjennom om argumentene deres egentlig holder vann, eller om det bare er spontane reaksjoner.

Annonse

Persille1365381127

Nei, hvis han ikke ønsker barn så løses det ved ikke å gjøre henne gravid.

Når hun først er gravid så har han ingen som helst rett til å forvente at hun ta abort på grunn av ham.

Med vennlig hilsen

Nei, og hun har ingen rett til å forvente at han stiller opp.

Hun tar et valg, han tar et valg. Sånn er verden.

Jeg tør i det minste å stå for det jeg skriver, være ærlig - og holde nicket mitt.

Det gjør meg ingenting å bli stemplet som arrogant om det er det samme som å svare på tiltale, nyansere bildet - og å få folk til å tenke gjennom om argumentene deres egentlig holder vann, eller om det bare er spontane reaksjoner.

Sniker meg bare kjapt inn fra sidelinjen her, Persille. Synes det er bra at du nyanserer debatten her. Det er veldig lett å se situasjonene veldig svart-hvit - men i de fleste situasjoner finnes det nyanser som gjør bildet mer variert og ikke så enkelt å finne ut av - og heller ikke enkelt å dømme den ene eller den andre parten.

I dine øyne har hun ikke det, i mine øyne står dette som noe helt annet.

Joda, det kan du mene, men det er helt urimelig av deg å forvente at hun skal ta abort for en fremmed mann. Hvofor skulle hun ha noen forpliktelse til å gjøre det?

Med vennlig hilsen

Persille1365381127

Klart det - men åtte år etter!?

Som sagt, jeg er ikke enig med ham.

Men vi vet jo ikke helt hvordan dette ligger an. Om han snakker negativt om henne til sine nærmeste må han få lov til det. Det gjør vi alle om ting vi misliker. Og vi vet jo heller ikke hvilken effekt dette har hatt på livet hans?

Kanskje han ikke har råd til å ta seg den utdannelsen han ville fordi han må betale bidrag? Kanskje han ville reise til utlandet i noen år? Kanskje forholdene hans har tatt slutt fordi denne damen er vanskelig å ha med å gjøre? Kanskje han kunne tenkt seg å bo på en annen kant av landet? Kanskje hun har sagt stygge ting om ham i lokalmiljøet?

Vi vet ikke nok om hva som har blitt sagt i hvilke situasjoner til å mene at han alene er roten til alt ondt.

Annonse

Persille1365381127

Joda, det kan du mene, men det er helt urimelig av deg å forvente at hun skal ta abort for en fremmed mann. Hvofor skulle hun ha noen forpliktelse til å gjøre det?

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke forventet at hun skulle ta abort?!

Hun er i sin fulle rett til å få barn! Men når den hun er gravid med ikke vil ha noe barn - så må hun også akseptere at han ikke vil ha noe med dem å gjøre, og gå gjennom hele prosessen alene.

Når man VELGER å få barn med en som ikke vil ha barn, da må man også akseptere resultatet; man er alene om det.

Som sagt, jeg er ikke enig med ham.

Men vi vet jo ikke helt hvordan dette ligger an. Om han snakker negativt om henne til sine nærmeste må han få lov til det. Det gjør vi alle om ting vi misliker. Og vi vet jo heller ikke hvilken effekt dette har hatt på livet hans?

Kanskje han ikke har råd til å ta seg den utdannelsen han ville fordi han må betale bidrag? Kanskje han ville reise til utlandet i noen år? Kanskje forholdene hans har tatt slutt fordi denne damen er vanskelig å ha med å gjøre? Kanskje han kunne tenkt seg å bo på en annen kant av landet? Kanskje hun har sagt stygge ting om ham i lokalmiljøet?

Vi vet ikke nok om hva som har blitt sagt i hvilke situasjoner til å mene at han alene er roten til alt ondt.

Det er jeg enig med deg i :)

Nå holder jeg uansett fokus på barnet og hva barnet oppfatter mht foreldrenes "forhold".

''Jeg tør i det minste å stå for det jeg skriver, være ærlig - og holde nicket mitt.

Jeg anonymiserer ikke svarene mine, og jeg slenger ikke dritt.''

Det skal du ha:-) Du tør og stå for det du mener, og argumenterer saklig for det hele veien! Det er nok pjatting og jatting her inne, så ære være deg for det:-)

Persille1365381127

Nei, hun er i sin fulle rett til ikke å ta abort hvis hun ikke ønsker det. Det er verken egoistisk eller klanderverdig.

Med vennlig hilsen

Og han er i sin fulle rett til å ikke ville ha noe med dem å gjøre.

Jeg synes det er egoistisk av henne å bringe et barn til verden når han ikke ønsker det. Det handler ene og alene om hennes forestillinger - og tar ingen hensyn til ham.

Da må han være i sin fulle rett til å ikke ta hensyn til henne heller, så lenge han betaler regningen rent økonomisk.

Persille1365381127

Det er jeg enig med deg i :)

Nå holder jeg uansett fokus på barnet og hva barnet oppfatter mht foreldrenes "forhold".

Og det er jeg helt enig med deg i!!

Men jeg tenker at dette er noe han sier til noen han er fortrolig med, og ikke noe han slenger rundt seg til alle som vil høre. Det kan selvfølgelig hende jeg tar feil, men jeg har vanskelig for å se at noen oppfører seg sånn mot barnet sitt med vilje.

Selv om jeg vet at foreldre gjør mange rare ting....

Og det er jeg helt enig med deg i!!

Men jeg tenker at dette er noe han sier til noen han er fortrolig med, og ikke noe han slenger rundt seg til alle som vil høre. Det kan selvfølgelig hende jeg tar feil, men jeg har vanskelig for å se at noen oppfører seg sånn mot barnet sitt med vilje.

Selv om jeg vet at foreldre gjør mange rare ting....

Jeg håper du har rett i det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...