Gå til innhold

kjæresten "gjemmer" meg.. :-(

Anbefalte innlegg

Gjest mmmmmbapp

Kjæresten min og jeg har vært sammen i ca et og et halvt år. Alt er flott, men det er en ting som er merkelig. Han har enda ikke introdusert meg for familien sin. Han har truffet min for lenge siden, og har fått god kontakt med dem, men av en eller annen grunn vil han ikke introdusere meg for hans familie. Jeg har møtt mange av hans venner og også onkelen og tanten hans. Men altså ingen av hans aller nærmeste.

Han bor hjemme hos sine foreldre for tiden, men har et litt anspent forhold til sin far. De er i grunnen ikke på talefot, såvidt jeg har skjønt det. Jeg har vært hjemme hos dem evinnelig mange ganger. Overnattet der og allting. Helt fra starten av forholdet, har jeg hatt en følelse av at han "gjemmer" meg for familien. Når jeg kommer, fyker vi opp på rommet hans med en gang. Jeg har ikke spurt han direkte om dette, men jeg har prøvd å snakke med ham om familien hans. Han liker ikke å snakke om det, men jeg har forstått det slik at hans far er en veldig spesiell person. Han har derimot et godt forhold til resten av familien.

Jeg vil ikke presse ham til å snakke om ting han synes er vanskelig, men jeg føler det innimellom sårende at han "gjemmer" meg på denne måten. Jeg synes også det er på tide å treffe hans familie når vi har vært sammen i et og et halvt år, og det har vært seriøst hele veien, og vi det kommer nok til å bli oss to.

Hva synes dere jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342326-kj%C3%A6resten-gjemmer-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som han vil skjerme deg fra dem...

Det kan hende han skjemmes over dem, det kan hende faren hans pleier å være ubehagelig mot vennene hans og så videre. At han ikke vil at du skal måtte møte dette.

Hvis det hadde vært så innmari hemmelig så hadde han vel aldri tatt deg med til rommet sitt i utgangspunktet.

Hvor gamle er dere?

Jeg synes du bare skal spørre ham om hvorfor han oppfører seg slik. :-)

Gjest mmmmmbapp

Høres ut som han vil skjerme deg fra dem...

Det kan hende han skjemmes over dem, det kan hende faren hans pleier å være ubehagelig mot vennene hans og så videre. At han ikke vil at du skal måtte møte dette.

Hvis det hadde vært så innmari hemmelig så hadde han vel aldri tatt deg med til rommet sitt i utgangspunktet.

Hvor gamle er dere?

Jeg synes du bare skal spørre ham om hvorfor han oppfører seg slik. :-)

Vi er begge i midten av 20-årene.

Gjest damdamdamdamdam

Det kan være for å skjerme deg fordi han er flau eller skjemmes over sine foreldre. Jeg har hatt en kjæreste i 2 år, jeg har møtt hans familie, han har ikke møtt min, av slike grunner som ovenfor. Jeg har dog fortalt ham grunnen da, og han synes det er greit.

Gjest mmmmmbapp

Det kan være for å skjerme deg fordi han er flau eller skjemmes over sine foreldre. Jeg har hatt en kjæreste i 2 år, jeg har møtt hans familie, han har ikke møtt min, av slike grunner som ovenfor. Jeg har dog fortalt ham grunnen da, og han synes det er greit.

Men har du tenkt at han aldri skal få møte familien din da? Han må jo nesten treffe dem før eller siden, eller hva? Ser liksom ikke helt poenget i bare å drøye, når man liksom skal leve med dem resten av livet.

Annonse

Gjest damdamdamdamdam

Men har du tenkt at han aldri skal få møte familien din da? Han må jo nesten treffe dem før eller siden, eller hva? Ser liksom ikke helt poenget i bare å drøye, når man liksom skal leve med dem resten av livet.

Han MÅ ikke treffe dem, det er meg han er sammen med og ikke min familie. Han skal treffe dem når det passer.

Gjest mmmmmbapp

Han MÅ ikke treffe dem, det er meg han er sammen med og ikke min familie. Han skal treffe dem når det passer.

For meg er dette ganske absurd, sikkert fordi jeg er ganske så close med familien min. En kjæreste vill jeg dele med dem!

Synes også det er veldig merkelig at ikke foreldrene hans er mer nysgjerrig enn det det virker som de er. De har jo hørt skrittene mine ut og inn av huset deres i over et år... Og de stikker ikke hodet ut stuedøren en gang. Hadde det vært min sønn hadde jeg vært mega gira på å få vite hvem det er!

Gjest damdamdamdamdam

For meg er dette ganske absurd, sikkert fordi jeg er ganske så close med familien min. En kjæreste vill jeg dele med dem!

Synes også det er veldig merkelig at ikke foreldrene hans er mer nysgjerrig enn det det virker som de er. De har jo hørt skrittene mine ut og inn av huset deres i over et år... Og de stikker ikke hodet ut stuedøren en gang. Hadde det vært min sønn hadde jeg vært mega gira på å få vite hvem det er!

Er enig i at det er litt spesielt, men du må nesten snakke med din kjæreste om dette. Det er nok ingen andre som kan svare deg på hva grunnen er.

Han har ingen ting imot at du treffer vennene hans og slektninger han kommer godt ut av det med.

Noen familieforhold er mer kompliserte enn man kan forestille seg.

Dette har ganske så sikkert ingen ting med deg å gjøre. Det handler om hans forhold til sin nærmeste familie. Kan være greit at du ikke presser ham, men heller viser at du aksepterer og respekterer den avstanden han føler han trenger til sin familie.

Etter hvert vil det kanskje bli lettere for ham å forklare. Og når du en gang får treffe dem, skjønner du...

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...