Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg traff en mann for ca. en måned siden. Problemet er at han drikker. Han drikker hver dag. Dette med fører at han spiser dårlig og lite. Han sover lite. Han klarer (utrolig nok) å passe jobben. Hukommelsen hans er også dårlig. Jeg drikker lite. Vennene hans er likedan. For å være ærlig er jeg flau over å ha havnet i dette selskapet.

Jeg har sagt til ham at han må redusere drikkingen hvis vi skal forsette å møtes. Dette har han ikke gjort.

Jeg tenker oftere og oftere over at jeg må avslutte forholdet. Jeg har imidlertid følelser for ham som gjør det vanskelig. Jeg er redd

han vil prøve å overtale meg. Jeg vil da ha vansklig for å stå i mot.

Har vurdert seriøst å ta den feige løsningen ved å skifte til hemmelig nummer. Han vil da ikke få tak i meg lenger. (han vet ikke hvor jeg bor). Jeg vet dette er fryktelig feigt men føler at jeg er på vei inn i noe som jeg må redde meg fortest mulig ut av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342089-alkoholisert-kj%C3%A6reste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsetter du i dette forholdet, så kan du ikke regne med at han slutter å drikke. Han er alkoholliker, det betyr at han er det resten av livet, det igjen betyr at han ikke kan få et normalt forhold til alkohol og drikke med måtehold.

Av de som får behandling for alkollisme så er det dessverre bare 10 % somklarer å slutte å drikke.

Jeg mener at du ikke skal utsette deg for dette og mitt råd er at du trekker deg unna.

Annonse

Hei! Jeg har nå avsluttet forholdet. Jeg sa til at jeg ikke kunne leve med drikikingen hans. Jeg er glad for å ha det overstått! Takk for gode råd og støtte!

Gratulerer. Når man drikker alkohol er man ikke seg selv. Du ville derfor eventuelt hatt en kjæreste som store deler av tiden ikke var seg selv, men påvirket. Nå er du fri fra dette. Når det har gått en stund er jeg helt sikkert på at du vil være enda mer glad for at du har gjort det slutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...